אוטומציה שיווקית: 6 אוטומציות שיקחו את השיווק שלכם לנקסט לבל

אוטומציה שיווקית היא סדרה של פעולות אוטומטיות שהמטרה שלהן היא לשפר את תהליכי השיווק של העסק. היום יש מגוון רחב של ערוצי שיווק והעברת מסרים, ושילוב של אוטומציות לא רק חוסך זמן (והרבה!) אלא משפר את האיכות של המתעניינים ואפילו את חווית הלקוח. כל אלה משפיעים בסופו של דבר על ההכנסות והרווחים. כלי האוטומציה השיווקית היום מגוונים והשימוש בהם לא מצריך ידע בקוד. המערכות פשוטות ומאוד ויזואליות ואפשר ממש תוך כמה דקות לבנות אוטומציות בתהליכי השיווק שלא מביישות ארגונים וחברות ענקיות. והדבר היפה כאן? העלויות של האוטומציות האלה זניחות ביחס לתמורה שמקבלים מהן! גם בזמן, גם בכסף וגם במקצועיות.

למה לשלב אוטומציות בשיווק? האמת שיש הרבה סיבות, נתחיל בסיבות המרכזיות, ובהמשך המאמר גם נראה דוגמאות קונקרטיות לאוטומציות כאלו, ואיך גם אתם תוכלו להשתמש בהם בעסק שלכם.

הסיבות המרכזיות לשימוש באוטומציות בשיווק

חסכון בזמן ומשאבים

אוטומציות פותרות את הצורך בביצוע משימות חוזרות ויומיומיות כמו שליחת דיוורים, פרסום פוסטים ברשתות וניהול רשימות תפוצה. הן מאפשרות לנו להתמקד במשימות החשובות באמת כמו מכירות ופיתוח עסקי.

יחס אישי ופילוח מדויק של הקהל

דרך אוטומציות, כל לקוח יכול לקבל מסרים ותוכן רלוונטיים במיוחד עבורו, בהתאם להעדפות, ההתנהגות וציר הזמן לאורך מסע הלקוח שלו. הדבר הזה גם מייצר תחושה של יחס אישי שמשפר משמעותית את חווית הלקוח וגם משפר את ביצועי השיווק.

יצירת אפקט WOW

בג'ונגל של הדיגיטל הלקוחות שלנו כבר מרגישים שראו ושמעו הכל. אבל שבאים אליהם עם תהליכי אוטומציה מרשימים שלא משאירים מקום לאדישות, אנחנו כבר תופסים תשומת לב גבוהה על פני סוללת המתחרים שלנו. סיבה מספיק טובה לא?

שיפור ביצועים והגדלת רווחיות

זה לא סוד שמחירי הפרסום רק הולכים וגדלים, ואם לא יודעים לנצל בצורה מיטבית את המתעניינים שמגיעים מהממומן הווחיות של הקמפיינים נשחקת. בעזרת אוטומציות בשיווק אפשר לשפר את איכות הלידים, להעלות את אחוז הסגירות ולהגדיל דרמטית את הרווחיות של הקמפיינים (בהמשך המאמר נראה דוגמאות לדבר הזה)

מעקב צמוד בעזרת דאשבורדים

אומרים שמה שלא מודדים אי אפשר לשפר. במקרה שלנו אני מדבר על דאשבורד שמחובר לכל ערוצי הפרסום של העסק ויודע להגיד בזמן אמת עלויות לידים, עלויות מכירות, אחוזי סגירה חישובי ROI ועוד הרבה מדדים שמרגשים רק אנשי שיווק.

 

דוגמאות והסברים על מספר דוגמאות טובות ושימושיות לאוטומציות שיווקיות

 

אוטומציה שיווקית במייל

אם יש תחום בעולם השיווק שהוא הכי ותיק בהקשר של אוטומציות זה שיווק במייל. אני באופן אישי כבר ב-2014 בניתי אוטומציות שיווקיות במיילים, וכמובן שמאז התחום הזה התפתח מאוד! באמת שאפשר לכתוב סדרת מאמרים רק על הדבר הזה, אז בפסקה הקצרה שיש לי כאן אתמקד בדברים החשובים!

נתחיל בעקרון מאוד חשוב שחשוב לאמץ לפני שצוללים לטכניקות, והוא: "הדאטא היא המלך". ככל שיש לי יותר דאטא על הרשימה שלי התוצאות שאקבל בסופו של דבר יהיו גבוהות יותר, וכמובן תוך כדי שאני נותן ערך מקסימלי קהל.

מה זה אומר דאטא? הכוונה היא לכמה שיותר פרטים על האנשים שאצלי ברשימה. ברירת המחדל בד"כ היא שם + טלפון + מייל. אבל ההמלצה היא לשלב במסגרת מסעות הלקוח שלי שאלוני הכרות שאוספים מידע נוסף - כל עסק והדברים שרלוונטים אליו.

וככה, נוצר תיוג עבור כל נמען ברשימה (בשפה המקצועית זה נקרא "סגמנט") ובהמשך אפשר לדבר לכל אחד תוכן רלוונטי עם הצעות שמתאימות לו.

דוגמא:

לאשתי יש עסק שנקרא "נחיתה רכה לאימהות" ויש לה 2 קהלים: נשים בהריון ואימהות אחרי לידה. בתחילת "חרבות ברזל" היא הקליטה מדיטציה להריוניות, והרמנו עליה קמפיין.

בדף נחיתה אחת השאלות בטופס היתה "באיזה שבוע את"? מאחורי הקלעים הרצתי אוטומציה שמחשבת את תאריך הלידה המשוער של ההריונית, ומשנה את התיוג שלה במערכת הדיוור (רב מסר) מהריונית >> לאמא אחרי לידה.

ככה נראית האוטומציה שבניתי ב-MAKE:

 

סנריו לדוגמא: קורס הכנה ללידה

לא להיבהל, זה יותר פשוט ממה שנראה לך 🙂 (אגב, אם עדיין לא הורדת את המדריך החינמי שלי על מערכת MAKE לאוטומציות עושים את זה מכאן).

התהליך הזה יצר עזר לאשתי להבין מי מהקהל שלה בהריון, באיזה שבוע בדיוק ומתי היא אמורה ללדת -
ולשלוח לה בהתאם תוכן מדויק והצעות רלוונטיות: להריוניות - קורס הכנה לחיים שאחרי הלידה, ליולדות הטריות - מעגלי אימהות וקטנטנים.

וזאת רק דוגמא אחת של אוטומציה שיווקית במייל. יש עוד מאות דוגמאות לתהליכים פשוט מדהימים שאפשר לעשות!

דוגמאות לאוטומציות שיווקיות נוספות במייל

  • שליחת מייל למי שלא פתח את המייל של אתמול (עם כותרת בנוסח אחר כמובן).
  • שליחת מייל למי שהוריד מדריך חינמי ולא פתח אותו (עם תוכן מפתה ומסקרן).
  • תיוג "לקוח" על לקוחות חדשים ושליחת מסרים בהתאם.
  • תיוג "הקליק" על תוכן מסוים ושליחת מסרים בהתאם.
  • מייל שנשלח ביום ההולדת של הלקוח.
  • מייל שנשלח אחרי X ימים מרגע שהלקוח ביצע רכישה ומציע לו הצעה נוספת.

לסיכום לרוב העסקים שמפרסמים באונליין יש מערכת דיוור, מתקדמת יותר או פחות כמעט לכולם יש אוטומציות ביל אין ופשוט חבל לא להשתמש בהן. גם ככה משלמים למערכת 😉

והדוגמאות שנתתי ועוד רבות אחרות לא רק משפרות את החוויה של הלקוחות שלנו אלא מגדילה את הרווחים שאפשר לייצר מהדבר הזה שנקרא שיווק במייל.

 

אוטומציה שיווקית בסושיאל

הנה החלום הרטוב של כל מי שמפרסם ברשתות החברתיות: לצלם תוכן פעם אחת, לתזמן אותו קדימה ושיופיע בכל ערוצי הסושיאל: אינסטגרם, פייסבוק, טיק טוק, לינקדאין ואפילו יוטיוב.

עם האוטומציות השיווקיות שקיימות היום, הדבר הזה לגמרי אפשרי! נתחיל בזה שיש מערכות שזה התפקיד שלהם בחיים! תזמון תוכן בסושיאל. הנה כמה מהן:

Hootsuite

מערכת ותיקה ופופולרית המאפשרת תזמון פוסטים, ניהול מספר חשבונות וניתוח נתונים ברשתות חברתיות שונות כמו פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, לינקדאין ועוד.

Buffer

כלי פשוט לשימוש עם ממשק משתמש ידידותי המאפשר תזמון פוסטים, מעקב אחר ביצועים וניתוח נתונים. תומך ברשתות כמו פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, לינקדאין ופינטרסט.

Later

כלי ייחודי לתזמון פוסטים באינסטגרם עם ממשק גרפי המאפשר גרירת ושחרור תמונות לתוך לוח הזמנים. תומך גם ברשתות נוספות כמו פייסבוק, טוויטר ופינטרסט.

 

באופן אישי אני ממליץ מאוד על Buffuer - היתרון שיש להם מסלול חינמי של עד 3 ערוצי סושיאל שזה בהחלט מפנק! הנה צילום מסך מתוך המערכת:

 

צילום מסך מתוך מערכת BUFFER

כמו שאפשר לראות מתוזמן פוסט לפייסבוק, יוטיוב ו-GMB (גוגל מיי ביזנס). אפשר לחבר גם את אינסטגרם, טיק טוק, לינקדאין, טוויטר (X) ועוד…

אגב, כלי אוטומציה נוסף שמשפר את הביצועים של הסושיאל הוא כמובן הצ'אט בוט, עליו יש פרק שלם בקורס תותחי האוטומציה.

לסיכום פרסום שוטף בסושיאל מצריך המון זמן ולפעמים החלק הטכני של העלאת התכנים בפלטפורמות השונות גוזל כל כך הרבה אנרגיה שפשוט מוותרים.

בעזרת אוטומציות שיווקיות אפשר להפוך את התהליך הזה לאוטומטי ולחסוך את כל ההתעסקות הזאת.

 

אוטומציה שיווקית במסע לקוח

אוטומציות במסע הלקוח הן ללא ספק המהלך הכי משתלם שמומלץ להשקיע בשביל לשפר גם את איכות הלידים, גם את אחוז הסגירות וגם את חווית הלקוח.

מה שיפה בהן שעושים אותן פעם אחת והן רצות לתמיד.

מסע הלקוח כולל את כל נקודות הממשק בין העסק ללקוח - מהשלב הראשוני של החשיפה, דרך תהליך המכירה, אספקת המוצר / שירות ואפילו אחרי.

אני אוהב לחלק את מסע הלקוח לשלושה שלבים עיקריים: טרום מכירה, מכירה, ושירות ותפעול.

בשלב הטרום מכירה, ההמלצה היא לשלב אוטומציות כמו הודעות ווטסאפ מיידיות ללידים חדשים, שאלוני הכרות, קביעת פגישות אוטומטית, וסדרות מיילים ממוקדות.

בשלב המכירה, אפשר לשלוח מסרים אוטומטיים בהתאם להתקדמות בתהליך, פולואפים חכמים ללידים שנעלמים, הצעות מחיר וסיליבוסים מיידיים, ושליחת המלצות לקוחות קיימים.

בשלב השירות והתפעול לאחר הרכישה, ניתן לשלב הודעת "וולקאם", מנגנונים לאפסייל ורכישות חוזרות, בקשות להפניות ללקוחות מרוצים, איסוף ביקורות, ושאלוני משוב.

מסע לקוח לדוגמא:

אוטומציית מסע לקוח לדוגמא

לסיכום השילוב של אוטומציות שכאלה במסע הלקוח יכול לשפר משמעותית את החוויה של הלקוחות, לייעל תהליכים, לחסוך זמן ומשאבים לעסק, ולהגדיל את שיעורי הסגירה והמכירות החוזרות.

חשוב לאפיין את השלבים השונים ולבנות מערך אוטומציות ממוקדות שיתאימו למוצרים/שירותים הספציפיים של העסק. ממליץ לקרוא את המאמר המקיף שכתבתי על 14 אוטומציות שמומלץ לשלב במסע הלקוח.

 

אוטומציה שיווקית בעזרת צ'אט בוטים

באופן אישי התחלתי את הדרך שלי בעולם האוטומציות עם צ'אט בוטים, וחייב לשתף שהמון דברים השתנו מאז שבניתי את הצ'אט בוט הראשון! היום אפשר בוטים במגוון ערוצים:

  • צ'אט בוט לווצאפ
  • צ'אט בוט למסנג'
  • צ'אט בוט לאינסטגרם
  • צ'אט בוט לאתר

לצ'אט בוט יש מטרות שונות ומגוונות, כמו:

  • חימום לידים
  • תזכורות לפגישות
  • שאלון הכרות
  • מענה אוטומטי לתגובות בפוסטים (נפוץ בעיקר בפייסבוק ואינסטגרם)
  • שיפור המרות באתר
  • שילוב בינה מלאכותית ומענה מתוך מאגר מידע פנים ארגוני
  • ועוד…

שלבים לבניית צ'אט בוט לווצאפ

שלב 1 - אפיון

הגדרת מטרת הבוט - האם זה לצרכי שיווק, שירות לקוחות, מכירות או מטרה אחרת.
קביעת קהל היעד ופרסונת הלקוח - למי מיועד הבוט, מהם הצרכים והאתגרים שלהם.
תזרים השיחה (Flow) - מיפוי התסריטים האפשריים לשיחה, הענפים השונים וסוגי השאלות/מענים.
קביעת יכולות הבוט - האם הוא יידרש לקלוט קלט חופשי, לקשר למערכות חיצוניות (בעזרת אוטומציות) וכו'

שלב 2 - בחירת פלטפורמה

קיימות מספר פלטפורמות לבניית צ'אט בוטים לווטסאפ, כמו Manychat, Botpress, Dialogflow ועוד. יש לבחור את הפלטפורמה המתאימה ביותר לצרכים שלכם.

שלב 3 - בנייה

הגדרות ראשוניות בפלטפורמה - חיבור לחשבון המתאים, הגדרת פרופיל הבוט.
בנייה של ה-Flow השלם לפי התסריט שאופיין, כולל טקסטים, תפריטים, תמונות, סרטונים.
יצירת לולאות (Loops), שאלות חכמות בהתאם לתשובות מהמשתמש.
שילוב יכולות מתקדמות כמו חיבור ל-CRM, אינטגרציות ואוטומציות נוספות.

שלב 4 - בדיקות

לאחר הבנייה, חשוב לבצע בדיקות יסודיות ולתקן באגים לפני ההשקה הרשמית. ההמלצה שלי היא לשלוח את הבוט למספר קולגות \ לקוחות \ מכרים ולבקש פידבק.

שלב 5 - עלייה לאוויר

זהו, הבוט מוכן! נשאר להשיק את הבוט באופן רשמי ולחבר אותו לכל הערוצים הרלוונטיים

שלב 6 - מעקב ושיפור מתמיד

בניית בוט זה לא משהו של  "שגר ושכח".

מי שמקצוען אמיתי עוקב באופן שוטף על הביצועים של הבוט בהתאם לדוחות שהמערכת מספקת, משפר בהתאם את ה-Flows ואת הנוסחים ומבקש כל הזמן פידבקים מהמשתמשים.

 

דוגמה ספציפית לצ'אט בוט לווצאפ

נניח שיש לנו יועץ בתחום הבריאות והתזונה בשם מייקל שרוצה לחמם את יעל, מתעניינת שהשאירה פרטים לפגישת היכרות. הנה FLOW לדוגמא שאפשר לבנות לדבר הזה בעזרת צ'אט בוט לווצאפ:

פתיחה

הבוט: "היי! אני הבוט של מייקל 🙂. שמח לעזור לך לפני פגישת היכרות. איך קוראים לך?"

אישור פגישה

הבוט: "נעים להכיר, יעל! רואה שאת קבעת פגישת היכרות עם מייקל ביום שלישי הבא בשעה 10:00. האם הזמן הזה עדיין מתאים לך?"

איסוף מידע בסיסי

הבוט: "מעולה! כדי שנוכל להפיק את המירב מהפגישה, האם תוכלי לשתף אותי באיזה נושאים עיקריים היית רוצה להתמקד?"

שאלון הכנה

הבוט: "תודה על המידע, יעל. זה עוזר מאוד. הנה כמה שאלות נוספות כדי שנוכל להתכונן בצורה הטובה ביותר:

האם יש לך בעיות רפואיות כלשהן שכדאי שנדע עליהן? (כן / לא)
האם את עוקבת אחרי תזונה מסוימת כיום? (בחירה מרשימה עם מגוון אופציות)
האם את מבצעת פעילות גופנית באופן קבוע? (בחירה מרשימה עם מגוון אופציות)

הכנת המשתמש לפגישה

הבוט: "תודה על השיתוף, יעל! זה עוזר לנו להתכונן טוב יותר. בפגישה נסקור את המטרות שלך ונתכנן תוכנית מותאמת אישית. בינתיים, יש לך שאלות או חששות לפני הפגישה?"

סיום

הבוט: "נהדר! מצפה לפגוש אותך ביום שלישי בשעה 10:00. תודה על שיתוף הפעולה, ואם יש לך שאלות נוספות, אל תהססי לפנות אלינו. שיהיה לך יום מדהים! אה, כמעט שכחתי:

מצרף לך כאן סרטון של מייקל שהוא הקליט במיוחד לפגישה הראשונה איתך. מוזמנת לצפות 🙂

 

לסיכום צ'אט בוטים לוקחים את הרמה של כל עסק כמה שלבים למעלה. הדוגמא עם הבוט של מייקל ממחישה כיצד צ'אט בוט בווצאפ יכול לסייע בתהליך חימום לידים לפני פגישת היכרות, לספק מידע חשוב וליצור חוויית משתמש חלקה ונעימה. באמצעות שאלות מכוונות, הבוט מוודא שהלקוח מוכן לפגישה ומקבל תחושת מקצועיות והתחשבות מהיועץ.

אוטומציה שיווקית בתהליכי מכירה

בבקשה לאמץ את התובנה הבאה: השיווק לא מסתיים שהליד מגיע, הוא רק מתחיל!

במילים אחרות: יש הנחה כזאת שהמטרה של מאמצי השיווק היא להביא מתעניינים חדשים שעוברים מיידית לטיפול מחלקת המכירות, וכאן בגדול נגמר התפקיד שלהם. אז אני כאן להגיד שלשווק תוך כדי תהליך המכירה זאת אחת הפעולות הכי אפקטיביות שאפשר לעשות בעסק!

מ-3 סיבות עיקריות:

  1. זה בחינם! הליד כבר אצלנו, רק נשאר להתאים את המסרים והתזמונים המדויקים.
  2. המתחרים שלכם לא עושים את זה! אז הנה אחלה דרך להיות ייחודיים!
  3. זה עובד! כשהלקוח מקבל מסרים מדויקים בטיימינג המדויק תוך כדי תהליך המכירה - אחוזי הסגירה עולים בצורה דרמטית

אוקיי, די עם התאוריה נעבור לדוגמא פרקטית:

לשוקי יש מכללה לקואוצ'ינג והוא מקבל מאות פניות בחודש. חלק מהלידים בשלים לתהליך, וחלק פחות. חלק מהם סגורים על הקורס וחלק בכלל לא.

וכמו תמיד: יש מתעניינים שמגיעים עם התלבטויות, חששות ואמונות מגבילות על עצמם - כמו כל תחום בערך.

וכאן האוטומציה השיווקית נכנסת לתמונה:

אחרי כל שיחה הנציג מסמן ב-CRM (מערכת ניהול הלידים) את הסטטוס של המתעניין (לצורך העניין "פולואפ"), את הסגמנט שלו (למשל: אמא אחרי לידה שרוצה קריירה חדשה) ואת ההתלבטות העיקרית שלו (נגיד "אין מספיק זמן פנוי").

ועכשיו, עם המידע הזה, הליד עובר לרשימה ספציפית במערכת הדיוור ומתחיל לקבל סדרה של מיילים עם תוכן רלוונטי לסטטוס ולהתלבטויות שלו. אני מדבר כאן על רמה מאוד גבוהה של אוטומציה שיווקית ואפשר אפילו לקחת את הדבר הזה כמה רמות למעלה.

תחשבו איזה איכות של תהליכי פולואפ יהיו לכם ברגע שתיצרו את האוטומציות האלה: המפתח כאן הוא שילוב של פרסונליזציה (התאמה אישית של מסרים) לסגמנטציה (פילוח מדויק של הקהל).

אוטומציה שיווקית בשילוב בינה מלאכותית (AI)

תחשבו שלוקחים את 2 כוחות העל הכי חזקים בעולם האונליין ומשלבים אותם ביחד. זה מה שקורה שמשלבים תהליכי אוטומציה עם בינה מלאכותית. לפני כמה חודשים התייעצתי עם Chat GPT על סלוגן לעסק שלי. תיארתי לו קצת על עולם האוטומציות והוא הציע לי את הסלוגן הזה:

"No code, no limits"

אני חושב שאין דרך יותר מדויקת לתאר את הכח של אוטומציה, ועל אחת כמה וכמה שמשלבים תהליכי AI. בתהליכים יחסית ("יחסית"!) פשוטים אפשר ליצור לא פחות מקסמים שמפילים את הלסת למי שרואה אותם. אוקיי נראה לי שהדלקתי אתכם מספיק, בואו נצלול לכמה דוגמאות.

הרעיון הוא לשלב את כלי הבינה המלאכותית - צ'אט GPT וקלוד בתוך התהליכים שאנחנו בונים ב-Make (מערכת האוטומציות המומלצת).

אז הנה כמה דוגמאות לתהליכים שמשלבים אוטומציה ו-AI:

משוב מיידי על שיחות מכירה

ככה זה עובד: אחרי שמסתיימת שיחת מכירה נוצר תימלול של תוכן השיחה שנשלח לכלי AI שנותן חוות דעת מדויקת על אופי השיחה: מה היה טוב, מה צריך לשפר, ואפילו למה לשים לב בשיחת הפולואפ.ובנימה אישית - זה התהליך הראשון שלי שיצרתי שמשלב אוטומציה ו-AI והוא עובד בצורה מושלמת! רמת המשוב היא לפחות כמו שמאמן מכירות מקצוען האזין לכל השיחה ונתן פידבק יסודי! הפתיע אותי כל פעם מחדש לראות את הניואנסינים והרזולוציות שהוא הגיע אליהם.

צ'אט בוט במסנג'ר שעונה לפי התגובות בסטורי

ככה זה עובד: אנחנו מקבלים תגובה בסטורי, ולפי תנאים שהגדרנו הצ'אט בוט באינסטגרם שולח תגובה בהתאם.

למשל:
אם התגובה היא פרגון כמו "איזה אלופה את"! אז המענה יהיה "טנקס!" אם התגובה היא "כמה זה עולה"? אז התגובה תהיה "מזמינה אותך להשאיר טלפון ונדבר 🙂"
האמת שאת הרעיון שלפתי למתעניין בקורס אוטומציות ששאל אותי איך אפשר ליצור מענה אוטומטי למי שמגיב בסטורי.

צ'אט בוט שירות לקוחות באתר שעונה על שאלות לפי מאגר מידע פנימי

ככה זה עובד: אנחנו מייצרים דאטא בייס של המידע הרלוונטי לשירות הלקוחות שלנו כולל מענה על שאלות נפוצות וכל מה שצריך.במקביל בונים את ה-Flow  של הבוט ותסריטי השיחה ממש כמו בדוגמא מלמעלה של אוטומציות שיווקיות בעזרת צ'אט בוטים. בכל פעם בהסתעפות בבוט שיש שאלה שנדרשת תשובה מתוך מאגר המידע נעזרים באפליקציה של GPT או CLAUDE ב-MAKE ודרכו שולפים את התשובה הרלוונטית, או מבקשים ממנו לענות בהתאם.

כן, זה לא רק נשמע מסובך התהליך הזה די מורכב ודורש אפיון יסודי, רמה טכנית גבוהה והרבה יצירתיות…
בימים אלה אני בונה צ'אט בוט כזה לעסק שלי והתהליך הזה מרתק, מאתגר ומדהים! אשתף כמובן שהדבר הזה יהיה באוויר!

יצירת פוסטים לסושיאל

יש כמה דרכים לבנות מנגנון שמייצר תכנים באופן חצי אוטומטי ומעלה אותם לרשתות החברתיות:- רשימה מוגדרת של תכנים שהתהליך אוטומציה רץ פעם ב-X ימים, כותב תוכן (לפי פרומט מוגדר שהגדרנו לו ובשאיפה שיהיה לפי חיקוי סגנון כתיבה של תוכן קיים שלנו).

בהמשך הוא מייצר תמונה ב-AI בהתאם לנושא של הפוסט ואחר כך מעלה לפייסבוק \ אינסטגרם \ אתר כטיוטה. כמובן שרצוי שעין אנושית תעבור על התוכן לפני שהוא עולה לאוויר.- אופציה נוספת (ומועדפת עליי) היא לקלוט תוכן שכבר עלה לאוויר וממנו לייצר תכנים מותאים לפלטפורמות השונות. למשל:

העלתי סרטון ליוטיוב >> תמלול לעברית >> כתיבת פוסטים \ מיילים \ מאמרים לפי התסריט ובהתאם לערוץ הנבחר. (גם את האוטומציה המדהימה הזאת אני מפתח אצלי בעסק כבר תקופה ואשמח לשתף שתהיה מוכנה 🙂)

לסיכום אוטומציות בשילוב בינה מלאכותית הן ללא ספק כלי הנשק הכי חזק שאפשר להשתמש בו במאמצי השיווק והמכירות שלנו שלוקח אותנו באופן מיידי כמה רמות למעלה גם בשיפור וייעול העסק שלנו וגם בעיני הלקוחות!

באיזה מערכות משתמשים ליצירת אוטומציות בשיווק?

הנה סיכום של המערכות שאיתן אנחנו נעזרים ליצירת אוטומציות שיווקיות:

מערכות דיוור - רב מסר, סמוב, אקטיב קמפיין, מייל צ'ימפ

מערכות אוטומציה עסקית - MAKE, ZAPIER

מערכות לאוטומציה בסושיאל - Funner

מערכות בינה מלאכותית - Chat GPT, Claude

לפני שנבחר מערכת נוודא שהיא מתאימה לצרכים שלנו, נראה שהממשק נוח ופשוט לעבודה וכמובן שהמחיר מתאים לתקציב 🙂 ההמלצה שלי היא להתייעץ עם מישהו שכבר משתמש במערכת או עם איש מקצוע שידע להתאים לכם את המערכת המדויקת ולהדריך איך להשתמש בה.

אז לסיכום המאמר, אוטומציה שיווקית היא כבר לא מותרות – היא הכרחית לכל עסק שרוצה לצמוח ולהצליח בעולם התחרותי של היום. על ידי שילוב טכנולוגיות אוטומטיות, אתם יכולים לשפר את היעילות שלכם, לספק חוויות מותאמות אישית וממוקדות יותר ללקוחות, ולשחרר את הזמן שלכם למטלות האסטרטגיות והקריאטיביות.

תתחילו עם אוטומציות פשוטות ותראו איך העסק שלכם מתחיל להתרומם. ואם כבר יש לכם ניסיון, תמשיכו לחקור ולשפר!

ממליץ בתור התחלה להוריד את המדריך החינמי על מערכת MAKE לבניית אוטומציות, זאת דרך מעולה להתחיל!

רוצים יעוץ והכוונה לאוטומציה הבאה שלכם? תשאירו פרטים בטופס כאן למטה ואשמח לעזור!

על מה דיברנו?
תמונה של שגיא שני
שגיא שני
מנכ"ל Smartup - חברה שמאפיינת מערכות CRM ומסעות לקוח מבוססי אוטומציה. מייסד הקורס "תותחי אוטומציה עסקית", חי ונושם מכירות ושיווק דיגיטלי משנת 2014. נשוי למור ואבא ל-2 קטנטנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

למד עוד בנושא:
מיני קורס אוטומציה עסקית בעזרת MAKE

שמלמד אותך צעד אחרי צעד איך לייצר תהליכי אוטומציה אצלך בעסק או לעסקים שעובדים איתך

קורס אוטומציות במסע לקוח

למי שרוצה להכניס אוטומציות לעסק שלנו כדי לשפר את השיווק והמכירות

מאמרים מומלצים
תמחור אוטומציות
אוטומציה עסקית
איך לתמחר פרויקט אוטומציה עסקית בצורה מושלמת?

בתור הבעלים של אוטומיישן סקול, בית ספר להכשרת יועצי אוטומציה עסקית, לפחות פעם ביום אני מקבלים מהתלמידים לפחות התייעצות אחת לגבי תמחור פרויקט.

ואני לגמרי יכול להבין: לתמחר פרויקט בצורה מדויקת, כך שתהיה רווחית ומשתלמת עבורינו והוגנת כלפי הלקוח היא משימה לא פשוטה, אפילו לאנשי אוטומציה ותיקים.

במאמר נסקור 3 מודלים לתמחור, ונראה מתי מומלץ להשתמש בכל אחד מהם. שווה קריאה גם לאנשי אוטומציה וגם לעסקים שלקראת פרויקט חדש.

המשך קריאה »
אוטומציה בשיווק
מערכת CRM מומלצת לעסקים קטנים - המדריך המלא לבחירת המערכת המושלמת

בעולם העסקי של 2024, ההבדל בין עסק שורד לעסק משגשג טמון ביכולת לנהל ביעילות כל תהליך בפעילות העסקית - מהלקוחות ועד המלאי, מהמשימות ועד הפרויקטים. כאן נכנסת לתמונה מערכת CRM שהיא הנשק הסודי של עסקים קטנים חכמים.

תארו לעצמכם: לקוחות שחוזרים שוב ושוב, צוות מכירות שפועל ביעילות מקסימלית, ומידע עסקי קריטי שזמין לכם בלחיצת כפתור. נשמע כמו חלום? בעזרת מערכת CRM מתאימה, זה יכול להפוך למציאות.

במאמר זה נחשוף בפניכם את כל הסודות: איך לבחור את המערכת הנכונה, אילו יתרונות תפיקו ממנה ואיך היא יכולה להפוך את העסק שלכם למכונה משומנת. בין אם אתם עסק מתחיל או עסק ותיק שמחפש להתייעל - המאמר הבא בול בשבילכם!

המשך קריאה »
אוטומציות איקומרס
מסע לקוח
מסע הלקוח בחנויות איקומרס: המפתח לרווחיות ארוכת טווח

בעולם האיקומרס התחרותי של ימינו, רוב בעלי החנויות מתמקדים בהבאת תנועה לאתר והשגת רכישות מיידיות. אבל הסוד האמיתי להצלחה קצת יותר מורכב, והנא נקרא "מסע לקוח". במאמר נבין מה החשיבות של מסע לקוח מדויק, נצלול לכמה דוגמאות ונגלה איך הוא יכול להפוך את החנות המקוונת שלכם למכונת רווחים אמיתית.

המשך קריאה »
כאן קובעים שיחת ייעוץ ללא עלות: