אם גם אתם מרגישים שכל יום יוצא משהו חדש בעולם ה-AI, אתם לא לבד.
עידן הבינה המלאכותית מביא איתו אינספור חידושים, יכולות מטורפות, ובעיקר תחושת FOMO (הפחד מלפספס דברים חדשים) שאי אפשר להתעלם ממנה.
אני מודה -
הרבה פעמים יש לי תחושה שאני רק מתחיל ללמוד כלי חדש, וכבר יוצא כלי חדש כמה רמות מעל. מצד אחד זה משעשע אבל קצת מלחיץ.
בכנות, אני אוהב לעקוב אחרי יוצרי תוכן בתחום אבל איכשהו נוצרת לי הרגשה שאני מפספס - שכולם יודעים על המודלים והעדכונים החדשים חוץ ממני.
בשביל זה, תמיד צריך להזכיר לנו את המשפט הבא…
המטרה האמיתית: לאסוף כלים או להשיג מטרות?
בתוך כל הטרלול של עדכוני AI, אני תמיד מזכיר לעצמי דבר אחד:
כלי בינה מלאכותית הם זה רק אמצעי - לא מטרה בפני עצמה.
המטרה שלי (ושל רובנו) היא לא לאגור עוד ועוד כלים לארנסל, אלא להבין איך הכלים האלה יכולים לעזור:
- לחסוך זמן בפעולות שאני עושה (כמובן שכאן נכנסת גם אוטומציה עסקית)
- לשפר תהליכים קיימים
- לבנות שירותים חדשים
- לתת ערך טוב יותר לתלמידים שלנו בקורס אוטומציה עסקית
אז כן זה בסדר לעבוד על כלי שיצא בסוף 2024, ונכון ליוני 2025 יצאו 3 כלים חדשים עם עוד כמה פיצ'רים. אם כבר התחלתי לבנות משהו ואני בכיוון אני לא צריך להרגיש FOMO שיש משהו חדש שאני לא מפספס.
העיקר שזה עוזר לי להשיג את המטרה שלי!
אז איך לשמור על פוקוס?
לי באופן אישי מה שהכי עוזר זה להציב מטרה ברורה - ורק אז ללמוד כלים שרלוונטיים לאותה מטרה.
כי אם אני אתן ל-FOMO לנהל אותי, אני אמצא את עצמי עם עוד עשרים טבלאות השוואה ובלי שום פרויקט גמור.
לדוגמה, בימים אלה אני חוקר לעומק את המערכת המדהימה של LOVABLE - בונה שם פרויקטים ראשונים (אתר חדש לאשתי, דף נחיתה אינטראקטיבי של המלצות לקורס אוטומציה עסקית שלנו, ממשק סליקה חדש ועוד כמה דברים…)
ורק שעולה לי צורך ספציפי - אני פונה ל-GPT או לגוגל לחפש כלי שיעזור לי עם הדבר הזה.
מה באמת מעניין לקוחות שצריכים פרויקט אוטומציה?
אני והצוות שלנו רואים הרבה כאלה שמתעניינים בלימודי אוטומציה עסקית והדבר שהכי חשוב להם זה ללמוד את הכלי הכי חדש שיצא "ושכולם מדברים עליו".
מצד אחד אני מבין את החשיבות של הדבר הזה, אבל בסופו של דבר מי שבא ללמוד אוטומציה עסקית כמקצוע רוצה לייצר הכנסה נוספת או עיקרית בתחום, ואת הלקוחות שהוא עתיד לבנות להם פרויקטים פחות מעניין אם הוא ישתמש במערכת האוטומציות של Make, או בכלי החדש של N8N:
מה שמעניין לקוחות זה לקבל פתרון לבעיות שלהם. ואת זה - לפעמים שוכחים.
ואם תהיתם, כמובן שהכנסו לקורס אוטומציה עסקית שלנו פרק על N8N כי מה לעשות, גם אנחנו מקשיבים למה שהלקוחות שלנו מבקשים גם אם לדעתי האישית זה לא הכרחי בשלב הזה.
