ההבדל בין וואטסאפ רשמי ללא רשמי

נכון להיום ערוץ התקשורת העיקרי של עסקים עם הלקוחות הוא ללא ספק הוואטסאפ. ערוץ נגיש, זמין, מהיר וכולנו כל היום שם. כמו כלי עסקי - גם בעולם הוואטסאפ יש סוגים שונים של מערכות, גישות ושיטות שיווק. אז אנחנו כאן כדי לעשות סדר, ובמאמר הזה נסקור את 2 סוגי המערכות: וואטסאפ רשמי (WhatsApp API) וואטסאפ לא רשמי.
וואטספ רשמי ולא רשמי

במאמר נדבר על ההבדל בין שתי המערכות, היתרונות והחסרונות לכל אחת, סוגי ממשקים, מה מתאים לאיזה סוג וכמובן - דוגמאות לאוטומציות בוואטסאפ.

הערה קטנה לפני שצוללים!

חשוב לי להדגיש כבר בהתחלה את ההפרדה בין וואטסאפ אישי לעסקי, לבין וואטסאפ רשמי ולא רשמי. הוואטסאפ האישי \ העסקי הם האפליקציות שיושבת על הטלפון שלנו.

וואטסאפ רשמי \ לא רשמי הם סוגים שונים של מערכות אוטומציה לוואטסאפ שאותן נסקור במאמר הזה.

 

וואטסאפ רשמי (WhatsApp API)

מערכות וואטסאפ רשמיות הן מערכות שאושרו על ידי פייסבוק, לאחר עברן תהליך אימות למספר הטלפון המשויך. כך, ניתן לשלוח הודעות אוטומטיות באופן רשמי.

 

יתרונות:

- יציבות: המערכת לא נחסמת כיוון שאושרה מראש

- ניתן לשלוח הודעות ללא הגבלה וללא סכנת חסימה

- ממשק כפתורים ורשימות נפתחות בשליחת ההודעה

- אפשרות לבניית צ'אטבוטים מסועפים

- רמת אבטחה גבוהה

 

חסרונות:  

- תהליך אימות של המספר מול מטא (פייסבוק)

- יש לאשר כל נוסח הודעה מראש

- חיוב על כל תחילת שיחה (כ-10 סנט לשיחה ל-24 שעות)

- אי אפשר לראות את התכתבויות הוואטסאפ באפליקציה בטלפון

- תפעול מורכב יחסית

- עלויות גבוהות יותר

 

דוגמאות לשימוש בוואטסאפ רשמי

  • שליחת ווצאפ לרשימת תפוצה
  • בניית צ'אט בוט מסועף שמעביר את הליד תהליך חימום
  • בניית צ'אט בוט שירות לקוחות
  • בניית צ'אט בוט להגדלת אחוזי השתתפות בוובינר

 

ככה זה נראה (לדוגמא):

צילום מסך דוגמא לוואטספ רשמי

בתמונה כאן למעלה יש לנו צילום מסך מתוך בוט ווצאפ רשמי, ששולח הודעה אחרי השארת פרטים בדף נחיתה עם אפשרויות לבחירת זמן חזרה מועדף. כמובן שהמידע הזה מגיע ל-CRM ואז יותר קל להשיג אנשים בטלפון 🙂

זאת דוגמא להתכתבות בסיסית מאוד עם הבוט, בהמשך אפשר ליצור המשך שיחה של שאלות נוספות לגבי הרקע של הליד, מה חשוב לו וכו'.

המטרה העיקרית כאן היא ליצור מעורבות של הליד כבר לאחר השארת הפרטים הראשונים כדי לייצר רמת חום גבוהה לקראת שיחת הטלפון.

 

מערכות וואטסאפ רשמיות נפוצות:

Manychat

Sendpulse

Uchat

Funner (ישראלית)

 

וואטסאפ לא רשמי

מערכות לא רשמיות הן מערכות צד ג' שמאפשרות שליחת הודעות אוטומטיות באופן לא מאושר על ידי פייסבוק.

 

יתרונות:

- ממשק פשוט וזמין לעבודה מיידית 

- אין אישור נדרש לנוסחי ההודעות

- אין חיוב לכל הודעה 

- ניתן לראות התכתבויות בוואטסאפ הטלפון

- בד"כ קלות לשימוש ונגישות

 

חסרונות:

- חשש מחסימה אם שליחת הודעות במכות גדולות ובקצב מהיר

- לעיתים היציבות של המערכת יכולה להיות נמוכה

- אין ממשק כפתורים או רשימות לבניית בוטים

- בניית צ'אטבוטים אפשרית אך יחסית מורכבת

 

דוגמאות לשימוש בוואטסאפ רשמי:

  • שליחת הודעה לליד חדש שהשאיר פרטים
  • שליחת הודעה לליד לפי שינוי סטטוס בתהליך המכירה (למשל: לא ענה, ביקש סיליבוס, פולואפ, קביעת פגישה וכו')
  • שליחת הודעה לליד שנטש עגלה (השאיר פרטים ולא ביצע רכישה)
  • שליחת הודעת "וולקאם" ללקוח חדש

 

וככה זה נראה:

צילום מסך דוגמא לוואטספ לא רשמי

 

כאן אנחנו רואים דוגמא לשליחת הודעה לוואטסאפ לאחר הרשמה לוובינר LIVE. הרעיון כאן זה ליצור קשר כבר בשלב התחלתי ולהזמין את הנרשמים לקבוצת וואטסאפ ולהציע תכנים נוספים לצורך חימום עד הוובינר עצמו.

 

מערכות וואטסאפ לא רשמיות נפוצות:

Green API

Flow il

Bulldog

Wamit (וואמיט)

 

 

איזו מערכת וואטסאפ מתאימה לי?

בתור מי שמשתמש גם בוואטסאפ רשמי וגם בוואטסאפ לא רשמי, אני מאוד אובייקטיבי לגבי שתיהן ויכול להגיד מנסיון שזה מאוד תלוי בצרכים שלכם ובאופי החברה. נראה כמה נקודות כלליות שמשפיעות על ההחלטה באיזה סוג מערכת וואטסאפ לבחור:

 

חברות, ארגונים ומשרדים רשמיים - מומלץ לפנות לוואטסאפ רשמי מטעמי בירוקרטיה, אבטחה ויציבות.
בגופים מהסוגים שציינתי ההתנהלות חייבת להיות רשמית ולכן מערכות ווצאפ לא רשמיות פחות יתאימו.

בנוסף, אם הצורך בהטמעת המערכת הוא בניית בוט או שליחת הודעות לתפוצה רחבה, ההמלצה גם כאן תהיה מערכת וואטסאם רשמי.

מצד שני, לצרכים יותר פשוטים כמו שליחת הודעות מיידיות, תזכורות או שילוב וואטסאפ בתהליכי המכירה והשיווק - מערכת וואטסאפ לא רשמי יכולה להתאים. במערכות מהסוג הזה כמו שציינתי במהלך המאמר הבנייה היא פשוטה ומהירה, ולעיתים תוך 10 דקות בלבד יכולה כבר להיות אוטומציה מוכנה.

בכל מקרה ההמלצה שלי לבחור מערכת שיש לה ממשק מתקדם לתהליכי אוטומציה, בפרט מומלץ שיהיה למערכת אפליקציה ב-MAKE. 

בקורס "אוטומציות במסע לקוח" אני מלמד איך בונים אוטומציות לוואטסאפ (בין היתר…)

 

שאלות נפוצות לגבי וואטסאפ רשמי ולא רשמי

  • באיזה מערכת יש מסלול בחינם להתנסות?

יש מספר מערכות עם תמיכה בעברית שיש להן מסלול התנסות בחינם:
במערכת של  Green API יש חשבון ללא עלות (הגבלה של שליחה ל-3 מספרים שונים בכל חודש)
לבולדוג יש חשבון חינם לשבוע הראשון
ל-FLOW יש חשבון חינם לכל החיים (הגבלה של 200 הודעות ביום וחתימה של Flow)

 

  • ווצאפ לא רשמי זה בעצם אומר שהוא לא חוקי?

לא, זה פשוט אומר שהוא לא מאושר על ידי Meta באופן רשמי ויש לו מגבלות מסוימות.

 

  • איפה לומדים לבנות אוטומציות לוואטסאפ?
    בקורס "אוטומציות במסע לקוח" לומדים איך לבנות אוטומציות לווצאפ, ותהליכי חימום נוספים ליצירת לידים רותחים ואיכותיים
  • באיזה מערכות אני משתמש באופן אישי?
    בווצאפ הלא רשמי אני עובד עם Green API, ובווצאפ הרשמי אני עובד וממליץ מאוד על Funner.

 

טבלת השוואה בין וואטסאפ רשמי לוואטספ לא רשמי

שאלות נפוצות

יש מספר מערכות עם תמיכה בעברית שיש להן מסלול התנסות בחינם: במערכת של  Green API יש חשבון ללא עלות (הגבלה של שליחה ל-3 מספרים שונים בכל חודש). לבולדוג יש חשבון חינם לשבוע הראשון. ל-FLOW יש חשבון חינם לכל החיים (הגבלה של 200 הודעות ביום וחתימה של Flow).
לא, זה פשוט אומר שהוא לא מאושר על ידי Meta באופן רשמי ויש לו מגבלות מסוימות.
בקורס "אוטומציות במסע לקוח" לומדים איך לבנות אוטומציות לווצאפ, ותהליכי חימום נוספים ליצירת לידים רותחים ואיכותיים.
בווצאפ הלא רשמי אני עובד עם Green API, ובווצאפ הרשמי אני עובד וממליץ מאוד על Funner.
רוצה לקרוא שוב משהו ספציפי במאמר?
שגיא שני
שגיא שני
מנכ"ל Smartup - חברה שמאפיינת מערכות CRM ומסעות לקוח מבוססי אוטומציה. מייסד הקורס "תותחי אוטומציה עסקית", חי ונושם מכירות ושיווק דיגיטלי משנת 2014. נשוי למור ואבא ל-2 קטנטנים.
קבע עכשיו שיחת ייעוץ ללא עלות
ונראה איזה אוטומציה מתאימה לעסק שלך