להרוויח אונליין - איזו דרך היא הכי טובה בשבילכם?

אם גם אתם כמוני, בטח עברתם לא פעם במצב שבו רציתם להגדיל את ההכנסה החודשית שלכם דרך האינטרנט. בין אם זה כדי לשפר את רמת החיים, לחסוך יותר או סתם מרגשת לכם המחשבה על יצירת הכנסה פאסיבית - האינטרנט מלא באפשרויות כאלה. אבל איזו דרך היא באמת הכי טובה?

בואו נעבור ביחד על כמה מהאפשרויות הנפוצות והבנות בתחום:

שיווק דיגיטלי - מקצוע מבוקש אבל תחרותי

קמפיינים של רשתות חברתיות, קידום אתרים, קידום באמצעות SEO - שיווק דיגיטלי הוא מקצוע מבוקש מאוד כיום כשכל עסק צריך למשוך לקוחות מהרשת. בנוסף, ידע בשיווק דיגיטלי יכול לתת יתרון משמעותי בכל עסק אונליין שתחליטו לעסוק בו בעתיד. אבל השוק הזה מאוד תחרותי ויש בו המון משווקים עם ניסיון וידע עמוקים יותר שקשה להתחרות בהם.

לקוחות בתחום השיווק הדיגיטלי גם נוטים להיות לא נאמנים במיוחד וזז בקלות בין משווקים שונים, במיוחד בשל הבטחות מרשימות ועלויות נמוכות שמציעים המתחרים. בנוסף, הצלחת התהליך תלויה גם ביכולות המכירה והסגירה של הלקוח עצמו. ככה שגם אם תבנו קמפיין מושלם, לקוח עם מיומנות מכירה נמוכה עלול לתלות בכם את אשמת כישלון המכירות.

בסופו של יום, שיווק דיגיטלי הוא תחום חשוב להכיר כבסיס להמשך, אבל להסתמך עליו בלבד כמקור הכנסה הוא מאתגר למדי עבור מתחילים ומוגבל בפוטנציאל ההכנסה למומחים יחסית לאפשרויות אחרות.

 

שיווק שותפים - מקצוע מרגש עם פוטנציאל גבוה (אם נעשה נכון)

שיווק שותפים, או במילים אחרות - שיווק והמלצה של מוצרים ושירותים של אחרים תמורת עמלה, הוא אחד התחומים המרגשים והמניבים ביותר ברשת בעיניי. כשאתם מוצאים מוצר או שירות איכותיים שאתם מאמינים בהם, אתם יכולים להרוויח הכנסה משמעותית לאורך זמן סתם בכך שאתם ממליצים עליהם, בין באמצעות קמפיינים ממומנים או תוכן שיווקי איכותי. מרגיז, לא?

אבל יש גם חסרון משמעותי - קשה מאוד להצליח בשיווק שותפים כמקור הכנסה יחיד מבלי להשקיע בבניית קהל גדול או תקציבי פרסום גבוהים. כדי להגיע לקהל רחב מספיק שיאפשר לכם רווחים משמעותיים, עליכם או ליצור תוכן אורגני איכותי ולהפוך למשפיענים בתחום מסוים, או להשקיע תקציבי פרסום ממומן גבוהים שיעבירו לכם תנועה איכותית. אחרת, קשה מאוד להגיע להכנסות משמעותיות בתחום.

לכן המלצתי האישית היא שלא להתחיל כרגע בשיווק שותפים כמקור הכנסה יחיד מבלי נכסים רלוונטיים קיימים או תקציב גבוה לפרסום. עם זאת, שיווק שותפים יכול להוות מקור הכנסה משמעותי ונפלא במקביל לעיסוק אחר, כשכבר הצלחתם לבסס את הנוכחות והקהל שלכם.

 

השוואת מקורות הכנסה אונליין

 

מסחר אלקטרוני - קשה להצליח כל כך למתחילים

אמזון, שופיפיי, דרופשיפינג ועוד - המסחר האלקטרוני הוא עולם מרתק ומלהיב. אני עצמי הייתי עם חנות באמזון בשנת 2017, וכבר אז היה ברור שהשוק מאוד מוצף ותחרותי. לצערי, הדברים רק הלכו והחריפו מאז. בין אם מדובר בפתיחת חנות באמזון או בדרופשיפינג, המציאות היא שקשה מאוד להצליח כמתחיל.

בשביל להקים חנות באמזון בצורה רצינית אתם צריכים הון התחלתי של אלפי דולרים לפחות, ובנוסף - המון סבלנות. הערכה הממוצעת לקבלת רווחים ראויים היא כ-12 חודשים לפחות מרגע ההשקה. רוב הניסיונות החדשים פשוט קורסים לפני שמגיעים לנקודה הזאת.

גם בדרופשיפינג קשה מאוד להגיע להכנסה אמיתית של אלפי שקלים קבועים כל חודש לאורך זמן. הרווחיות בתחום נמוכה יחסית, והמירוץ להורדת מחירים רק הולך ומחריף בכל חודש.

בקיצור, מסחר אלקטרוני הוא עולם מדהים, אך כדי להצליח בו דרוש משאבי זמן, כסף וסבלנות רבים במיוחד למתחילים. לכן, אלא אם יש לכם כבר רקע וניסיון מוכחים בתחום, קשה לי להמליץ עליו כמקור להכנסה נוספת.

 

אוטומציה עסקית - ההזדמנות החמה של 2024

וזה מביא אותנו לתחום האחרון - אוטומציה עסקית. אם אתם לא מכירים את התחום הזה, מדובר בשימוש בכלים מיוחדים שיוצרים קישוריות בין מערכות שונות בעסק שלכם וגורמים להן לעבוד ביחד באופן אוטומטי.

אוטומציה עסקית היא ההזדמנות הגדולה של 2024, במיוחד בשילוב עם טכנולוגיות בינה מלאכותית חדשניות. התחום עדיין יחסית חדש וזה אומר - פחות תחרות ויותר הזדמנויות! ביקוש לשירותים כאלה רק הולך וגובר בקרב עסקים מכל הסוגים והגדלים.

מה שכן, התחום דורש לא מעט למידה וחשיפה למערכות ושפות שונות. בפרויקטים גדולים יותר, לפעמים תידרשו לעבוד במקביל על מספר לא קטן של מערכות שונות. עם זאת, אני רואה את זה דווקא כיתרון - ככל שתכירו יותר מערכות, כך תוכלו להגדיל את יכולותיכם ולספק פתרונות מתקדמים יותר.

מעבר לכך, יתרון משמעותי נוסף הוא שבניגוד לשיווק למשל, כאן הלקוחות נוטים להיות ממוקדים ונאמנים יותר לאורך זמן. כשאתם מספקים שירותי אוטומציה איכותיים, הלקוחות שלכם ימשיכו להזדקק לכם לעוד ועוד פרויקטים - מה שיכול ליצור הכנסה קבועה וטובה.

אז אם אתם רוצים להיכנס לתחום חם שעדיין לא מוצף, עם פוטנציאל הכנסה גדול ויכולת ללמוד דברים מדהימים בדרך - אוטומציה עסקית היא בהחלט דרך מצוינת להגדיל את ההכנסה שלכם באופן משמעותי.

בסופו של דבר, כמו בכל דבר, האפשרות הנכונה עבורכם תהיה זו שמתאימה להעדפות, לסגנון ולמטרות האישיות שלכם. אני ממליץ לשקול לעומק את האפשרויות השונות, לבחון את היתרונות והחסרונות של כל אחת מההזדמנויות, ולבדוק - מה הכי מתאים לכם, מה הכי מעניין אתכם.

מעניין אתכם תחום האוטומציה? - מזמין אתכם להעיף מבט בקורס המלא >>>

בהצלחה!

תוכן עניינים
Picture of שגיא שני
שגיא שני
מנכ"ל Smartup - חברה שמאפיינת מערכות CRM ומסעות לקוח מבוססי אוטומציה. מייסד הקורס "תותחי אוטומציה עסקית", חי ונושם מכירות ושיווק דיגיטלי משנת 2014. נשוי למור ואבא ל-2 קטנטנים.

2 Responses

  1. שלום רב,
    כתבת שיש צורך בידע על מערכות. איזה מערכות, מה אופיין.
    תודה
    אבי אלפיה
    0544-29-29-30

    1. אז קודם כל בעולם של אוטומציה עסקית על המערכות הן ללא קוד. יש מגוון עצום של כלים, העיקריות הן MAKE (שיש עליה באתר ובערוץ יוטיוב שלי מדריכים בחינם) וגם ZAPIER. יש מערכות נוספות זה תלוי כמובן בנישה שבא לך להתמקד בה: מערכות CRM, מערכות צ'אט בוטים, אוטומציות לווצאפ ועוד... אם בא לך לשמוע עוד תשאיר פרטים באתר וניצור קשר 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

למד עוד בנושא:
מיני קורס אוטומציה עסקית בעזרת MAKE

שמלמד אותך צעד אחרי צעד איך לייצר תהליכי אוטומציה אצלך בעסק או לעסקים שעובדים איתך

קורס אוטומציות במסע לקוח

למי שרוצה להכניס אוטומציות לעסק שלנו כדי לשפר את השיווק והמכירות

מאמרים מומלצים
אוטומציות לאנשי מכירות
מסע לקוח
5 אוטומציות שהופכות את אנשי המכירות שלכם (או אתכם) לטובים יותר

אנשי מכירות מקצוענים שואפים תמיד להשתפר, ואני לגמרי בעד: להתאמן על חיבור טוב יותר עם הלקוחות, לשפר את איכות השאלות שלהם וכמובן לטפל טוב יותר בהתנגדויות. אבל מה אם בנוסף לכל זה היתה דרך, אוטומטית לחלוטין, שמשפרת משמעותית את אחוז הסגירה של העסקאות? הייתם מרשים לעצמכם להתעלם ממנה?

המשך קריאה »
אוטומציה בשיווק
אוטומציה שיווקית: 6 אוטומציות שיקחו את השיווק שלכם לנקסט לבל

אוטומציה שיווקית היא סדרה של פעולות אוטומטיות שהמטרה שלהן היא לשפר את תהליכי השיווק של העסק. היום יש מגוון רחב של ערוצי שיווק והעברת מסרים, ושילוב של אוטומציות לא רק חוסך זמן (והרבה!) אלא משפר את האיכות של המתעניינים ואפילו את חווית הלקוח. כל אלה משפיעים בסופו של דבר על ההכנסות והרווחים. כלי האוטומציה השיווקית היום מגוונים והשימוש בהם לא מצריך ידע בקוד. המערכות פשוטות ומאוד ויזואליות ואפשר ממש תוך כמה דקות לבנות אוטומציות בתהליכי השיווק שלא מביישות ארגונים וחברות ענקיות. והדבר היפה כאן? העלויות של האוטומציות האלה זניחות ביחס לתמורה שמקבלים מהן! גם בזמן, גם בכסף וגם במקצועיות.

המשך קריאה »
כאן קובעים שיחת ייעוץ ללא עלות: