choosing the right course

5 טיפים לבחירת קורס מקצועי שבאמת תתמידו ותצליחו בו

אם אתם לקראת בחירה של הכשרה מקצועית וקריירה חדשה - המאמר הזה בול בשבילכם. בחירת מקום לימודים מדויק משפיעה במידה רבה על ההצלחה שלכם בתחום, אז שווה להקדיש את הזמן הראוי לדבר הזה וכמובן - לדעת לעשות את זה נכון. ריכזתי לכם את הטיפים הכי חשובים כדי שתעשו את הבחירה המושלמת!

מכירים את זה שאתם מגיעים למסעדה עם שפע של מנות בתפריט? שפשוט מרוב האפשרויות קשה לנו לבחור. ככה זה מרגיש היום בממלכת הדיגיטל:

בחרנו תחום \ מקצוע מסוים שאנחנו רוצים ללמוד,  ותוך דקות ספורות מותקפים בכל אתר ובכל ערוץ סושיאל שאנחנו גוללים פרסומות לבתי ספר וקורסים בתחום.

הבחירה במקום המדויק חשובה מאוד אבל גם מאתגרת. 

 

מה הפרמטרים הכי חשובים?

מקום שעושה רושם של מותג?

קורס עם ותק של הרבה שנים?

אתר מעוצב ומפוצץ?

 

או אולי דברים אחרים…

 

בתור בית ספר מוביל ללימודי אוטומציה עסקית, אני רואה כל פעם מחדש את השאלות, ההתלבטויות והדברים הקריטיים למתעניינים שמדברים איתנו.

 

מה באמת חשוב בבחירת מקום לימודים

 

אז בין אם הכיוון שלכם הוא ללמוד שיווק דיגיטלי, בניית אתרים, או אוטומציה עסקית,

יש 5 נקודות שחשוב ללמוד לפני שתקבלו את ההחלטה לאן להירשם.

 

טיפ 1 - שילוב של תוכן מקצועי ותוכן עסקי

הנה השקר הכי גדול שיכולים למכור לכם:

"תהיו הכי מקצועיים שאפשר והלקוחות כבר יגיעו"

 

היום ב-2025 זה פשוט לא עובד ככה!

בנוסף לידע מקצועי, נסיון ופרקטיקה אתם רוצים ללמוד לשים דגש (והרבה) גם על מיומנויות עסקיות.

הנה כמה דוגמאות:

  • שיווק (איך להביא אליכם מתעניינים איכותיים)
  • מכירות (איך לסגור איתם את העסקה)
  • פיתוח מוצרים \ שירותים ותמחור (מה בדיוק אנחנו מוכרים)
  • תמחור והצעות מחיר (איך לנסח הצעות ברמה גבוהה)
  • יצירת שיתופי פעולה עסקיים
  • ועוד…

 

מצד שני, זה גם קריטי שהתוכן המקצועי בקורס יהיה ברמה גבוהה, מעודכן, מוגש בצורה איכותית והכי חשוב:

שאתם לומדים ממישהו שחי את התעשייה (בתואר שלי במנהל עסקים תמיד הצחיק אותי שהמרצה שלי לשיווק לא שיווק בעצמו מעולם לאף אחד)

 

אז לסיכום:

מקום לימודים ששם 100 אחוז מהנושאים בקורס על תוכן מקצועי, יוציא אולי בוגרים מקצועיים מאוד, אבל לא בהכרח כאלה שיצליחו בעולם העסקי.

(אגב, אני מתייחס במאמר הזה למי שרוצה ללמוד מקצוע כדי להיות עצמאי, כמובן שאם הכיוון הוא להיות שכיר, יש skills אחרים שחשוב ללמוד וליישם)

 

בהערכה גסה, היחס צריך להיות 70-80% תוכן מקצועי, ו-20-30% תוכן עסקי.

 

אגב, אנחנו באוטומיישן סקול לקחנו את זה שלב אחד קדימה, ומפנים 3 לקוחות משלמים לכל תלמיד ותלמידה.

 

אפשר להגיד שאנחנו גם מלמדים לדוג, גם נותנים את החכה, וגם מביאים את הדגים.

 

 

טיפ 2 - להיות חלק מקהילה 

ששואלים אותי אם אפשר ללמוד לבד אוטומציה אני בדרך כלל מחייך לעצמי ועונה:

"בגדול? ברור שכן.. אבל זה יקח לך יותר זמן ובעיקר יהיה לך הרבה יותר קשה להצליח לבד"

 

זה כמובן נכון לכל תחום:

כשאנחנו חלק מקהילה פעילה אפשר להתייעץ, לשתף באתגרים, לחלוק הצלחות, ללמוד ביחד וכמובן לייצר שיתופי פעולה.

 

אני רואה את זה אצלנו כל הזמן ואומר לעצמי שבלי הקהילה לכל אחד ואחת היה הרבה יותר קשה להצליח.

 

טיפ 3 - פרקטיקה לפני הכל

הנה שיתוף אישי: כבר באוקטובר 2020, שהוצאתי את המחזור הראשון של קורס תותחי אוטומציה עסקית, החלטתי שמי שילמד את הקורס הזה יצליח.

והדרך לגרום לתלמידים להצליח היא מאוד פשוטה: לגרום להם ליישם.

 

איך עשיתי את זה?

זרקתי אותם למים על השיעור הראשון.

 

זה היה שיעור על אפיון פרויקטים של אוטומציה, והמשימה בסוף היתה למצוא עסק אמיתי ולהעביר אותו תהליך אפיון.

 

נחשו מה? כולם עשו את זה.

אבל אם הייתי שומר את המשימה הפרקטית לסוף הקורס, אחרי שקיבלו תעודה ולמדו את כל התאוריה, אני בטוח שלא כולם היו מיישמים.

ממש לא.

 

הנה העניין: ככל שמתרגלים כבר בתחילת הדרך בעולם האמיתי, אנחנו מרגישים שאנחנו מתקדמים ומקבלים יותר מוטיבציה להמשיך.

 

טיפ 4 - פורמט לימודים שמתאים לכם

 

היום יש הכל מהכל: קורסים פרונטליים, דיגיטליים, מוקלטים,  בזום לייב ואפילו שילוב של הכל ביחד.

בכנות - אין לי העדפה אישית לפורמט מסוים כי לדעתי זה תלוי מה לומדים. למשל:

 

קורס קואוצ'ינג בחיים לא הייתי עושה אונליין. אם אני לומד לאמן אנשים אני רוצה לעבוד עם אנשים ולא עם מסכים.

 

מצד שני, קורסים שהם יותר טכניים זה סיוט ללמוד פרונטלי:

בתור אחד שעשה קורס כזה, אני יכול להגיד לכם שקצב ההתקדמות בשיעור הוא לפי הרמה של התלמיד הכי "מתקשה" (בואו נגיד את זה במילים יפות…)

 

בקיצור, יש יתרונות לקורסים פרונטליים כמו מסגרת קבועה, מפגש עם אנשים וקשב גבוה יותר. מצד שני גם לקורסים דיגיטליים יש יתרונות: צפייה מכל מקום ובכל זמן, הקלטות נוחות וקצרות,

אפס הסחות ועוד.

 

הבחירה צריכה להיות דרך שילוב של אופי המקצוע וכמובן ההעדפה אישית שלכם.

 

בקורס אוטומציה עסקית אצלנו עשיתי שילוב של הכל:

 

  1. שיעורים מוקלטים (עם גישה לכל החיים)
  2. שיעורי שאלות תשובות בלייב
  3. שיעורים מקצועיים בלייב
  4. מפגשי קהילה (בתקופה שגרתי בישראל)

 

טיפ 5 - להתייעץ עם בוגרים ובוגרות בסטטוס שלכם 

הרבה פעמים מבקשים מהצוות שלנו להתייעץ עם בוגרים או בוגרות של הקורס כדי לקבל החלטה. בגישה שלנו אנחנו אף פעם לא דוחפים לקבל החלטה במקום,

ומועדדים התייעצות עם תלמידים מבית הספר.

 

יש כאן דגש חשוב שאנחנו מאוד מקפידים עליו, וכדאי שגם אתם:

אם בא אליי מתעניין שהוא אחרי צבא מחפש את עצמו, אני אפנה אליו לתלמיד באותו סטטוס פחות או יותר.

ואם מגיעה אליי אמא אחרי לידה, אני אשלח אותה לדבר גם עם אמא.

 

מאמין שאתם מבינים את החשיבות של הדבר הזה - כי לפעמים התייעצות עם מישהו שלא בסטטוס שלכם היא פשוט לא רלוונטית.

אז לנפנף בסיפורי הצלחה זה נחמד, אבל יכול לפעמים להטעות. כי לא תמיד המקום שאתם מגיעים ממנו מבחינת נסיון, זמן פנוי וכו' תואם למישהו אחר:

כנראה שלחייל משוחרר בלי יותר מדי התחייבויות יש יותר זמן פנוי מאמא בחופשת לידה.

אז בקיצור - תבקשו להתייעץ עם מישהו שיש לו סיפור דומה לשלכם.

 

לסיכום:

לבחור מה בא לכם ללמוד זה חשוב, אבל לא פחות חשוב לעשות את הבחירה הנכונה במקום שבו תלמדו.

מוזמנים לשתף כאן בתגובות מה הדברים שחשובים לכם.

על מה דיברנו?
תמונה של שגיא שני
שגיא שני
מנכ"ל Smartup - חברה שמאפיינת מערכות CRM ומסעות לקוח מבוססי אוטומציה. מייסד הקורס "תותחי אוטומציה עסקית", חי ונושם מכירות ושיווק דיגיטלי משנת 2014. נשוי למור ואבא ל-2 קטנטנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

למד עוד בנושא:
מיני קורס אוטומציה עסקית בעזרת MAKE

שמלמד אותך צעד אחרי צעד איך לייצר תהליכי אוטומציה אצלך בעסק או לעסקים שעובדים איתך

קורס אוטומציות במסע לקוח

למי שרוצה להכניס אוטומציות לעסק שלנו כדי לשפר את השיווק והמכירות

מאמרים מומלצים
בלוג
Fillout: המדריך המלא ליצירת שאלונים חכמים בשילוב אוטומציות במערכת המושלמת של פילאאוט

שאלונים הם כלי חכם ויעיל שעוזרים לעסקים במגוון דרכים: לחמם לידים, לאסוף מידע רלוונטי, להעניק חווית לקוח איכותית, ואפילו לשפר תהליכים פנימיים. הכלי הכי אהוב היום בקהילת האוטומציה הוא ללא ספק פיל אאוט - ככה שהיה שווה להקדיש בשבילו מאמר בבלוג.

בשורות הבאות נעמיק בכל מה שצריך לדעת על Fillout: יתרונות על פני אחרות, איך עובדים איתו ומה באמת הוא יודע לעשות. הולך להיות כיף!

המשך קריאה »
אוטומציה ובינה מלאכותית
אוטומציה ו-AI
אוטומציה ובינה מלאכותית: איך לשלב את 2 כוחות העל הכי חזקים בדיגיטל?

אם חשבתם שה-AI יודע לעשות קסמים, חכו עד שתראו את הביצועים שלו כשהוא בא ביחד עם תהליכי אוטומציה עסקית: לא פחות מחוויה חוץ גופית. טוב - לפחות לגיקים של אוטומציה כמוני.
במאמר נראה למה השילוב הזה כל כך חזק, כמה דוגמאות מתוך פרויקטים ומה צופן לנו העתיד.

המשך קריאה »
בדיקת וובהוק עם פוסטמן
כלים שכדאי להכיר
POSTMAN – כלי לבדיקת Webhooks בצורה פשוטה ומקצועית

כל מי שעובד עם אוטומציות נתקל לפחות פעם ביום בצורך מאוד בסיסי: לעשות טסט לוובהוקים.
נשמע פשוט אבל לא תמיד הדרך הכי טובה היא להטריג את הטריגר המקורי. החדשות הטובות הן שיש מערכת שנותנת לנו את המענה המדויק לצורך של שליחת טסט לוובהוק. כן זה בחינם וכן זה סופר פשוט!
בואו נכיר את POSTMAN…

המשך קריאה »
כאן קובעים שיחת ייעוץ ללא עלות: