1. פרויקטים (הדרך הידועה והמוכרת)
מתאר לעצמי שאני לא מחדש לכם שום דבר, אבל ערוץ הרווח הכי פופולארי הוא כמובן למכור פרויקטים. חשוב לי להגיד שהנושא של איך לתמחר פרויקט אוטומציה זאת אומנות, וחשוב לעשות את זה בצורה חכמה ומדויקת. בגדול 2 השיטות המקובלות הן תמחור גלובלי לפי פרויקט או תמחור עבור שעות עבודה.
מניסיון שלי ושל בוגרי קורס אוטומציה עסקית, העבודה עם הלקוחות היא בדרך כלל לא משהו חד פעמי, אלא יש המשכיות וזה מוביל אותי לדרך נוספת לייצר הכנסה:
2. אפסיילים (איזה כיף שאוטומציה זה ממכר!)
אז סיימתם פרויקט מוצלח על לקוח, הוא עף על העבודה שלכם ואפילו נתן המלצה מפרגנת (קבלו טיפ ממני - תמיד לבקש המלצות רוב הלקוחות לא יעשו את זה על דעת עצמם אפילו אם יהיו סופר מרוצים).
השלב הבא הוא להציע ללקוח אחד מ-2 אופציות להמשיך אתכם לפיתוח נוסף של תהליכי אוטומציה - נגיד עשיתם ללקוח מערכת CRM, עכשיו תוכלי להציע לו צ'אט בוט.
או אם בניתם לו אוטומציות במסע הלקוח, עכשיו אפשר להתקדם לאוטומציות בשילוב בינה מלאכותית. הבנתם את הכיוון: אחרי שהלקוח טעם ממה שיש לאוטומציה עסקית להציע, רוב הסיכויים שהוא ירצה
עוד מהדבר הזה.
3. ריטיינרים ובנק שעות (או במילים אחרות, חתונה קתולית)
בהמשך לדוגמא הקודמת, מה שמאפיין פרויקטים באוטומציה זה שיש המשכיות עם הלקוח:
גם אם הוא לא צריך פיתוח נוסף של תהליכים אחרים, הוא כן יצטרך עזרה, הדרכה, ושדרוגים למה שבניתם לו. המודלים כאן יכולים להיות תשלום פר שעות או ריטיינרים, לא כזה משנה, העיקר שהלקוח איתכם לאורך זמן. הדבר הזה מייצר יציבות לעסק ותזרים הכנסה קבוע - שזה הבסיס לעסק בריא ורווחי.
4. הפניות (וכמה שיתופי פעולה זה חשוב)
אוקיי יש לנו 2 סוגים של הפניות:
- הפניות לקולגות בתחום האוטומציה: נגיד הגיע אליי לקוח שרוצה צ'אט בוט לווצאפ מורכב ומסועף ואני לא בקיא ספציפית בנישה הזאת, אפנה אותו לחבר\ה שחזק בדבר הזה והוא ישמח לשלם לי עמלת הפנייה (העמלה המקובלת היא 10%)
- הפניות לספקים בתחומי דיגיטל אחרים: מגיע אליי לקוח וצריך דף נחיתה, או קמפיינר לפייסבוק, או עורך וידאו… אני ארצה להפנות אותו לספקים איכותיים שאני עובד איתם וכמובן יודע שהן מקצועיים ויעשו לו עבודה פצצה, וכמובן ישלמו לי על ההפנייה הזאת.
ב-2 המקרים האלה אני מרוויח בעזרת הקשרים שלי, ולא על חשבון הזמן שלי. זאת הסיבה שאני ממליץ ליצור שיתופי פעולה עסקיים כל הזמן גם על אנשי ונשות אוטומציה נוספים וגם עם קולגות בתחום הדיגיטל כולו.
5. עמלות Affiliate (הכנסה פאסיבית בעזרת ההכנסה האקטיבית)
ללא ספק הדרך האהובה עליי, כי במובן מסוים היא פאסיבית (ואני לא אוהב להשתמש במילה הזאת..)
תראו, גם ככה אנחנו רושמים את הלקוחות שלנו למערכות כמו Make, פייפדרייב, פיירברי וכו', אז למה לא להרוויח על הדרך עמלת הפנייה שהם ישמחו לשלם לנו?
הרעיון כאן הוא לרשום לקוחות דרך לינק השותף שלנו, ולגבל תגמול חד פעמי או חודשי (תלוי במודל ה-Affiliate שלהם). זה מתחיל בסכומים קטנים שנראים כמו דמי כיס ותוך כמה שנים יכול להגיע למספרים שלא מביישים הכנסה מהשכרת דירה (אמיתי לגמרי). אומר שוב - העמלות האלה הן "על הדרך" ולא הדבר העיקרי.
לסיום - ניהול אוטומציה חכמה והכנסה ממוקדת מאפשרת לך חופש כלכלי? איך זה קורה? הנה הסבר קצר קצר:
איך עושים רווחים באוטומציה? ניהול שיווק חכם הוא המפתח לעסק חכם.
כלים מובילים ומודרניים נדרשים לעסק חדש באוטומציה - פייפדרייב זה כלי ניהול לקוחות חכם מיוחד נוח מאוד. מערכות פיירברי לניהול עסק משולב - CRM מקצועי עם אוטומציות חדשניות ועוד.
האחריות שלך - באוטומציה להצליח לעקוב אחרי הלקוחות, למצוא את הלקוחות הנכונים שיביאו לך רווחים. לסיכום העסק מוצלח יותר עם מכירות יותר חכמות.
