איך מקימים מאפס סוכנות אוטומציה מצליחה?

חולמים לפתוח סוכנות אוטומציה עסקית אבל לא יודעים מאיפה להתחיל? במאמר הזה אני חולק בדיוק את השלבים שעברתי – מרגע שהתחלתי לבד, דרך השגת לקוחות, בניית תזרים קבוע, ועד לגיוס צוות והקמה של סוכנות אוטומציה פעילה ומכניסה.

כל שלב מבוסס על ניסיון מהשטח – כולל טיפים שאף אחד לא מספר. יהיה מעניין! יאללה מתחילים…
יש לך שאלה?
רוצה לשמוע עוד?
מיני קורס אוטומציה עסקית בעזרת MAKE

שמלמד אותך צעד אחרי צעד איך לייצר תהליכי אוטומציה אצלך בעסק או לעסקים שעובדים איתך

קורס אוטומציות במסע לקוח

למי שרוצה להכניס אוטומציות לעסק שלנו כדי לשפר את השיווק והמכירות

אז הנה השלבים להקמת סוכנות אוטומציה מצליחה:

(כמובן שאני משתף מהניסיון האישי שלי ויש עוד הרבה דרכים שאפשר לעבור כדי להצליח)

שלב 1 -  למצוא קהל ספציפי, עם בעיה ספציפית ולהתאים לו פתרון ספציפי

תראו, במיוחד בתחילת הדרך (בכל תחום) יש נטייה להתפזר ולהציע כל מה שאני יודע לכולם.

מצד אחד זה טוב להתנסות כמה שיותר אבל לפוקוס יש כח מיוחד:

ברגע שאני בוחר קהל מסוים ומתמקד בסוג אחד של פתרון אוטומציה אני מייצר לעצמי שם של מישהו שתותח בתחום הזה, ועוד יותר חשוב הפרויקטים נהיים יותר ויותר יעילים כי יש לי ניסיון במשהו מאוד ספציפי.

כמובן שבהמשך אפשר להתרחב לתחומים נוספים אני גם ממליץ להציע ללקוחות קיימים אפסיילים שירותי אוטומציה עסקית נוספים.

לדוגמא: אני בתחילת הדרך התמקדתי במכללות, שיש להן הרבה בלגאן בניהול הלידים והצעתי להן מערכת CRM.

שלב 2 - גיוס מאסיבי של לקוחות

בשלב הזה נתמקד בלהזרים כמה שיותר לקוחות לסוכנות שלנו.

כמובן שהמטרה כאן היא כמות כזאת של פרויקטים שלא חורגת מהזמן שיש לנו כדי לבצע אותם, אחרת נקרוס ואנחנו לא רוצים את זה..

יש הרבה מאוד שיטות להביא לקוחות איכותיים לפרויקטים, אני באופן אישי התמקדתי ב-2 עיקריות:

שיתופי פעולה עם עסקים משלימים בתחום האוטומציה

זה יכול להיות יועצי שיווק, יועצים עסקיים, סוכנות פרסום, בוני אתרים וכו'. אסטרטגיית השיווק הזאת מעולה כי אני צריך 2-3 שת"פים איכותיים ואפשר להגיד שיש לי מקור יציב של לקוחות חדשים.

טיפ זהב: כשאתם פונים לשיתוף פעולה עם יועץ שיווק, סוכנות פרסום או בונה אתרים – אל תדברו על מה יוצא לכם מזה, אלא על מה יוצא להם מזה:

תראו איך האוטומציות שתבנו עבור הלקוחות שלהם יעזרו לשפר את הביצועים, לייעל תהליכים ולהראות תוצאות טובות יותר. כך הלקוח שלהם יהיה מרוצה יותר, יישאר איתם לאורך זמן –

והם יעריכו אתכם על הערך המוסף שהבאתם להם.

להיות פעילים בקבוצות פייסבוק

הרעיון כאן הוא לשתף בידע שלי, לענות לאחרים ולפרסם תוכן איכותי. השיטה הזאת ממצבת אותי כתותח בתחום ומי שנחשף הרבה לתכנים שלי ירצה באיזשהו שלב לעבוד איתי.

טיפ זהב: תפרסמו בעוד קבוצות מלבד קבוצות שמתקדמות רק באוטומציה: תחפשו תחומים כמו שיווק דיגיטלי, יזמות, עסקים, בניית אתרים וכו' - ותתנו שם ערך איכותי בנושא אוטומציה עסקית.

 

כמו שאמרתי יש עוד שיטות ודרכים נוספות לגייס לקוחות בתחום, ובקורס תותחי אוטומציה עסקית אצלנו באוטומיישן סקול אנחנו לומדים אותן בהרחבה (לצד מיומנויות עסקיות רבות נוספות)

שלב 3 - יצירת תזרים הכנסה קבוע

השלב הזה הוא קריטי! אני רוצה להגיע למצב שכל חודש נפתח עם סכום כסף שאני יודע שכבר יש לו, ולא להתחיל כל 1 לחודש מאפס לגייס את הלקוחות הבאים.

ממליץ בחום לקרוא את המאמר שכתבתי בנושא "5 דרכים לייצר הכנסה מפרויקטים באוטומציה, ובכל מקרה בשלב הזה הדגש הוא על יצירת ריטיינרים או מכירה של בנק שעות ללקוחות קיימים.

כמו שאני תמיד אומר: אוטומציה עסקית מצד אחד ממכרת ומצד שני היא סוג של חתונה קתולית. כלומר הלקוח גם ירצה שתמשיכו לפתח לו פרויקטים נוספים ושדרוגים חדשים לתהליכים העסקיים שלו ומצד שני יצטרך אתכם להמשך תמיכה, תחזוק, הדרכה וכו'.

לכן זה הכרחי שתציעו לו ריטיינר חודשי (סכום קבוע שהוא משלם לכם, זה יכול להיות באיזור ה-1000-3000 ש"ח נגיד) או מכירה מראש של בנק שעות.

הנושא הזה של יצירת תזרים הכנסה קבוע חשוב מאוד להמשך הדרך שלכם בבניית סוכנות אוטומציה מצליחה, ולקראת גיוס צוות שזה בשלבים הבא.

טיפ זהב: תכניסו כבר להצעת המחיר הראשונה את העניין של ריטיינרים ובנק שעות כדי "לשתול" ללקוחות שיש כאן המשכיות איתכם ולא פרויקט חד פעמי.

שלב 4 - בניית נהלים, סיסטמים ואוטומציות

נשמע כמו שלב לא סקסי במיוחד אבל הוא ללא ספק החשוב ביותר! בתור סוכנות אוטומציה של בן אדם אחד אתם אולי יכולים לחיות בלי נהלים מסודרים ועם בלגאן.

אבל כשיש לכם צוות? זה קריטי שיהיה לכם סיסטם לכל תהליך עסקי:

סיסטם לגיוס לקוחות, סיסטם לקליטת לקוח חדש, סיסטם להצעת אפסייל, סיסטם לשחרור לקוח לא מרוצה והבנתם את הכיוון…

הדרך לעשות את זה היא ליצור מסמך שמתעד כל תהליך עסקי שאתם רק יכולים לחשוב עליו לפרטי פרטים.

אני עשיתי הכי בעצמי כמובן כי GPT לא היה קיים, אבל היום הוא יכול לעזור לכם מאוד בדבר הזה.

בשלב הזה אני מציע כמובן לבנות מערכת CRM לניהול הלידים והפרויקטים שלכם, להכניס אוטומציות שאתם כמובן יודעים לעשות - רק שהפעם תשקיעו בעצמכם ולא באחרים.

טיפ זהב: לבנות לעצמכם אוטומציות זה הדבר הכי קשה! ולא ברמה הטכנית, אלא בניסיון לחשוב מחוץ לקופסא ולראות דברים מהצד. זאת הסיבה שאני מציע להתייעץ עם אנשי אוטומציה ותיקים: באיזה מערכת מומלץ לבנות ולנהל הכל, איזה תהליכי אוטומציה לשלב וכו'.

שלב 5 - גיוס צוות

הגיע הזמן לגייס את העובד הראשון שלכם! טעות נפוצה כאן היא לחכות שתהיו בעומס, שחיקה, אפס מקום פנוי בלו"ז ואחרי כמה חריגות מדדליינים שלא הגעתם אליהם כי אין לכם מספיק זמן פנוי.

כלל אצבע שלי הוא להתחיל לגייס ב-70% תפוסה ואפילו פחות. יש דילמה רווחת בתעשייה של את מי עדיף לגייס: ג'וניור ללא ניסיון או איש אוטומציה שכבר יודע את העבודה:

אותו ג'וניור מגיע עם המון מוטיבציה, תוכלו לעצב אותו במידה מסוימת לפי שיטות העבודה שלכם כי הוא יותר גמיש, וכמובן המחיר שלו יהיה טוב יותר. הסיכון כאן הוא מישהו שיקח לו זמן ללמוד את העבודה ויעשה קצת "פאדיחות" שעלולות לעלות לכם בכסף או בשם שלכם.

מצד שני, איש אוטומציה ותיקי עשה כבר פרויקטים, לא יצטרך הכשרה מקצועית ארוכה אבל מצד שני בדרך כלל יהיה יותר קשה לשנות אצלו דפוסים והרגלים קיימים על פי אמות המידה שלכם וכמובן שהשכר שלו יהיה גבוה יותר.

אז מה עדיף? באופן אישי אני עבדתי בעיקר עם ג'וניורים וזה עבד לי מעולה. אבל מכיר גם הרבה סוכנויות שמעדיפות לקחת אנשי אוטומציה עם ניסיון ככה שזה תלוי בעיקר בתהליך ההכשרה שלכם.

טיפ זהב: לא להתפתות לקחת את הבנאדם הראשון שאתם רואים. תראיינו לפחות 2-3 ותעבירו אותם שאלוני התאמה, מבחן מקצועי ותבקשו חוות דעת ממעסיק קודם - זה יעזור לכם לדייק את הבחירה הכל כך חשובה הזאת.

שאלות נפוצות

באיזה שלב כדי לגייס את העובד הראשון לסוכנות האוטומציה שלי?

כלל האצבע שלי הוא לגייס כשאנחנו ב-70% תפוסה בעסק (ואפילו פחות). הרעיון הוא לא לחכות לעומס, שחיקה וחוסר זמן להשקיע בתהליך הגיוס אלא להיפך - לעשות את הדברים בנחת כשיש מספיק אנרגיה.
יש הרבה דרכים להביא לקוחות איכותיים. 2 השיטות המוכרות ביותר הן שיווק ממומן ושיווק אורגני.

בתור התחלה אני בדרך כלל לא אמליץ על פרסום ממומן (בהמשך כן מומלץ) אלא בלהתמקד בשיטות אורגניות כמו שיתופי פעולה עסקיים ופרסום תוכן בקבוצות פייסבוק רלוונטיות.
בדרך כלל בהתחלה יש נטייה לנסות לירות לכל הכיוונים ולתפוס את כל השוק. בגדול זאת טעות כי חוסר המיקוד הזה מוציא הרבה מאוד אנרגיה.

אולי למי שלא יודע איזה סוגי פרויקטים הוא מעדיף הוא אוהב זה יכול להיות דוקא רעיון טוב אבל רק להתחלה. דווקא מיקוד בקהל מסוים ופתרון אחד מאפשר לבנות מוניטין, לעבוד מהר יותר ולהפוך להיות מומחה בתחומך. משם אפשר להתרחב.
ריטיינר הוא תשלום חודשי קבוע מלקוח עבור תמיכה, תחזוקה ושדרוגים. זה יוצר יציבות בתזרים, קשר ארוך טווח עם הלקוח, ומונע מצב שבו צריך לרדוף אחרי פרויקטים כל חודש מחדש.
שתי האפשרויות טובות – ולכל אחת יתרונות וחסרונות. זה תלוי בתהליך ההכשרה שלכם ובתקציב. ג’וניור מגיע עם גמישות ומחיר נוח, אבל מצריך יותר ליווי. איש מקצוע מנוסה יעלה יותר אבל דורש פחות הדרכה.
על מה דיברנו?
תמונה של שגיא שני
שגיא שני
מנכ"ל Automation School - בית הספר הגדול בארץ ללימודי אוטומציה עסקית בשילוב AI, שמכשיר את חוד החנית של אנשי ונשות האוטומציה של ישראל. חוקר את ממלכת הדיגיטל מ-2014 ואת עולם האוטומציות מ-2017. גר בתאילנד, נשוי למור ואבא ל-2 קטנטנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים מומלצים
ai fomo
אוטומציה ו-AI
למה לא צריך ללמוד על כלי AI חדש שיוצא - ומה כן יעשה אותך מקצוען אמיתי בעולם החדש (ai fomo)

בעידן שבו כל יומיים צץ “הכלי שישנה לכם את החיים”, קל מאוד להרגיש FOMO. קשה להתעלם מסטוריז של יוצרי תוכן כריזמתיים שמכריזים על הגרסה החדשה של הצ'אט שחייבים להכיר אחרת תישארו מאחור.
הנה האמת: מי שרודף באובסיביות אחרי הכלי הכי חדש - דוקא נשאר במקום.

בואו נצלול אל הדרך הנכונה ללמוד בעולם שמשתנה כל יום!

המשך קריאה »
להיות בלתי ניתן להחלפה בעידן של AI ואוטומציה
אוטומציה ו-AI
איך להיות בלתי ניתן להחלפה בעידן של AI ואוטומציה?

אנחנו חיים בתקופה שבה כל יום יוצא כלי חדש, כל שבוע עדכון חדש ל -GPT וחבריו, וכל חודש שומעים על מקצוע נוסף שנשחק ואפילו נעלם.

אז בזמן שהכותרות צועקות “ה-AI הולך להחליף אותנו”... האמת עמוקה יותר: AI מחליף רק את מי שלא יודע להשתמש בו.

מי שלומד לדבר את השפה החדשה של העולם החדש, ושולט באוטומציה עסקית ובינה מלאכותית - הופך להיות בלתי ניתן להחלפה.

המשך קריאה »
מאמר על n8n
אוטומציה עסקית
n8n - הדור הבא של האוטומציה: גמישות, שליטה, וסוכני AI בלחיצה

בחודשים האחרונים קשה לפספס אותה - השם n8n צץ בכל מקום שבו מדברים על אוטומציה, סוכני AI ותהליכים חכמים.
אבל מה זה בדיוק הכלי הזה, למה כולם מדברים עליו, ואיך הוא משתלב בעולם שבו רובנו עובדים עם Make או Zapier?

במדריך הזה נצלול לעומק, בשפה פשוטה וברורה, ונראה מה הופך את n8n למערכת שיכולה לשנות את הדרך שבה אתם חושבים על אוטומציה.

המשך קריאה »
כאן קובעים שיחת ייעוץ ללא עלות:
document.addEventListener('DOMContentLoaded', function () { const accordionItems = document.querySelectorAll('.elementor-accordion .elementor-accordion-item'); accordionItems.forEach(function(item) { const title = item.querySelector('.elementor-tab-title'); const content = item.querySelector('.elementor-tab-content'); const titleText = title?.textContent?.trim(); const contentText = content?.textContent?.trim(); if (!titleText || !contentText) { item.style.display = 'none'; } }); });