יחס המרה במכירות: איך מחשבים אותו ולמה הוא כל כך חשוב?

אומרים שמה שלא מודדים אי אפשר לשפר. המשפט הזה כל כך נכון ורלוונטי במיוחד לעולם המכירות: בתור בעלי עסק הדבר שהכי מעניין אותנו הוא כמובן… הכנסות! אם יש לכם צוות מכירות או אפילו אתם עושים את המכירות בעצמכם, המאמר הבא יראה לכם בדיוק איך למדוד את הביצועים של הסגירות, ובהתאם לזה לשפר אותם. זה יותר מורכב ממה שאתם חושבים ובדקות הקרובות תדעו בדיוק איך עושים את זה!

נתחיל מבוחן פתע: לאיש המכירות שלכם היו 100 לידים, ומתוכן סגר 20 מכירות. מה יחס הסגירה שלו?

אם עניתם 20%, אתם כנראה טועים. אני בכוונה אומר "כנראה" כי פשוט חסר לנו מידע בשביל לענות על השאלה הזאת. אני כבר אסביר… רק לפני זה הקדמה קצרצרה.

 

יש 2 סיבות שכדאי לנו לחשב יחס המרה

הסיבה הראשונה: בשביל השיווק

כן, גם את מחלקת השיווק שלכם צריך לעניין יחס ההמרה של הסגירות. למה? כי לפי זה הם מחשבים את כמות הלידים הנדרשת ואת התקציב לפרסום.

תראו, אם העסק שלכם מתנהל ללא יעדים ומטרות חודשיות ופשוט… "זורמים עם מה שיש", כנראה שהסעיף הזה פחות יעניין אתכם. אבל אם אתם כן עובדים עם יעדים של הכנסות, כדי שתוכלו לגזור מתוכם את כמות הלידים שאתם צריכים, יש נתון שקריטי שתכירו: יחס ההמרה של המכירות. בהמשך נסביר איך מחשבים אותו.

 

הסיבה השנייה: בשביל המכירות

כדי להביא צוות מכירות לביצועי שיא (וכמובן גם את הביצועים שלכם אם אתם בכובע הזה) צריך להתחיל בלהבין איפה אתם נמצאים היום: מה אחוז הסגירה שלכם. רק ככה אפשר להציב יעדים גבוהים יותר ולהשתפר.  ועכשיו, אחרי שהבנו למה חשוב בכלל לחשב את יחס ההמרה, נחזור לחידה מתחילת המאמר:

המידע שחסר לנו בשביל להבין מה אחוז הסגירה של הדוגמא הוא מה קרה עם שאר הלידים, מה הסטטוס שלהם?

תראו, כשמנהלים את הלידים במערכת CRM יש שדה שנקרא "סטטוס" שבעצם מציג את הסטטוס של הליד. וחשוב לעשות אבחנה בין 2 סטטוסים: לא מעוניין ולא רלוונטי.

במקרה שלנו 20 מהם סגרו, ו-80 לא. אבל למה ה-80 האחרים לא סגרו?

כנראה לחלק היה יקר, לחלק רחוק וחלק הטיימינג לא מתאים. אתם יודעים - "התירוצים" הרגילים… אבל יש מצב שחלק לא ענו בכלל לטלפון, חלק הכחישו שבכלל פנו, לחלק היה מספר לא מחובר ו… הבנתם.

אם אני אסכם את מה שכתבתי כאו, לחלק מהלידים לא הצלחנו למכור, וחלק בכלל לא רלוונטיים ולא אמורים להיכנס לסטטיסטיקה של הביצועים של אנשי המכירות. (הגיוני לא? למה ליד שלא ענה לטלפון צריך להוריד את יחס ההמרה?)

מצד שני, אי אפשר להתעלם מכמות לידים מסוימת שלא רלוונטית כי זה מידע שמחלקת שיווק צריכה, בשביל לדעת כמה סה"כ לידים צריך לספק - מתוכם חלקם יהיו רלוונטיים וחלקם לא. אז בואו נהיה רגע פרקטיים:

 

איך מחשבים יחס המרה עבור מחלקת מכירות?

לוקחים את כמות הסגירות ומחלקים בסה"כ כמות הלידים שנוצר איתם קשר (מתעלמים מהלידים הלא רלוונטיים) בדוגמא שלנו נגיד היו 20 סגירות מתוך 80 לידים "תקינים" (שבוצעה איתם שיחה משמעותית כמו שאני אוהב לקרוא לזה) אז יחס ההמרה הוא 25%.מדהים, עכשיו מכן אפשר להשתפר ולהגדיל את אחוז הסגירה שכרגע עומד על 1 מתוך 4.

 

איך מחשבים יחס המרה עבור מחלקת שיווק?

כאן זה יותר פשוט. לוקחים את כמות הסגירות ומחלקים בכמות הלידים הכוללת. במקרה שלנו: 20 סגירות מתוך 100 לידים יוצא 20%.

אחלה, עכשיו המנהל שיווק יודע שיש סגירה אחת על כל 5 לידים ולפי זה הוא יכול לתכנן את כמות הלידים החודשית ובהתאם לזה את התקציב לפרסום.

 

איך לבנות מערכת CRM שתומכת בחישוב יחס המרה?

האג'נדה המובילה שלי בבניית מערכות CRM היא פשטות. בהגדרה שלי: כמה שפחות קליקים! אנשי מכירות אוהבים לתקתק ולעבור לשיחה הבאה ואם המערכת מקשה עליהם את התיעוד

זה יוצר בעיות.  ההמלצה שלי היא לבנות שדה שנקרא "סטטוס" ושדה נוסף שנקרא "פירוט סטטוס" בשדה "סטטוס" יהיו למשל את הערכים הבאים: חדש, לא ענה, פולואפ, נסגרה עסקה, לא מעוניין, לא רלוונטי. בשדה "פירוט סטטוס" יהיה פירוט של הסיבות לחוסר העניין וחוסר הרלוונטיות, למשל: לא מעוניין בגלל מחיר, מרחק, טיימינג, סגר אצל מתחרים וכו', ולא רלוונטי בגלל חוסר מענה, מספר לא תקין, הכחשת פניה וכו'.

(אגב, במערכות מתקדמות כמו פווארלינק אפשר לבנות שדה שמותנה בערכים של שדה אחר. כלומר עבור "לא מעוניין" יופיעו סיבות מסוימות, ועבור "לא רלוונטי" יופיעו סיבות אחרות)

ככה זה נראה:

חישוב יחס המרה

לסיכום,

תבנו את מערכת ניהול הלידים שלכם בצורה כזאת שמאפשרת אבחון קל ומהיר של הסטטוס של הלידים שלא סגרו: להבין מי לא מעוניין ומי לא רלוונטי. ככה יהיה לכם פשוט לחשב את יחס ההמרה שבעזרתו תוכלו לשפר את הביצועים של המכירות, ואת יחס ההמרה עבור מחלקת השיווק שבעזרתו תוכלו לתכנן את כמות הלידים החודשית כדי לעמוד ביעדי ההכנסה שלכם.

על מה דיברנו?
תמונה של שגיא שני
שגיא שני
מנכ"ל Smartup - חברה שמאפיינת מערכות CRM ומסעות לקוח מבוססי אוטומציה. מייסד הקורס "תותחי אוטומציה עסקית", חי ונושם מכירות ושיווק דיגיטלי משנת 2014. נשוי למור ואבא ל-2 קטנטנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

למד עוד בנושא:
מיני קורס אוטומציה עסקית בעזרת MAKE

שמלמד אותך צעד אחרי צעד איך לייצר תהליכי אוטומציה אצלך בעסק או לעסקים שעובדים איתך

קורס אוטומציות במסע לקוח

למי שרוצה להכניס אוטומציות לעסק שלנו כדי לשפר את השיווק והמכירות

מאמרים מומלצים
בלוג
Fillout: המדריך המלא ליצירת שאלונים חכמים בשילוב אוטומציות במערכת המושלמת של פילאאוט

שאלונים הם כלי חכם ויעיל שעוזרים לעסקים במגוון דרכים: לחמם לידים, לאסוף מידע רלוונטי, להעניק חווית לקוח איכותית, ואפילו לשפר תהליכים פנימיים. הכלי הכי אהוב היום בקהילת האוטומציה הוא ללא ספק פיל אאוט - ככה שהיה שווה להקדיש בשבילו מאמר בבלוג.

בשורות הבאות נעמיק בכל מה שצריך לדעת על Fillout: יתרונות על פני אחרות, איך עובדים איתו ומה באמת הוא יודע לעשות. הולך להיות כיף!

המשך קריאה »
אוטומציה ובינה מלאכותית
אוטומציה ו-AI
אוטומציה ובינה מלאכותית: איך לשלב את 2 כוחות העל הכי חזקים בדיגיטל?

אם חשבתם שה-AI יודע לעשות קסמים, חכו עד שתראו את הביצועים שלו כשהוא בא ביחד עם תהליכי אוטומציה עסקית: לא פחות מחוויה חוץ גופית. טוב - לפחות לגיקים של אוטומציה כמוני.
במאמר נראה למה השילוב הזה כל כך חזק, כמה דוגמאות מתוך פרויקטים ומה צופן לנו העתיד.

המשך קריאה »
בדיקת וובהוק עם פוסטמן
כלים שכדאי להכיר
POSTMAN – כלי לבדיקת Webhooks בצורה פשוטה ומקצועית

כל מי שעובד עם אוטומציות נתקל לפחות פעם ביום בצורך מאוד בסיסי: לעשות טסט לוובהוקים.
נשמע פשוט אבל לא תמיד הדרך הכי טובה היא להטריג את הטריגר המקורי. החדשות הטובות הן שיש מערכת שנותנת לנו את המענה המדויק לצורך של שליחת טסט לוובהוק. כן זה בחינם וכן זה סופר פשוט!
בואו נכיר את POSTMAN…

המשך קריאה »
כאן קובעים שיחת ייעוץ ללא עלות: