קארדקום: מערכת סליקת אשראי מומלצת שמשלבת אוטומציות

כל עסק שמפרסם היום באונליין עובד עם מערכת כזאת או אחרת לסליקת אשראי. הבחירה במערכת איכותית, גמישה עם אפשרות לשילוב תהליכי אוטומציה.

אתם יודעים, זה קל לכתוב מדריך על מערכת שאתם עובדים איתה, ועוד יותר קל אם אתם כבר 10 שנים איתה 🙂 ככה זה אני וקארדקום: ההיכרות הראשונה שלי עם קארדקום היתה ב-2014 בחברה שעבדתי שם כפרילנסר, ומ-2018 כעצמאי ב-2 עסקים שונים.

היא אף פעם לא אכזבה אותי ותמיד נתנה לי את המענה המדויק שאני צריך גם עבור הוצאת חשבוניות, סליקת אשראי ואפילו תהליכי אוטומציה מתקדמים שניגע בהם בהמשך.

המטרה של המאמר הזה היא לתת סקירה על המערכת ולהתמקד כמובן באוטומציות שאפשר ליצור ממנה. ההמלצה שלי היא לצפות בסרטון הדרכה המלא שמפרט לעומק את ההסברים והדוגמאות של המאמר:

 

איך מקימים דף סליקה בקארדקום?

נתחיל עם הפעולה הכי בסיסית בקארדקום והיא כמובן הקמת דף תשלום לסליקת אשראי.

  1. בתפריט העליון הולכים לפעילות שוטפת >> דף נחיתה לתשלום.
  2. לוחצים על הכפתור הכחול "צור דף חדש"
  3. כותבים את תיאור הדף, בוחרים את אופן הצגת הפריטים (הרחבתי עליהם בסרטון הדרכה, מומלץ לצפות. בכל מקרה ברירת המחדל היא "כפתורי רדיו").
  4. כרגע לא ניגע בהגדרות המתקדמות של הדף, נחזור לשם בהמשך המאמר לסקירה מקיפה.
  5. נלחץ על "צור פריט" ונקים את הפריטים, שאלה בעצם המוצרים \ שירותים שיוצעו בדף (אפשר לבחור פריט אחד או סדרת פריטים) לכל פריט נבחר תיאור (מה שיופיע על החשבונית), מחיר וכמות תשלומים.
  6. שומרים, לוחצים על "תצוגה מקדימה" וזה מוביל אתכם לדף תשלום החדש שיצרתם 🙂

 

הגדרות מתקדמות בעריכת דף הסליקה בקארדקום

על החלק הזה הרחבתי בוידאו בראש הדף (ממליץ בחום לצפות בכולו), גם כאן ניגע בכמה הגדרות מתקדמות בעריכת הדף ובעבודה השוטפת עם הפריטים:

  1. בהגדרות הדף >> הגדרות כלליות אפשר לבחור בדף התודה אליו הלקוח עובר לאחר ביצוע התשלום (תשלום שעבר בהצלחה כמובן). מגדירים את הכתובת הזאת בסעיף "כתובת להפניה בהצלחה".
  2. בלשונית של "מלל לאחר לוגו" אפשר לבחור איזה טקסט או תמונה יופיעו בראש דף התשלום
  3. בלשונית "מתקדם" ממליץ לשים "כתובת URL לתקנון"
  4. ביצירת פריט חודש מומלץ לבחור לו "קוד מוצר". הדבר הזה ישמש אותנו באוטומציות מתקדמות, ובאופן כללי תמיד טוב להתרגל לעבוד עם מק"טים

הקמת קופון בדף הסליקה בקארדקום

אחד הדרכים להגדיל מכירות בדף הסליקה היא כמובן להציע קופון הנחה. יש הרבה סיבות להציע קופון:
מבצע לקראת החג,יש לכם יום הולדת, הטבה ללקוחות קיימים, שת"פ שיש לכם עם קולה או פשוט בא לכם לפנק את הלקוחות. 

להקמת הקופון יש 3 שלבים פשוטים:

שלב 1 - מקליקים על 3 הקווים ליד עריכת הדף >> ערוך קופונים >> חדש

שלב 2 - מגדירים תנאי הקופון

- בוחרים שם לקופון (עדיף מילה אחת, משהו פשוט כזה…)
- מחיר לאחר ההנחה
- תיאור לחשבונית (מומלץ להשאיר "הנחת קופון")
- תוקף: עד מתי הקופון יהיה פעיל (לא חובה)
- מלאי: כמות קופונים פעילים (לא חובה)

שלב  3 - מפעילים את הקופון בהגדרות של הפריט

שימו לב! חשוב לקחת בחשבון שבמידה וגולש מגיע לדף סליקה אם אופציה להזנת קופון, ואין לו את הקופון, סיכוי טוב שהוא לא ישלים את הרכישה (אתם יודעים איך זה ישראלים…) בגלל זה חשוב להשתמש בחכמה בפיצ'ר הזה. יש מאמר בבלוג עם פתרון לסוגיה הזאת ועם טיפים נוספים לשיפור דף סליקה.

 

חיבור דף הסליקה בקארדקום למערכת הדיוור

אוקיי אז לקוח סלק, ועכשיו אנחנו רוצים שיכנס אוטומטית לרשימת הלקוחות במערכת הדיוור שלנו (רב מסר, סמוב וכו') ככה עושים את זה:

בתפריט הראשי הולכים להגדרות >> חיבור למערכות חיצוניות

שם בוחרים את מערכת הדיוור שלכם, משיגים את הטוקן (TOKEN) הרלוונטי (זה בעצם מזהה ייחודי שמחבר בין קארדקום למערכת הדיוור שלכם)

אחרי שבצעתם את ההגדרה הזאת, לכו לעריכת הדף ובלשונית מתקדם >> חיבור לרשימת תפוצה תבחרו את הרשימה הרלוונטית.

 

אוטומציות בקארדקום

בשלב הזה נראה איך אנחנו קולטים סליקה ומעבירים אותה למערכת צד ג' (זה יכול להיות גוגל שיטס כמו בדוגמא שאתן בהמשך, או מערכת ה-CRM שאתם עובדים איתה)

השלבים כאן דורשים ידע בסיסי במערכת MAKE (כאן מורידים בחינם מדריך על מערכת האוטומציה של MAKE) ממליץ לצפות בסרטון וידאו בראש המאמר שם הדגמתי הכל צעד אחרי צעד.

בכל מקרה מפרט גם כאן איך מעבירים את פרטי הסליקה מקארדקום לגוגל שיטס:

 

  1. פותחים סנריו חדש ב-MAKE ומגדירים בטריגר webhook חדש.
  2. את הוובהוק מסעיף 1 מדביקים כאן: הגדרות >> הגדרות דף אישורית זהב >> הגדרות כלליות לפי שפה בתחתית העמוד מתחת "הגדרות למפתחים" בשדה "כתובת URL לוידיי עסקה.
    ככה זה נראה:



    שימו לב לסמן את שאר ההגדרות בדיוק כמו בצילום מסך.

  3. מושכים סליקת טסט בסכום 0 (בהגדרות המתקדמות בדף אפשר להסתיר פרטי אשראי כשסכום הסליקה הוא 0)
  4. פותחים גליון גוגל שיטס חדש עם השדות: תאריך, שם, טלפון, מייל, שם הפריט, סכום, מק"ט וכו'.
  5. מגדירים את הגליון שיטס מסעיף 4 כמודול השני ב-MAKE, לאחר הטריגר של הוובהוק ומשבצים את הפרמטרים מהטסט.

מרגע זה, כל סליקה בקארדקום תגיע ישירות לשיטס ותוכלו ליצור כל דאשבורד שרק חלמתם עליו 🙂

חיבור באמפים לדף הסליקה בקארדקום

אני הרבה מדבר על שיטות לשיפור ההמרות של דפי סליקה והגדלת שווי העסקה. אחת מהן היא שילוב של באמפים בדף התשלום. רגע, מה זה באמפ (BUMP)?

באמפ הוא הצעה נוספת במעמד הסליקה להוסיף לעסקה פריט \ פריטים נוספים. ככה זה נראה:

 

הפריט העיקרי שהלקוח התכוון לרכוש מסומן מראש, ויש לו אופציה להוסיף פריט או פריטים נוספים.

האתגר כאן הוא לבצע את האוטומציה מאחורי הקלעים שיודעת לקלוט איזה באמפ הלקוח הוסיף ולחבר לרשימה הרלוונטית במערכת הדיוור. האופציה הזאת לא קיימת בילד אין בתוך קארדקום וצריך לעשות כמה פעולות מאחורי הקלעים בשביל הדבר הזה. 


תהליכי אוטומציה מתקדמים שאפשר לבצע בקארדקום


כמובן שבמאמר הקצר הזה לא אצליח לכסות את כל סוגי האוטומציות שאפשר ליצור בקארדקום, אבל משתף כאן כמה דוגמאות לתהליכים מורכבים יותר, רק כדי לפתוח לכם את הראש:

 

  1. חיווי מיידי כשהוראת קבע של לקוח לא עברה (למשל: חיוב הו"ק לא עבר בגלל ענייני מסגרת >> אתם מקבלים מייל עם פרטי הלקוח + נפתחת ב-CRM משימת גבייה) אגב, קארדקום שולחים באופן אוטומטי פעם בחודש למייל אקסל שנקרא "דוח חייבים", תסכימו איתי שלקבל את ההודעה הזאת בזמן אמת זה ליגה אחרת לגמרי 😉
  2. משיכת חשבונית שמופקת והעברה למערכת CRM. כן כן, אפשר למשוך כל חשבונית שמופקת במערכת ולהעביר את הלינק של ה-PDF שלה לכרטיס הלקוח ב-CRM שלכם. זה טוב כשרוצים לרכז את כל המידע במקום אחד.
  3. תפיסת מסגרת, חיוב עתידי וזיכוי עסקה - כל אלה אפשריים מתוך ה-CRM באמצעות API, כלומר הנציג מכירות יכול לבצע את הפעולות האלו מבלי להיכנס לקארדקום. 
  4. אפסייל בקליק. טוב זה כבר תהליך מורכב יותר שדורש מתכנת. זה הולך ככה: אחרי שלקוח סולק בדף תשלום, מציעים לו לבצע רכישה נוספת בקליק אחד בלבד, מבלי להזין שוב את פרטי האשראי.

 

לסיכום:

קארדקום היא מערכת סליקה והוצאת חשבוניות שאני עובד איתה כ-10 שנים, ומרוצה ממנה מכל הבחינות.
הממשק, הפיצ'רים, התמיכה וכמובן - האפשרות לבצע תהליכי אוטומציה שזה כמובן שיקול עיקרי בשבילי 🙂

אם אין לכם מנוי בקארדקום ואתם רוצים לקבל הצעה ממליץ לדבר עם נציג ממחלקת המכירות שלהם דרך הווצאפ הזה.

מקווה שהמאמר פתח לכם את הראש לכמה תהליכים מתקדמים שאפשר לבצע במערכת, בין אם בעצמכם ובין אם בעזרת איש אוטומציה. כמובן שבכל נושא שתרצו להתייעץ אפשר להשאיר פרטים בטופס בתחתית המאמר.

בהצלחה!

על מה דיברנו?
תמונה של שגיא שני
שגיא שני
מנכ"ל Automation School - בית הספר הגדול בארץ ללימודי אוטומציה עסקית בשילוב AI, שמכשיר את חוד החנית של אנשי ונשות האוטומציה של ישראל. חוקר את ממלכת הדיגיטל מ-2014 ואת עולם האוטומציות מ-2017. גר בתאילנד, נשוי למור ואבא ל-2 קטנטנים.

3 תגובות

  1. איזה יופי! סולקת עם חברה אחרת ולא ידעתי על כל האפשרויות האלה בקארדקום, תודה לך. תוסיף קישור לאתר שלהם ובכלל אנשים ירוויחו.
    תודה! (:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

למד עוד בנושא:
מיני קורס אוטומציה עסקית בעזרת MAKE

שמלמד אותך צעד אחרי צעד איך לייצר תהליכי אוטומציה אצלך בעסק או לעסקים שעובדים איתך

קורס אוטומציות במסע לקוח

למי שרוצה להכניס אוטומציות לעסק שלנו כדי לשפר את השיווק והמכירות

מאמרים מומלצים
fireberry overview
בלוג
פיירברי (Fireberry) – מערכת CRM חכמה לניהול לידים, לקוחות ומשימות עם אוטומציות מתקדמות

זו לא רק תוכנה – זו השותפה שלכם לניהול העסק. הבחירה במערכת המושלמת היא קריטית: CRM שלא מתאים בדיוק לצרכים של העסק שלך פשוט לא יחזיק לאורך זמן.

וזה בדיוק מה שהופך את פיירברי לבחירה כל כך מוצלחת עבור עסקים בצמיחה: היא מתאימה את עצמה אליכם בגמישות מרשימה. Fireberry יודעת לנהל הכל מהכל, לשלב אוטומציות חכמות ואפילו יש לה תמיכה בעברית. ועדיין - כדי להטמיע אותה בצורה איכותית צריך ידע ונסיון, והמאמר הזה לגמרי יכול לתת לכם את היסודות ואפילו מעבר.

המשך קריאה »
רב מסר החדשה תמנות נושא
כלים שכדאי להכיר
רב מסר החדשה: המדריך המלא לשילוב אוטומציות במערכת הדיוור האהובה והמומלצת

היא טובה יותר, יפה יותר, חכמה יותר והכי חשוב - יש לה יותר אוטומציות! במאמר נסקור את רב מסר החדשה ונתמקד בכל מה שקשור לתהליכים אוטומטיים שאפשר לשלב בסדרות המסרים שלכם כדי לגרום להן לעבוד טוב יותר. במילים פשוטות, זה אומר לעשות יותר כסף.

קריאה חובה לכל מי שיש לו חשבון פעיל ברב מסר.

המשך קריאה »
Pipedrive-Logo
בלוג
פייפדרייב (Pipedrive) - מערכת CRM לניהול מכירות לעסקים קטנים: המדריך המלא כולל אוטומציות ושדרוג מסע הלקוח

מערכת CRM איכותית היא ללא ספק המשאב הכי חשוב לעסקים שרוצים לשים פוקוס על המכירות שלהם.

וכשזה למכירות - אסור להתפשר: מומלץ לבחור את הכלי הכי טוב שיטיס לנו את הביצועים. אחת המערכות המובילות בתחום היא Pipedrive: ידידותית, חכמה ולא תיתן לאף ליד ליפול בין הכסאות. במאמר נסקור אותה לעומק, נראה לאיזה עסקים היא מתאימה, מה היתרונות שלה על מערכות CRM אחרות לניהול מכירות וכמובן טיפים להטמעה אפקטיבית של פייפדרייב. יהיה כיף!

המשך קריאה »
כאן קובעים שיחת ייעוץ ללא עלות:
document.addEventListener('DOMContentLoaded', function () { const accordionItems = document.querySelectorAll('.elementor-accordion .elementor-accordion-item'); accordionItems.forEach(function(item) { const title = item.querySelector('.elementor-tab-title'); const content = item.querySelector('.elementor-tab-content'); const titleText = title?.textContent?.trim(); const contentText = content?.textContent?.trim(); if (!titleText || !contentText) { item.style.display = 'none'; } }); });