5 דרכים לייצר הכנסה בעזרת אוטומציה עסקית

אם אתם כבר עושים אוטומציות או מחפשים איפה ללמוד אוטומציה עסקית - במאמר הזה תכירו 5 ערוצי רווח שונים ומקוריים בתחום.
מקווה שהשורות הבאות יפתחו לכם את הראש מעבר למשוואה הידועה והמוכרת של זמן שווה כסף, ותקבלו רעיונות חדשים לייצר הכנסה נוספת בדיגיטל בעזרת אוטומציות. יאללה בואו נתחיל!
יש לך שאלה?
רוצה לשמוע עוד?
מיני קורס אוטומציה עסקית בעזרת MAKE

שמלמד אותך צעד אחרי צעד איך לייצר תהליכי אוטומציה אצלך בעסק או לעסקים שעובדים איתך

קורס אוטומציות במסע לקוח

למי שרוצה להכניס אוטומציות לעסק שלנו כדי לשפר את השיווק והמכירות

1. פרויקטים (הדרך הידועה והמוכרת)

מתאר לעצמי שאני לא מחדש לכם שום דבר, אבל ערוץ הרווח הכי פופולארי הוא כמובן למכור פרויקטים. חשוב לי להגיד שהנושא של איך לתמחר פרויקט אוטומציה זאת אומנות, וחשוב לעשות את זה בצורה חכמה ומדויקת. בגדול 2 השיטות המקובלות הן תמחור גלובלי לפי פרויקט או תמחור עבור שעות עבודה.

מניסיון שלי ושל בוגרי קורס אוטומציה עסקית, העבודה עם הלקוחות היא בדרך כלל לא משהו חד פעמי, אלא יש המשכיות וזה מוביל אותי לדרך נוספת לייצר הכנסה:

 

2. אפסיילים (איזה כיף שאוטומציה זה ממכר!)

אז סיימתם פרויקט מוצלח על לקוח, הוא עף על העבודה שלכם ואפילו נתן המלצה מפרגנת (קבלו טיפ ממני - תמיד לבקש המלצות רוב הלקוחות לא יעשו את זה על דעת עצמם אפילו אם יהיו סופר מרוצים).

השלב הבא הוא להציע ללקוח אחד מ-2 אופציות להמשיך אתכם לפיתוח נוסף של תהליכי אוטומציה - נגיד עשיתם ללקוח מערכת CRM, עכשיו תוכלי להציע לו צ'אט בוט.

או אם בניתם לו אוטומציות במסע הלקוח, עכשיו אפשר להתקדם לאוטומציות בשילוב בינה מלאכותית. הבנתם את הכיוון: אחרי שהלקוח טעם ממה שיש לאוטומציה עסקית להציע, רוב הסיכויים שהוא ירצה

עוד מהדבר הזה.

 

3. ריטיינרים ובנק שעות (או במילים אחרות, חתונה קתולית)

בהמשך לדוגמא הקודמת, מה שמאפיין פרויקטים באוטומציה זה שיש המשכיות עם הלקוח:

גם אם הוא לא צריך פיתוח נוסף של תהליכים אחרים, הוא כן יצטרך עזרה, הדרכה, ושדרוגים למה שבניתם לו. המודלים כאן יכולים להיות תשלום פר שעות או ריטיינרים, לא כזה משנה, העיקר שהלקוח איתכם לאורך זמן. הדבר הזה מייצר יציבות לעסק ותזרים הכנסה קבוע - שזה הבסיס לעסק בריא ורווחי.

 

4. הפניות (וכמה שיתופי פעולה זה חשוב)

אוקיי יש לנו 2 סוגים של הפניות:

  1. הפניות לקולגות בתחום האוטומציה: נגיד הגיע אליי לקוח שרוצה צ'אט בוט לווצאפ מורכב ומסועף ואני לא בקיא ספציפית בנישה הזאת, אפנה אותו לחבר\ה שחזק בדבר הזה והוא ישמח לשלם לי עמלת הפנייה (העמלה המקובלת היא 10%)
  2. הפניות לספקים בתחומי דיגיטל אחרים: מגיע אליי לקוח וצריך דף נחיתה, או קמפיינר לפייסבוק, או עורך וידאו… אני ארצה להפנות אותו לספקים איכותיים שאני עובד איתם וכמובן יודע שהן מקצועיים ויעשו לו עבודה פצצה, וכמובן ישלמו לי על ההפנייה הזאת.

ב-2 המקרים האלה אני מרוויח בעזרת הקשרים שלי, ולא על חשבון הזמן שלי. זאת הסיבה שאני ממליץ ליצור שיתופי פעולה עסקיים כל הזמן גם על אנשי ונשות אוטומציה נוספים וגם עם קולגות בתחום הדיגיטל כולו.

 

5. עמלות Affiliate (הכנסה פאסיבית בעזרת ההכנסה האקטיבית)

ללא ספק הדרך האהובה עליי, כי במובן מסוים היא פאסיבית (ואני לא אוהב להשתמש במילה הזאת..)

תראו, גם ככה אנחנו רושמים את הלקוחות שלנו למערכות כמו Make, פייפדרייב, פיירברי וכו', אז למה לא להרוויח על הדרך עמלת הפנייה שהם ישמחו לשלם לנו?

הרעיון כאן הוא לרשום לקוחות דרך לינק השותף שלנו, ולגבל תגמול חד פעמי או חודשי (תלוי במודל ה-Affiliate שלהם). זה מתחיל בסכומים קטנים שנראים כמו דמי כיס ותוך כמה שנים יכול להגיע למספרים שלא מביישים הכנסה מהשכרת דירה (אמיתי לגמרי). אומר שוב - העמלות האלה הן "על הדרך" ולא הדבר העיקרי.

 

לסיום - ניהול אוטומציה חכמה והכנסה ממוקדת מאפשרת לך חופש כלכלי? איך זה קורה? הנה הסבר קצר קצר:

איך עושים רווחים באוטומציה? ניהול שיווק חכם הוא המפתח לעסק חכם.

כלים מובילים ומודרניים נדרשים לעסק חדש באוטומציה - פייפדרייב זה כלי ניהול לקוחות חכם מיוחד נוח מאוד. מערכות פיירברי לניהול עסק משולב - CRM מקצועי עם אוטומציות חדשניות ועוד.

האחריות שלך - באוטומציה להצליח לעקוב אחרי הלקוחות, למצוא את הלקוחות הנכונים שיביאו לך רווחים. לסיכום העסק מוצלח יותר עם מכירות יותר חכמות.

שאלות נפוצות

איך אפשר לייצר הכנסה קבועה ויציבה כאיש אוטומציה?

הרעיון היא להציע ללקוחות שלנו תהליכי המשך איתנו אחרי שסיימנו את הפרויקט הראשוני:

זה יכול להיות ריטיינרים, בנק שעות או פשוט תשלום פר שעות עבודה שבוצעו בפועל.

ככה אנחנו מייצרים תזרים של הכנסה קבועה ולא בהכרח צריכים לחפש בכל חודש את הלקוח הבא, אלא משמרים לקוחות קיימים. אופציה נוספת היא להציע ללקוחות כל הזמן שדרוג של תהליכים קיימים והטמעת כלי אוטומציה ו-AI חדשים וככה לעבוד איתם לאורך זמן.
המושג ערך חיי לקוח מתייחס לסך ההכנסה שאני מייצר מלקוח לאורך זמן.
בהנחה ואני יודע לשמר לקוחות ולהציע להם תהליכי המשך ותשלום חודשי קבוע, ערך חיי הלקוח הוא גבוה מאוד.

יותר מזה - שימור הלקוחות בתחום האוטומציה הוא מהגבוהים בתחום הדיגיטל: כל עוד אני עושה עבודה טובה הלקוח נשאר איתי ולא ממהר לחפש קולגה שיתן לו מחיר שעתי נמוך בעשרה שקלים.
שאלה שחוזרת על עצמה המון אצלנו בקהילת תותחי אוטומציה. יש 3 שיטות:

תמחור גלובלי (במידה ויש לנו ניסיון בפרויקט וקל לנו לתת הערכה מדויקת)
תמחור שעתי (במידה והלקוח או אנחנו לא סגורים עד הסוף מה נדרש)
תמחור האפיון הראשוני בנפרד (אם הלקוח לא סגור בכלל מה הוא צריך ואנחנו רוצים לבצע פגישת אפיון מעמיקה לפני שניתן הצעה)

בכל מקרה לכל הצעת מחיר נוסיף את העלות המשוערת של המערכות הנלוות וכמובן את המחיר השעתי שלנו להמשך פיתוח ושדרוגים, בסיום הפרויקט.
תלוי בהיקף הפרויקט וכמובן בניסיון שלנו: אבל אם הייתי צריך לתת כאן הערכה אז זה הולך ככה:

פרויקטים קטנים: 2000 - 5000 ש"ח
פרויקטים בינוניים: 5000-10,000 ש"ח
פרויקטים גדולים: 10,000 ש"ח צפונה.

ושוב כמובן שזה תלוי בסוג הפרויקט, המורכבות שלנו וכמה ניסיון יש לנו.
חד משמעית כאן! חלק גדול מהתלמידים שלנו באוטומיישן סקול מגיעים במטרה לשלב מהצד את ההכנסה מאוטומציה עסקית - במקביל לעבודה במשרה מלאה.

חלקם עושים את זה לאורך זמן וחלקם באיזשהו שלב עוזבים את מקום העובדה ועוברים מאה אחוז לתחום - אבל כמו שאני ממליץ, כדאי לעשות את זה בהדרגה.
על מה דיברנו?
תמונה של שגיא שני
שגיא שני
מנכ"ל Automation School - בית הספר הגדול בארץ ללימודי אוטומציה עסקית בשילוב AI, שמכשיר את חוד החנית של אנשי ונשות האוטומציה של ישראל. חוקר את ממלכת הדיגיטל מ-2014 ואת עולם האוטומציות מ-2017. גר בתאילנד, נשוי למור ואבא ל-2 קטנטנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים מומלצים
ai fomo
אוטומציה ו-AI
למה לא צריך ללמוד על כלי AI חדש שיוצא - ומה כן יעשה אותך מקצוען אמיתי בעולם החדש (ai fomo)

בעידן שבו כל יומיים צץ “הכלי שישנה לכם את החיים”, קל מאוד להרגיש FOMO. קשה להתעלם מסטוריז של יוצרי תוכן כריזמתיים שמכריזים על הגרסה החדשה של הצ'אט שחייבים להכיר אחרת תישארו מאחור.
הנה האמת: מי שרודף באובסיביות אחרי הכלי הכי חדש - דוקא נשאר במקום.

בואו נצלול אל הדרך הנכונה ללמוד בעולם שמשתנה כל יום!

המשך קריאה »
להיות בלתי ניתן להחלפה בעידן של AI ואוטומציה
אוטומציה ו-AI
איך להיות בלתי ניתן להחלפה בעידן של AI ואוטומציה?

אנחנו חיים בתקופה שבה כל יום יוצא כלי חדש, כל שבוע עדכון חדש ל -GPT וחבריו, וכל חודש שומעים על מקצוע נוסף שנשחק ואפילו נעלם.

אז בזמן שהכותרות צועקות “ה-AI הולך להחליף אותנו”... האמת עמוקה יותר: AI מחליף רק את מי שלא יודע להשתמש בו.

מי שלומד לדבר את השפה החדשה של העולם החדש, ושולט באוטומציה עסקית ובינה מלאכותית - הופך להיות בלתי ניתן להחלפה.

המשך קריאה »
מאמר על n8n
אוטומציה עסקית
n8n - הדור הבא של האוטומציה: גמישות, שליטה, וסוכני AI בלחיצה

בחודשים האחרונים קשה לפספס אותה - השם n8n צץ בכל מקום שבו מדברים על אוטומציה, סוכני AI ותהליכים חכמים.
אבל מה זה בדיוק הכלי הזה, למה כולם מדברים עליו, ואיך הוא משתלב בעולם שבו רובנו עובדים עם Make או Zapier?

במדריך הזה נצלול לעומק, בשפה פשוטה וברורה, ונראה מה הופך את n8n למערכת שיכולה לשנות את הדרך שבה אתם חושבים על אוטומציה.

המשך קריאה »
כאן קובעים שיחת ייעוץ ללא עלות:
document.addEventListener('DOMContentLoaded', function () { const accordionItems = document.querySelectorAll('.elementor-accordion .elementor-accordion-item'); accordionItems.forEach(function(item) { const title = item.querySelector('.elementor-tab-title'); const content = item.querySelector('.elementor-tab-content'); const titleText = title?.textContent?.trim(); const contentText = content?.textContent?.trim(); if (!titleText || !contentText) { item.style.display = 'none'; } }); });