מה זה וובהוק ואיך משתמשים בו?

בתור מורה לאוטומציה יוצא ששואלים אותי כמה פעמים בשבוע מה זה וובהוק. בהתחלה הייתי עונה על השאלה הזאת כנראה משהו בסגנון "ממשק API בין מערכות שמייצר אינטגרציות מיידיות" ובתגובה הייתי מקבל משפטים כמו "חבל ששאלתי"... ולכן עם הזמן פיתחתי מיומנות של העברת מסרים באמצעות מטאפורות, כדי להסביר דברים מורכבים בצורה פשוטה.

בתור מורה לאוטומציה יוצא ששואלים אותי כמה פעמים בשבוע מה זה וובהוק.

בהתחלה הייתי עונה על השאלה הזאת כנראה משהו בסגנון "ממשק API בין מערכות שמייצר אינטגרציות מיידיות" ובתגובה הייתי מקבל משפטים כמו "חבל ששאלתי"... ולכן עם הזמן פיתחתי מיומנות של העברת מסרים באמצעות מטאפורות, כדי להסביר דברים מורכבים בצורה פשוטה.

ובאופן הזה, הנה התשובה שלי:

תתארו לכם מירוץ שליחים שהאצנים רצים ומעבירים את המקל אחד לשני. רק שבמקרה שלנו כל אצן הוא מערכת אינטרנטים מסוימת (מערכת דיוור, מערכת סליקה, מערכת CRM) והמקל הוא המידע שעובר בינהן. במילים אחרות, וובהוק הוא הדרך לגרום למערכות שונות לדבר אחת עם השניה.

דוגמאות לשימוש בוובהוק

אין כמו כמה דוגמאות מהשטח כדי להראות לכם איך זה נראה מבפנים! הדוגמא הראשונה היא סרטון שמראה איך מחברים לידים מטופס אלמנטור לגוגל שיטס, בעזרת וובהוק:

דוגמא נוספת - חיבור סליקות ממערכת קארדקום לגוגל שיטס

דוגמא נוספת - קריאה מתוך מערכת פיירברי לשליחת ווצאפ

 

בדוגמאות שראינו הוובהוק תמיד היה "הטריגר" להפעלת האוטומציה. טריגר זה בעצם אירוע שקורה שמתחיל סדרה של פעולות שאנחנו רוצים שיקרו בעקבותיו.

 

איך עובדים עם וובהוק במערכת MAKE?

מערכת MAKE היא מערכת אוטומציות מומלצת לבניית תהליכים אוטומטיים בעסק. אחד התרחישים הכי פופולאריים במערכת הוא שימוש בוובהוק. בואו נעבור צעד אחר צעד ונראה איך עובדים עם וובהוק:

  1. יוצרים סנריו חדש
  2. מוסיפים טריגר של וובהוק
  3. שותלים את הוובהוק במערכת שממנה נרצה לקבל מידע (למשל - רב מסר)
  4. מריצים טסט (כדי למשוך בפעם הראשונה את המידע)
  5. ממשיכים את הסנריו לפי התהליך שרוצים לבצע

וזהו, בניתם סנריו עם וובהוק! אמרתי שזה לא כזה מסובך נכון?

 

איך עובדים עם וובהוק במערכת ZAPIER?

מערכת זאפייר היא מערכת אוטומציות ותיקה ואהובה על רוב המשווקים הדיגיטליים. באופן אישי אני עובד וממליץ על MAKE, אבל בגלל שאלפי משתמשים בארץ עובדים עם זאפייר, אתן דוגמא גם על המערכת הזאת:

  1. פותחים זאפ חדש בזאפייר
  2. מוסיפים טריגר מסוג וובהוק
  3. מעתיקים אותו למערכת הרצויה
  4. מושכים טסט
  5. ממשיכים את הזאפ 🙂

 

היתרונות בוובהוק

  1. מהירות

    וובהוק מוטרג (מתחיל) באופן מיידי. ושאני אומר מהירות אני מתכוון לפחות משניה. לפעמים זה נראה כמו קסם שיש נרשם בדף נחיתה שלנו ותוך פחות משניה הוא כבר מקבל ווצאפ.

  2. יציבות

    בניגוד לחיבורים אחרים שלפעמים יכולים להיתקע ("להישבר" בשפת העם) וובהוק הוא חיבור מאוד יציב. בגדול כשבונים נכון את התהליך הוא יכול גם להחזיק שנים מבלי שנוגעים בו.

  3. פופולריות

    יותר ויותר מערכות מתחילו לתמוך בוובהוק מה שהופל את בניית האוטומציות לקלה, פשוטה ואפקטיבית.

     

  4. נוחות

    כשלומדים איך לבנות אוטומציה עם וובהוק, החיים הופכים לקלים יותר. כי את האוטומציות הבאות אפשר לשכפל, לשנות כמה דברים קטנים והופה יש לנו תהליך אוטומטי חדש בכמה קליקים.

 

למה צריך לשים לב שמשתמשים בוובהוק

  1. בפעם הראשונה שמבצעים את החיבור צריך למשוך טסט ולוודא שהערכים שאנחנו בוחרים לחבר להמשך האוטומציה הם מדויקים. 
  2. כשמשכפלים סנריו ב-MAKE צריך לשים לב לייצר וובהוק חדש. 
  3. חשוב לשמור על כתובת הוובהוק לעינכם בלבד. לא לשלוח אותה לגורמים לא מקצועיים ולא להקליט סרטון או צילום מסך עם וובהוק שבשימוש פעיל. מי שחשוף לוובהוק שלכם יכול למשוך את אותם הנתונים שאתם מושכים. ואם זה וובהוק שמחובר למערכת סליקה שלכם כדאי באמת שהמידע הזה ישאר אצלכם.

 

תוכן עניינים
Picture of שגיא שני
שגיא שני
מנכ"ל Smartup - חברה שמאפיינת מערכות CRM ומסעות לקוח מבוססי אוטומציה. מייסד הקורס "תותחי אוטומציה עסקית", חי ונושם מכירות ושיווק דיגיטלי משנת 2014. נשוי למור ואבא ל-2 קטנטנים.

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

למד עוד בנושא:
מיני קורס אוטומציה עסקית בעזרת MAKE

שמלמד אותך צעד אחרי צעד איך לייצר תהליכי אוטומציה אצלך בעסק או לעסקים שעובדים איתך

קורס אוטומציות במסע לקוח

למי שרוצה להכניס אוטומציות לעסק שלנו כדי לשפר את השיווק והמכירות

מאמרים מומלצים
איש אוטומציה עסקית ומפתח אוטומציה
אוטומציה עסקית
ההבדל בין מפתח אוטומציה לאיש אוטומציה עסקית

המונח "אוטומציה" הפך לאחד המילים הלוהטות ביותר בתקופה האחרונה. עם התפתחות הטכנולוגיה והצורך הגובר בייעול תהליכים, נוצרו שני תפקידים מרכזיים בתחום זה: מפתח אוטומציה ואיש אוטומציה עסקית.

לשניהם אמנם מטרה משותפת - לייעל ולשפר תהליכים - אך הדרכים שבהן הם משיגים זאת שונות באופן משמעותי. במאמר זה, נעמיק בהבדלים בין שני התפקידים הללו ונבחן את היתרונות והחסרונות של כל גישה.

הבלבול בין השניים מובן, ולכן במאמר הבא אעשה סדר בין שני המקצועות, ונבין מה כולל כל אחד מהמקצועות.

המשך קריאה »
אוטומציות לאנשי מכירות
מסע לקוח
5 אוטומציות שהופכות את אנשי המכירות שלכם (או אתכם) לטובים יותר

אנשי מכירות מקצוענים שואפים תמיד להשתפר, ואני לגמרי בעד: להתאמן על חיבור טוב יותר עם הלקוחות, לשפר את איכות השאלות שלהם וכמובן לטפל טוב יותר בהתנגדויות. אבל מה אם בנוסף לכל זה היתה דרך, אוטומטית לחלוטין, שמשפרת משמעותית את אחוז הסגירה של העסקאות? הייתם מרשים לעצמכם להתעלם ממנה?

המשך קריאה »
אוטומציה בשיווק
אוטומציה שיווקית: 6 אוטומציות שיקחו את השיווק שלכם לנקסט לבל

אוטומציה שיווקית היא סדרה של פעולות אוטומטיות שהמטרה שלהן היא לשפר את תהליכי השיווק של העסק. היום יש מגוון רחב של ערוצי שיווק והעברת מסרים, ושילוב של אוטומציות לא רק חוסך זמן (והרבה!) אלא משפר את האיכות של המתעניינים ואפילו את חווית הלקוח. כל אלה משפיעים בסופו של דבר על ההכנסות והרווחים. כלי האוטומציה השיווקית היום מגוונים והשימוש בהם לא מצריך ידע בקוד. המערכות פשוטות ומאוד ויזואליות ואפשר ממש תוך כמה דקות לבנות אוטומציות בתהליכי השיווק שלא מביישות ארגונים וחברות ענקיות. והדבר היפה כאן? העלויות של האוטומציות האלה זניחות ביחס לתמורה שמקבלים מהן! גם בזמן, גם בכסף וגם במקצועיות.

המשך קריאה »
כאן קובעים שיחת ייעוץ ללא עלות: