GREEN API: מערכת אוטומציה מומלצת לווצאפ (לא רשמי)

אין עסק שלא היה רוצה לשלב אוטומציות בתהליכי השיווק והמכירות שלו. הרבה פעמים "אוטומציות לווצאפ" יכול להישמע מורכב, מסורבל ואפילו יקר. הבשורות הטובות: עם GREEN API זה בדיוק להיפך! מערכת קלה, מהירה ואפילו זולה. המאמר הבא נסקור את אחת המערכות הפופולאריות לשליחת הודעות אוטומטיות לווצאפ. מוכנים? תוך 10 דקות מעכשיו יכולה להיות לכם את האוטומציה הראשונה שלכם לווצאפ!
greenapi logo

קצת רקע על GREEN API

נתחיל עם סקירה קצרצרה של המערכת, מבטיח שיהיה קצר ולא חופר. קודם כל, מדובר במערכת לא רשמית לווצאפ (הנה מאמר על ההבדל בין מערכות ווצאפ רשמית ללא רשמית)

המערכת של גרין (תכירו - זה הכינוי שלה) פותחה ע"י חברה רוסית ויש לה White label כאן בישראל. במילים אחרות - הממשק בעברית ואפילו יש קבוצת ווצאפ פעילה ומומלצת של המשתמשים.

 

היתרונות של GREEN API כמערכת אוטומציה לווצאפ

כאיש אוטומציה שחוקר מערכות רבות כחלק מהיום יום שלו, אני יכול להגיד על Green API דבר כזה:

מהיום שהכרתי אותה, לא בדקתי אף מערכת לא רשמית אחרת, והמלצתי עליה לכל הלקוחות שלי וכמובן הכנסתי אותה לסיליבוס של קורס אוטומציה עסקית שאני מלמד אצלנו ב-Automation School.

 

הנה כמה יתרונות בולטים של גרין:

  • לפני הכל, הממשק פשוט וקל לשימוש! גם אם מעולם לא בניתם תהליך אוטומציה או משהו בסגנון.
    כמו שכתבתי מקודם: עד סוף המאמר תוכלו לבנות את האוטומציה לווצאפ הראשונה שלכם בפחות מ-10 דקות!
  • יתרון נוסף הוא המחיר. GREEN API זולה משמעותית מהמתחרים שלה והמנוי עולה 12$ בלבד!
    (נכון לכתיבת שורות אלה התשלום בפייפאל בלבד).
  • עוד יתרון משמעותי: יש לה מסלול חינם למפתחים. זה אומר שלא צריך להירשם בתשלום כשרק רוצים לבדוק את המערכת או אפילו לעבוד איתה בשימוש בסיסי (שליחת הודעות ל-3 מספרים שונים בכל חודש). 
  • לגרין יש אפליקציה ל-MAKE שזאת מערכת האוטומציות הפופולארית ביותר היום. ובתרגום לעברית: אפשר לחבר בקלות את טופס הלידים של פייסבוק או דף הנחיתה שלכם (בין אם הוא יושב על וורדפרס או מערכת דיוור כלשהי) לווצאפ.
  • כמו שכבר כתבתי גרין היא מערכת לא רשמית, שזה אומר שאין תשלום פר הודעה ואין אישור מראש של הנוסחים.

 


איזה אוטומציות לווצאפ אפשר לפתח בעזרת GREEN API?

כמו כל מערכת שיודעת לשלב תהליכי אוטומציה - אין גבול למה שאפשר לעשות! ניתן כאן רשימה של כמה תהליכים בסיסיים ובהמשך תהליכים מורכבים יותר:

 

1 - שליחת ווצאפ אוטומטי ללידים חדשים

זה כמובן התרחיש הקלאסי: ליד משאיר פרטים בדף נחיתה או בטופס לידים בפייסבוק ומקבל הודעות ווצאפ שהמטרה שלה להעביר אותו תהליך חימום. למי שעובד עם מיילים לא למהר לוותר עליהם - ההמלצה היא לשלב את שניהם זה עובד מעולה! הווצאפ - קצר וענייני והמייל - קצת יותר ארוך ומעמיק.

 

2 - שליחת ווצאפ לנטישת עגלה

כל מי שמוכר אונליין מוצרים \ קורסים וכו' יודע שרוב הלידים שמשאירים פרטים - בסופו של דבר נוטשים את העגלה ולא משלימים את הרכישה. שליחת ווצאפ אוטומטי כ-10 דקות לאחר נטישת העגלה מעלה משמעותית את אחוז הרוכשים ואת הרווחיות של העסק! (למאמר המלא על נטישת עגלה)

 

3 - שליחת הודעת ווצאפ לרוכשים חדשים

לקוח חדש סלק? מהמם, תוך פחות משנייה נוחתת אצלו הודעת "וולקאם" בווצאפ עם מסר אישי ומידע רלוונטי לגבי הרכישה שלו. מנסיון - זה משפר מאוד את חווית הלקוח, היחס האישי ואפילו מעניק אופציה להצעות נוספות רכישה (אפסיילים)

 

עולים שלב ועוברים לתהליכים מורכבים יותר:

4 - שליחת פולואפים אוטומטיים לווצאפ

כל איש מכירות יודע שהכסף הגדול נמצא בפולואפים. מה לעשות - רוב הלידים לא סוגרים בשיחה הראשונה. אחת הדרכים הכי יעילות שאני מכיר לשפר את אחוזי הסגירה בפולואפים היא לתת רוח גבית עם מסרי חימום בווצאפ. זה יכול להיות שעה אחרי השיחה, יום אחרי, יומיים אחרי, ואפילו שבוע אחרי. המסרים צריכים להיות עם ערך, כתובים בגובה העיניים ומי שרוצה להיות מקצוען אמיתי: לשלב התייחסות למה שנאמר בשיחה (דורש פיתוח קצת יותר מורכב מאחורי הקלעים אבל לגמרי שווה את זה!)

 

5 - בניית צ'אט בוט לווצאפ

אומר מראש: צ'אט בוט לווצאפ עדיף לבנות במערכת ווצאפ רשמית. גם בגרין אפשרי לגמרי לבנות צ'אט בוט לווצאפ, שמעביר את הלידים החדשים תהליך חימום משמעותי ואפילו מסייע בשירות לקוחות. למתחילים: אפשר לבנות תגובות אוטומטיות באופן יחסית פשוט וזה עובד מעולה (למשל, הודעת תזכורת על פגישה שנקבעה על השתתפות בוובינר והזמנה לכתוב "1" כדי לאשר)

 

6 - עוזרת אישית בווצאפ

טוב את הדוגמא הזאת אני הכי אוהב כי אין גבול למה שאפשר לעשות, במיוחד שמשלבים AI (אבל זה כבר מאמר אחר…) שימוש נפוץ יכול להיות לכתוב לווצאפ את המילה "זום" ושהוא ייצר לינק לפגישה חדשה וישלח לי חזרה. או למשל לשלוח לי סיכום + הקלטה של שיחת המכירה האחרונה של אשת המכירות שלי מתוך ה-CRM. או למשל לייצר לי לינק סליקה על סכום מסוים ומוצר מסוים. הרעיון הוא לבצע פעולות פשוטות יחסית כשאני לא מול הלפטופ אבל צריך משהו במיידי. וכמו שאמרתי הרעיונות כאן הם אינסופיים!

 

7 - שליחת הודעות לעצמי עם מידע חשוב

גם כאן יש לי כמה דוגמאות חזקות! הנה כמה:

לשלוח לעצמי כל ערב את סך המכירות לאותו היום + ההכנסות מתחילת החודש (ממליץ בחום לשים פוקוס על דברים שחשוב להם להגדיל 😉

שליחת הודעה כל בוקר על ביצועי הקמפיינים הממומנים מאתמול: כמה לידים, כמה מכירות ובאיזה עלויות. אוטומציה מושלמת למי שרוצה להיות עם היד על הדופק בפרסום הממומן שלו!

אגב בקורס "אוטומציות במסע לקוח", אני מלמד איך לשלב הודעות ווצאפ כדי לשפר את תהליכי השיווק והמכירה, שווה להציץ 🙂

 

מדריך למתחילים על GREEN API

אוקיי, אז אחרי שראינו כמה דוגמאות (על קצת המזלג) של אוטומציות לווצאפ שאפשר להרים בעזרת GREEN API, עכשיו אנחנו הולכים לעבור על הצעדים הראשונים לפתיחת חשבון, חיבור לטלפון שלכם, חיבור למערכת האוטומציות של MAKE ושליחת הווצאפ האוטומטי הראשון שלכם:

שלב 1 - פתיחת חשבון באתר

נכנסים לאתר של GREEN API ופותחים חשבון בחינם. שימו לב שתקבלו מייל לאימות החשבון.

GREEN דף הבית

 

שלב 2 - יצירת מופע חדש

המושג "מופע" במערכת של גרין מתייחס למספר טלפון. בחשבון שלכם תוכלו ליצור עד 3 מופעים שזה אומר לחבר 3 מספרים שונים (לכל אחד מהם התשלום יהיה בנפרד).

לוחצים על "יצירת מופע", בוחרים בחשבון מתכנת (שזה בעצם המסלול החינמי שאיתו מומלץ להתחיל) ותוך פחות מדקה המופע נוצר, ואתם מוזמנים להיכנס אליו.

הוספת מופע חדש

 

שלב 3 - חיבור הווצאפ שלכם למערכת של GREEN API

ההמלצה שלי בשלב הזה היא לחבר מספר עסקי (לא אישי). אם אחת המטרות שלכם בשימוש בגרין היא שליחת הודעות לתפוצה (שליחה לעשרות \ מאות מספרים) אני ממליץ לכם בחום לרכוש מספר וירטואלי חדש ולחבר אותו למערכת (בשליחת הודעות בתפוצה במערכת ווצאפ לא רשמית יש סכנת חסימה, אז לא ממליץ במקרה הזה לחבר את המספר העסקי שלכם. בהמשך המאמר אני מתייחס בהרחבה לנושא הזה)

כדי לבצע את החיבור לוחצים על הכפתור הירוק "קבל ברקוד" , סורקים את הקוד QR והופה, אתם מחוברים!

סריקת ברקוד

 

שלב 4 - הרשמה בחינם למערכת האוטומציות של Make

אם כבר יש לכם חשבון ב-Make תדלגו לשלב הבא. אם עדיין לא - כאן פותחים חשבון בחינם.

וכאן יש לכם מדריך בחינם על Make שממליץ בכל מקרה לעבור עליו.

 

שלב 5 - חיבור בין Green API ל-Make

בשלב הזה נחבר את המערכת של גרין לחשבון ה-Make שלכם. תירגעו, זה יותר פשוט ממה שזה נשמע:

מורידים את האפליקציה של גרין ומתקינים אותה.

יוצרים סנריו חדש, מחפשים את GREEN API ויוצרים חיבור חדש.

תתבקשו להזין מזהה מופע (Id Instance) וטוקן (Token Instance). מוצאים את שני הח'ברה בתוך הגדרות המופע בממשק של גרין:

טוקנים גרין

 

שלב 6 - שליחת ווצאפ ללידים חדשים שהשאירו פרטים בדף נחיתה

הגענו לחלק הקצת יותר מתקדם שדורש ידע בסיסי ב-Make, ממליץ לעבור על הסרטון שמצורף למאמר ולבצע את התהליך צעד אחרי צעד כמו שאני מסביר.

הרעיון הוא כזה: יוצרים סנריו חדש ובטריגר (השלב הראשון) מגדירים Webhook חדש, שאותו שותלים בטופס באלמנטור. מבצעים משיכת טסט כדי לראות שהנתונים של הטופס נשלחים כמו שצריך, ובשלב הבא בוחרים מודול של PHONE NUMBER שהמטרה שלו בחיים היא להפוך את הטלפון לפורמט שגרין יודע לעבוד איתו.

הגענו לחלק האחרון והכי חשוב: נבחר באפליקציה של GREEN API ובפעולה של SEND MESSAGE.

בחלק של הטלפון נכתוב את הקידומת של המדינה, כנראה שזה יהיה 972, אח"כ את הטלפון מהשלב הקודם, השם של הפרמטר יהיה "NUMBER" ואח"כ נכתוב: @ ואז c.us (אין לי מושג מה זה אומר אבל זה עובד… אז בלי שאלות 😉 בחלק של ה-TEXT נכתוב את תוכן ההודעה ובגדול… סיימנו!

נשאר רק לעשות טסט, לוודא שקבלנו את ההודעה בצורה תקינה וזהו, ברגע זה בניתם את האוטומציה הראשונה שלכם לווצאפ!

דוגמא לווצאפ

 

איך לא להיחסם בשליחת הודעות?

אני יודע שזה יכול להישמע קצת מלחיץ, שהווצאפ שלכם יחסם אז קודם כל אני רוצה להרגיע אתכם - 

אם אתם שולחים הודעות בטיפטופים, כלומר ללידים שמשאירים פרטים בקצב של פעם בכמה דקות \ שעות אז אין שום סיבה בעולם שתחסמו! 

מה שכן, ווצאפ לא אוהבים ספאם, ובצדק. אם הוא מזהה שליחת של מאות הודעות (ואפילו עשרות) בטווח זמן קצר נדלקת לו נורה אדומה לחשד לספאם והוא חוסם מיידית את החשבון (במקרה הזה לא צריך לדאוג, שולחים דרך הווצאפ ערעור והוא נפתח תוך 8 שעות - וכן יש לי נסיון בזה…)

 

ועדיין - אם אתם רוצים לשלוח הודעות לנרשמים לוובינר שלכם או תפוצה, הנה כמה המלצות מנסיון:

 

  • בתור התחלה לרכוש מספר וירטואלי (תפנו אליי ואחבר אתכם למי שמוכר מספר כזה בעלות חד פעמית של 40-50 ש"ח)
  • לשלוח בכמה נגלות: נגיד יש לכם 100 אנשי קשר, תשלחו 20, חכו חצי שעה, תשלחו 40, תחכו 10 דק' וכך הלאה.
  • קריטי: לעשות השהייה של 4-5 שניות בין הודעה להודעה. ב-MAKE זה נקרא "SLEEP", וזה הכרחי בשליחת הודעה לתפוצה. נכון זה יקח יותר זמן כי הקצב יהיה 12-15 הודעות בדקה אבל היי, זה עדיף מלהיחסם!
  • בהודעות שאתם שולחים תכתבו בגובה העיניים, בסגנון לא רשמי, ותוודאו שהנמענים יודעים מי אתם ומה המטרה של ההודעה. תהיו בטוחים שחסימות ודיווח על ספאם לא ישפרו את הדירוג שלכם בעיני ווצאפ…
  • תסיימו את ההודעה עם שאלה: ככל ככל שיש לכם התכתבויות חוזרות עם המספרים הסיכוי לחסימה נמוך יותר. הנה דוגמא לנוסח לשליחת תזכורת להשתתפות בוובינר:
    [תמונה]

 

לסיום הנה כמה טיפים של אלופים לשליחת הודעות ווצאפ עם GREEN API:

  • ממליץ לשלב בחלק מההודעות שלכם תמונה שלכם. שימו לב לא לחרוש תמיד על אותה התמונה וגם לא לעשות את זה בכל ההודעות. בטוב טעם מה שנקרא 🙂 הנה דוגמא להודעה שאני שולח למי שנרשם לוובינר שלי בנושא אוטומציה עסקית:

דוגמא להודעה עם גרין

  • תכתבו ביוניסקס: גם לנשים וגם לגברים. אלא אם הקהל שלכם הוא אחד מהם.
  • תכניסו את השם הפרטי של הליד \ הלקוח, זה הופך את ההודעה לפרסונלית יותר!
  • תשלבו אימוג'יז ובכלל, תכתבו כאילו אתם מקלידים עכשיו הודעה לחבר. כתבתי את זה מקודם אבל משום מה יש נטייה לכתוב בשפה גבוהה כשכותבים ללקוחות שלנו ודוקא ההיפך יעבוד כאן.
  • אם אתם שולחים לינק באחת ההודעות שלכם תוסיפו משפט בסגנון: "אם הלינק לא לחיץ, לשלוח הודעה בחזרה וזה יסתדר". תתפלאו אבל הרבה אנשים לא יבינו למה הלינק לא לחיץ…
  • טיפ שעזר לי לסגור המון מכירות: תתייחסו לווצאפ לא רק כהודעה שנשלחת באופן אוטומטי וזהו… תתחילו לייצר קשר עם הלידים דרך התכתבויות, הודעות קוליות.. הווצאפ הופך את התקשורת שלכם לפחות רשמית כמו שיחת טלפון מבלי שהליד התכתב איתכם לפני. זה עובד לי מעולה כבר כמה שנים אז פשוט תתכתבו עם הלידים שלכם לפני יצירת הקשר בטלפון.

 

אם בא לכם ללמוד לעומק של אוטומציות לווצאפ ודרכים נוספים לשפר את איכות הלידים והסגירות שלכם ממליץ בחום לקרוא עוד על הקורס "אוטומציות במסע לקוח"

רוצה לקרוא שוב משהו ספציפי במאמר?
שגיא שני
שגיא שני
מנכ"ל Smartup - חברה שמאפיינת מערכות CRM ומסעות לקוח מבוססי אוטומציה. מייסד הקורס "תותחי אוטומציה עסקית", חי ונושם מכירות ושיווק דיגיטלי משנת 2014. נשוי למור ואבא ל-2 קטנטנים.
קבע עכשיו שיחת ייעוץ ללא עלות
ונראה איזה אוטומציה מתאימה לעסק שלך