3 אוטומציות שיטיסו את המכירות של הקורס הדיגיטלי שלכם

קורסים דיגיטליים הם ללא ספק עולם מדהים ורווחי, ובעזרתו אפשר למנף את ההכנסות של העסק. כמו בכל דבר גם כאן מסתתר הרבה כסף על הריצפה כשלא יודעים איפה לחפש אותו. כמובן שבשביל זה יש אוטומציות ובמאמר הזה נראה 3 אוטומציות שישפרו את הרווחיות של הקורס הדיגיטלי שלכם!

המאמר הזה הוא מסוג התכנים שהלוואי שהייתי קורא לפני 3 וחצי שנים שהוצאתי את הקורס הדיגיטלי הראשון שלי, נכון לכתיבת שורות אלה. בין אם כבר יש לכם קורס דיגיטלי באוויר, או שעדיין לא פיתחתם אחד כזה - אני בטוח שתיקחו לפחות משהו אחד מהשורות הבאות.

נעשה רק יישור קו קטן למי שבתחילת הדרך:

המטרה של תהליכי אוטומציה עסקית היא לעשות לנו את החיים קלים ולחסוך לנו זמן בפעולות ידניות שאנחנו עושים. הכלים שאני מלמד עליהם הם ללא קוד ונגישים לכולם - גם מבחינת התפעול הפשוט והקל וגם מבחינת המחיר.

3 האוטומציות שנראה בהמשך דורשות ידע מקדים במערכת MAKE, עליה בניתי מדריך בחינם שאני תמיד ממליץ להתחיל איתו למי שחדש בעולם הזה. עכשיו אפשר לצאת לדרך 🙂

 

אוטומציה 1 - שליחת הודעה לנוטשי עגלה

אז האמת שעל הנושא של נטישת עגלה כתבתי מאמר שלם, בכל מקרה שימו לב לנתון הבא:

מעל 50% ממי שיקרא את דף המכירה של הקורס שלכם, ישאיר פרטים ויעבור לעמוד התשלום - בסופו של דבר לא ישלים את הרכישה. במילים אחרות: ינטוש את העגלה.

 

יש לדבר הזה כמה סיבות:

1 - הוא לא סגור על ההצעה ויש לו שאלות פתוחות

2 - מחליט לחפש אלטרנטיבות אחרות רגע לפני הסליקה 

3 - אין עליו אמצעי תשלום…

4 - הילד בדיוק בוכה (או כל הסחת דעת אחרת)

5 - רוצה להתייעץ עם האישה, הבעל, הסבתא…

6 - נגמרה לו הסוללה שניה לפני התשלום (סיפור אמיתי!)

 

הטעות היא לצאת מנקודת הנחה שמי שלא רכש את הקורס כנראה לא מעוניין בו, וזה כמובן לא נכון! צריך להבין שאם מישהו ביקר בדף שלכם ולא השלים את הרכישה מכל סיבה שהיא, סיכוי טוב שהוא ישכח מזה אפילו אם היה מעוניין. וכאן נכנסת לתמונה האוטומציה: מה אם היינו שולחים לאותו נוטש עגלה אחרי 10 דקות מרגע השארת הפרטים הודעה בסגנון הזה:

מנסיון אני יכול להגיד שהודעות ווצאפ בסגנון הזה (ואפילו מיילים) מעלים בצורה משמעותית את אחוז הרכישות של נוטשי עגלה. וככה יחס ההמרה של דף המכירה שלכם משתפר והרווחיות גדלה בהתאם. וכל זה בסך הכל מתהליך אוטומציה די פשוט שבנינו פעם אחת ויכול לשרת אותנו חודשים ושנים קדימה, עם עלויות מזעריות. בסך הכל שווה, לא?

אגב, את האוטומציה הזאת ועוד הרבה נוספות אני מלמד בהרחבה בקורס "אוטומציות במסע לקוח", שווה להציץ 🙂

הנה כמה טיפים לניסוח הודעת נטישת עגלה שהופכת נוטשים לסולקים:

  1. תשמשו בשם הפרטי של הקוח! זה מייצר יחס אישי (רובם יחשבו שכתבתם להם את זה באופן אישי)
  2. בהמשך לסעיף 1, תכתבו בשפה פשוטה ובגובה העיניים, לא בסגנון רשמי ושפה גבוהה כי זה מרחיק. ההמלצה שלי: לשלב אימוג'יז!
  3. תמיד תניעו לפעולה לדף התשלום ובסוף ההודעה תציעו לשאול שאלות ושתשמחו לתת מענה
  4. תשתמשו בהדגשה על השם של הקורס כדי שישר הלקוח יזהה מי אתם
  5. יש כאלה שבעד אבל אני דוקא לא ממליץ לתת קופון הנחה למי שנטש עגלה - ככה אתם תחנכו את הקהל שלכם לא לסלוק במקום אלא לצפות ל-5% הנחה שאולי ממכם.

 

אוטומציה 2 - אפסיילים במעמד התשלום

אוקיי אז הליד קרא את דף המכירה שלכם, השאיר פרטים בטופס והגיע לדף התשלום. מה.. לא תציעו לו עוד כמה דברים על הדרך? 

ככה זה נראה:


דוגמא מדף התשלום שלי לקורס "אוטומציות במסע לקוח", שבו אני מציע 2 הדרכות נוספות.

הפסיכולוגיה של הצרכנים מאוד מעניינת: כשאנחנו כבר מחליטים לרכוש משהו, יהיה לנו יותר קל להוסיף מוצרים "על הדרך", במיוחד שהמחיר שלהם זניח ביחס לקנייה המקורית שלנו.

ובגלל זה חבל לנו לבזבז את "מוד הקנייה" של הלקוח במעמד התשלום, וההמלצה שלי היא לתת 2 הצעות נוספות לפי הכללים הבאים:

  1. קריטי שהמחיר של האפסיילים יהיה כ-20-30% (ולא יותר!) מהמחיר של המוצר העיקרי שהם רוכשים. אם אתם מוכרים קורס ב-197 ש"ח והאפסייל עולה 147 ש"ח אתם לא תראו הרבה מכירות. אבל אם תציעו משהו ב-27-37 ש"ח, יהיו לכם הרבה מאוד אפסיילים!
  2. תתנו מוצרים שהם הדרכות קלילות, צ'ק ליסטים, תבניות של משהו שקל "להעתיק". הרעיון הוא לא לתת תוכן "כבד" אוא משהו קל לצריכה ושיעבור בצורה חלקה את רדאר הביקורתיות של הלקוח
  3. תתנו שם מפוצץ למוצרים ותסבירו בקצרה מה הערך שלהם עבור הלקוח

 

אוטומציה 3 - ווצאפ פולואפ לתלמידים לחיזוק החוויה

איך הייתם מרגישים אם הייתם רוכשים קורס דיגיטלי ואחרי שבוע מקבלים את ההודעה הזאת:

כנראה שמשהו בסגנון:

"איזה כיף לקבל הודעה כזאת! כנראה שממש אכפת להם ממני"

אז בואו נתחיל מזה שאף אחד (טוב, כמעט אף אחד) לא עושה את זה, וזאת כבר סיבה לתת לתלמידים שלכם ערך מוסף שלא יקבלו בשום מקום אחר.

ההודעה הזאת גם נותנת ללקוח אפשרות לתת לכם פידבק אמיתי על הקורס, וגם נותנת לו דרייב להמליץ עליכם. אגב זה לגמרי יכול להיות מייל, הרעיון הוא לתת ללקוח יחס גם אחרי שהוא רכש.

כמובן שבמסגרת ההודעה אפשר להמליץ על הדרכות נוספות שיש לכם, לשווק אירועים שאתם עושים, לבקש ביקורת בגוגל או כל הנעה לפעולה רלוונטית.

אז את כל האוטומציות האלה ועוד הרבה נוספות לומדים בקורס "אוטומציות במסע לקוח" כולל תמיכה ממני במייל למשך חודשיים.

שיהיה לכם בהצלחה! מוזמנים לשתף אותי באינסטגרם איזה אוטומציה הכי בא לכם לשלב 👍

תוכן עניינים
Picture of שגיא שני
שגיא שני
מנכ"ל Smartup - חברה שמאפיינת מערכות CRM ומסעות לקוח מבוססי אוטומציה. מייסד הקורס "תותחי אוטומציה עסקית", חי ונושם מכירות ושיווק דיגיטלי משנת 2014. נשוי למור ואבא ל-2 קטנטנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

למד עוד בנושא:
מיני קורס אוטומציה עסקית בעזרת MAKE

שמלמד אותך צעד אחרי צעד איך לייצר תהליכי אוטומציה אצלך בעסק או לעסקים שעובדים איתך

קורס אוטומציות במסע לקוח

למי שרוצה להכניס אוטומציות לעסק שלנו כדי לשפר את השיווק והמכירות

מאמרים מומלצים
איש אוטומציה עסקית ומפתח אוטומציה
אוטומציה עסקית
ההבדל בין מפתח אוטומציה לאיש אוטומציה עסקית

המונח "אוטומציה" הפך לאחד המילים הלוהטות ביותר בתקופה האחרונה. עם התפתחות הטכנולוגיה והצורך הגובר בייעול תהליכים, נוצרו שני תפקידים מרכזיים בתחום זה: מפתח אוטומציה ואיש אוטומציה עסקית.

לשניהם אמנם מטרה משותפת - לייעל ולשפר תהליכים - אך הדרכים שבהן הם משיגים זאת שונות באופן משמעותי. במאמר זה, נעמיק בהבדלים בין שני התפקידים הללו ונבחן את היתרונות והחסרונות של כל גישה.

הבלבול בין השניים מובן, ולכן במאמר הבא אעשה סדר בין שני המקצועות, ונבין מה כולל כל אחד מהמקצועות.

המשך קריאה »
אוטומציות לאנשי מכירות
מסע לקוח
5 אוטומציות שהופכות את אנשי המכירות שלכם (או אתכם) לטובים יותר

אנשי מכירות מקצוענים שואפים תמיד להשתפר, ואני לגמרי בעד: להתאמן על חיבור טוב יותר עם הלקוחות, לשפר את איכות השאלות שלהם וכמובן לטפל טוב יותר בהתנגדויות. אבל מה אם בנוסף לכל זה היתה דרך, אוטומטית לחלוטין, שמשפרת משמעותית את אחוז הסגירה של העסקאות? הייתם מרשים לעצמכם להתעלם ממנה?

המשך קריאה »
אוטומציה בשיווק
אוטומציה שיווקית: 6 אוטומציות שיקחו את השיווק שלכם לנקסט לבל

אוטומציה שיווקית היא סדרה של פעולות אוטומטיות שהמטרה שלהן היא לשפר את תהליכי השיווק של העסק. היום יש מגוון רחב של ערוצי שיווק והעברת מסרים, ושילוב של אוטומציות לא רק חוסך זמן (והרבה!) אלא משפר את האיכות של המתעניינים ואפילו את חווית הלקוח. כל אלה משפיעים בסופו של דבר על ההכנסות והרווחים. כלי האוטומציה השיווקית היום מגוונים והשימוש בהם לא מצריך ידע בקוד. המערכות פשוטות ומאוד ויזואליות ואפשר ממש תוך כמה דקות לבנות אוטומציות בתהליכי השיווק שלא מביישות ארגונים וחברות ענקיות. והדבר היפה כאן? העלויות של האוטומציות האלה זניחות ביחס לתמורה שמקבלים מהן! גם בזמן, גם בכסף וגם במקצועיות.

המשך קריאה »
כאן קובעים שיחת ייעוץ ללא עלות: