איך אוטומציה לנטישת עגלה יכולה לעזור להחזיר לקוחות לאתר

נטישת עגלה היא אתגר משמעותי עבור כל מי שמוכר מוצרים, שירותים וקורסים אונליין.. נתונים מראים שבממוצע, כ-70% מהגולשים שמוסיפים מוצרים לעגלת הקניות, בוחרים בסופו של דבר לנטוש את העגלה מבלי להשלים את הרכישה. אבל רגע לפני שאתם נלחצים מהמספר הזה, אני הולך לשבור כאן מיתוס.

אני אתחיל בשבירת מיתוס: אם גולש נוטש את העגלה זה ממש לא אומר שהוא לא מעוניין להשלים את הרכישה!

אחוז נטישת עגלה
כתבה באתר של Hotjar שמסכמת 48 מחקרים על נטישת עגלה.

 

במאמר אנחנו נראה מהן 10 הסיבות העיקריות שגורמות ללקוחות בתהליך מסע הלקוח שלכם, לנטוש את העגלה - ואיזה 2 אוטומציות יכולות להפוך אותם מנוטשים לסולקים. בנוסף נדבר על כמה מהלכים שלא קשורים לאוטומציה ויכולים להשפיע באופן משמעותי על שיעורי ההמרה באתר שלכם.

אז מדוע גולשים נוטשים את עגלת הקניות?

    1. לקוחות סקרנים

      כן יש גולשים שרק רצו לבדוק.. או השאירו פרטים בטעות.. כאלה שכנראה לא באמת רלוונטיים.

       

    2. שיטות תשלום לא מתאימות

      ההמלצה שלי היא להיות סופר גמישים באפשרויות תשלום, ולאפשר ה-כ-ל: פייפאל, ביט, Google pay, Apple pay ובכמה שיותר תשלומים. לפעמים על משהו אחד שלא קיים הלקוח יוותר על העסקה.

       

    3. חרטה של הרגע האחרון

      יש גולשים שממש ברגע האחרון יחליטו לחפש עוד אלטרנטיבות או פתאום תצוץ להם שאלה שאין עליה מענה ופשוט ידחו את ההחלטה לרכוש עכשיו

       

    4. בעיות טכניות

      נכון שזה מבאס אבל לפעמים האתר נתקע, יש איזה שגיאה לא צפויה או באגים שפשוט מונעים מהלקוח לשלם.

       

    5. חיכוך גבוה

      ככל שיש הבדל שמשמעותי יותר בין דף המוצר לבין דף התשלום הגולש ירגיש פחות בנוח להתקדם לתשלום. בעולם השיווק זה נקרא "חיכוך". זה יכול להיות צבעים שונים, לוגו שונה, פונט שונה, שם שונה של המוצר ואפילו מחיר שונה.. המעבר מדף המוצר לדף התשלום צריך להיות חלק ומזמין.

       

    6. הסחת דעת בתוך האתר

      שעון מתקתקים, פופאפים קופצים וכל מיני הפרעות שרק מציקות לגולש להקליד 4580 בהחלט יכולות למנוע רכישות.

       

    7. הסחת דעת מחוץ לאתר

      זה יכול להיות ילד שצועק, שיחה נכנסת או הודעת ווצאפ שצריך לענות עליה והופ… מי בכלל זכר שלפני דקה וחצי כמעט וסיימתי להשלים את הרכישה.

       

    8. אזל המלאי

      כן גם זה קורה, שפשוט שוכחים לעדכן שהמלאי נגמר והגולש נשאר עם האשראי ביד מתבאס שלא יכול להזמין את המוצר הנחשק.

       

    9. אין אמצעי תשלום זמין

      כמה פעמים קורה שהגולש רוצה לשלם, באמת רוצה.. אבל הכרטיס פשוט לא עליו. הוא מבטיח לעצמו שיסגור את זה עד הערב אבל כמובן ש… הוא ישכח.

       

    10. סוללה שנגמרה

      סיפור אמיתי: שלחתי ללקוחה ווצאפ על נטישת עגלה (נראה דוגמא כזאת בהמשך) והיא אמרה לי שבאה לשלם אבל הסוללה נגמרה…

       

מהסיבות האלה אפשר להבין שבחלק גדול מהמקרים הגולש אמנם נוטש את העגלה אבל זה ממש לא אומר שהוא לא מעוניין במוצר!

 

מעדיפים בוידאו? יש לכם הכל כאן:

 

מה שאפשר ומומלץ לעשות?

  1. לנסות ולמנוע מלקוחות לנטוש את העגלה ע"י שיפור של הקופי, העיצוב, הפחתת החיכוך ושיפור מהירות הטעינה של האתר. כל אלה הם בעיקר בתחום האחריות של בונה האתרים, המעצב והקופירייטר.
  2. לנסות ולהחזיר את מי שכבר נטש עגלה להשלים את הרכישה. בשיטה הזאת נתמקד ונראה 2 אוטומציות שעושות בדיוק את זה! 🙂

 

ועכשיו לחלק האומנותי, אוטומציות לנטישת עגלה

cart abundment

אוטומציה #1 - שליחת ווצאפ 0 לנוטשי העגלה

הרעיון כאן הוא לשלוח הודעה לווצאפ 8 עד 15 דקות לאחר שהגול שנטש את העגלה. הנה דוגמא להודעה כזאת:

שליחת ווצאפ לנוטשי העגלה

טיפים לכתיבת הווצאפ:

  • קופי בגובה העיניים, לא רשמי!
  • להכניס הנעה לפעולה בשילוב לינק לביצוע הרכישה
  • לתת אפשרות לשאול שאלות
  • מומלץ לשלב אימוג'יז בשביל האווירה
  • אופציה: לשלב תמונה שלכם או של המותג

את האוטומציה הזאת אפשר לבצע בקלות דרך מערכת Make. (להרשמה למיני קורס חינמי על Make >>>)

 

ככה זה נראה מתוך המערכת

סנריו וואטספ נטישת עגלה במייק
סנריו וואטספ נטישת עגלה במייק

 

אוטומציה #2 - שליחת מייל 0 + סדרת מיילים

בנוסף לשליחת הווצאפ ההמלצה שלי היא לשלוח גם מייל.

ולא, זה לא חופר. כל עוד כותבים את המייל בשפה מכבדת ועם ערך, אז הכל טוב, הלקוח אפילו יעריך את זה!

היתרון במייל על פני ווצאפ שאפשר קצת יותר להאריך. במיילים אני אוהב לשלב מענה על 3-4 שאלות נפוצות שיכולות לסגור פינה ללקוח ולגרום לו לרכוש. כמובן שמשלבים גם לינק לרכישה ולינק ישיר לווצאפ לשאלות נוספות. ואם כבר השקעתם ושלחתם מייל… אל תסתפקו באחד! תכתבו סדרת מיילים. 

המטרה של סדרת המיילים היא קודם כל להסתכל על תהליך הרכישה של הלקוחות כתהליך שיכול לקחת גם כמה ימים \ שבועות ולא בהכרח החלטה מעכשיו לעכשיו (כמו שכולנו היינו רוצים…)

בגלל זה השקעה בתכנים איכותיים, סרטונים, הפניות למאמרים באתר \ יוטיוב \ סושיאל שלכם וכמובן המלצות של לקוחות יכולים לאורך זמן לתת ללקוח את הביטחון בכם ובמותג ובסופו של דבר לרכוש.

לסיכום, נטישת עגלה היא אתגר שחוזר על עצמו בכל עסק שמוכר אונליין, אך לא בהכרח מציינת חוסר רצון של הלקוח לבצע רכישה. על ידי הבנה של הגורמים המובילים ללקוחות לנטוש את העגלה, ויישום אסטרטגיות אוטומציה להחזרתם, ניתן להשיג עליה משמעותית בשיעורי ההמרה באתר.

שילוב של הודעת וואטסאפ אישית ומיידית, יחד עם סדרת מיילים ערכיים לאורך זמן, הוא אחד הפתרונות האפקטיביים להתמודדות עם נטישת עגלה. על ידי יצירת תוכן מעורר אמון, הצגת קריאות לפעולה ברורות, והעמקת הקשר עם הלקוח, ניתן להגדיל משמעותית את הסיכוי להפיכת נוטשי עגלה ללקוחות בפועל. ההמלצה היא לשלב את העבודה על שיפור חווית המשתמש באתר יחד עם תהליכי האוטומציה שהצעתי מקודם.

על מה דיברנו?
תמונה של שגיא שני
שגיא שני
מנכ"ל Smartup - חברה שמאפיינת מערכות CRM ומסעות לקוח מבוססי אוטומציה. מייסד הקורס "תותחי אוטומציה עסקית", חי ונושם מכירות ושיווק דיגיטלי משנת 2014. נשוי למור ואבא ל-2 קטנטנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

למד עוד בנושא:
מיני קורס אוטומציה עסקית בעזרת MAKE

שמלמד אותך צעד אחרי צעד איך לייצר תהליכי אוטומציה אצלך בעסק או לעסקים שעובדים איתך

קורס אוטומציות במסע לקוח

למי שרוצה להכניס אוטומציות לעסק שלנו כדי לשפר את השיווק והמכירות

מאמרים מומלצים
תמחור אוטומציות
אוטומציה עסקית
איך לתמחר פרויקט אוטומציה עסקית בצורה מושלמת?

בתור הבעלים של אוטומיישן סקול, בית ספר להכשרת יועצי אוטומציה עסקית, לפחות פעם ביום אני מקבלים מהתלמידים לפחות התייעצות אחת לגבי תמחור פרויקט.

ואני לגמרי יכול להבין: לתמחר פרויקט בצורה מדויקת, כך שתהיה רווחית ומשתלמת עבורינו והוגנת כלפי הלקוח היא משימה לא פשוטה, אפילו לאנשי אוטומציה ותיקים.

במאמר נסקור 3 מודלים לתמחור, ונראה מתי מומלץ להשתמש בכל אחד מהם. שווה קריאה גם לאנשי אוטומציה וגם לעסקים שלקראת פרויקט חדש.

המשך קריאה »
אוטומציה בשיווק
מערכת CRM מומלצת לעסקים קטנים - המדריך המלא לבחירת המערכת המושלמת

בעולם העסקי של 2024, ההבדל בין עסק שורד לעסק משגשג טמון ביכולת לנהל ביעילות כל תהליך בפעילות העסקית - מהלקוחות ועד המלאי, מהמשימות ועד הפרויקטים. כאן נכנסת לתמונה מערכת CRM שהיא הנשק הסודי של עסקים קטנים חכמים.

תארו לעצמכם: לקוחות שחוזרים שוב ושוב, צוות מכירות שפועל ביעילות מקסימלית, ומידע עסקי קריטי שזמין לכם בלחיצת כפתור. נשמע כמו חלום? בעזרת מערכת CRM מתאימה, זה יכול להפוך למציאות.

במאמר זה נחשוף בפניכם את כל הסודות: איך לבחור את המערכת הנכונה, אילו יתרונות תפיקו ממנה ואיך היא יכולה להפוך את העסק שלכם למכונה משומנת. בין אם אתם עסק מתחיל או עסק ותיק שמחפש להתייעל - המאמר הבא בול בשבילכם!

המשך קריאה »
אוטומציות איקומרס
מסע לקוח
מסע הלקוח בחנויות איקומרס: המפתח לרווחיות ארוכת טווח

בעולם האיקומרס התחרותי של ימינו, רוב בעלי החנויות מתמקדים בהבאת תנועה לאתר והשגת רכישות מיידיות. אבל הסוד האמיתי להצלחה קצת יותר מורכב, והנא נקרא "מסע לקוח". במאמר נבין מה החשיבות של מסע לקוח מדויק, נצלול לכמה דוגמאות ונגלה איך הוא יכול להפוך את החנות המקוונת שלכם למכונת רווחים אמיתית.

המשך קריאה »
כאן קובעים שיחת ייעוץ ללא עלות: