3 שיעורים בשיווק שלמדתי בתאילנד

3 שיעורים על שיווק שלמדתי בתאילנד

להיות בתאילנד זה לא רק חופשה חלומית; זה גם הזדמנות ללמוד על שיווק מסורתי. במהלך החופשה שלי בתאילנד עם המשפחה, נחשפתי לכמה עסקים שמהם לקחתי השראה, וזה גרם לי לחשוב איך השיעורים האלה יכולים לעזור גם לך! הבחירה היתה קשה אבל ליקטתי את ה-3 הכי חזקים.
  1. אם אין רעיון לבידול – תן ללקוחות שלך ליצור אותו

    באזור הצ'וואנג בקוסמוי, עסקים כמו מכוני מסאז', חנויות להמרת מט"ח, ודוכני שייק פירות מתחרים על כל לקוח. איך אפשר לחדש בתחום כזה? הנה דוגמה לדוכן שייקים שבאופן יוצא דופן הצליח לבלוט מעל כולם: הדוכן של "בננה מוטי", מקומי שזכה לכינוי הזה, מכוסה בהמלצות מרובות – רובן בעברית – מלקוחות שהתלהבו מהשירות והחוויה שהוא מציע.

    מה אפשר ללמוד מזה לעסק שלך? תמיד לבקש מהלקוחות המלצות: בווצאפ, בגוגל מיי ביזנס, ואפילו בסרטונים. לא רק שזה עוזר לבנות מוניטין, אלא גם נותן לך יתרון על המתחרים.

    אצל מוטי התאילנדי אני מתאר לעצמי שאין אוטומציות אבל לגמרי אפשר להפוך את התהליך הזה לאוטומטי:
    למשל כמה ימים אחרי כל רכישה מוצלחת, מערכת אוטומציה יכולה לשלוח הודעה ללקוח, לבקש חוות דעת ולהפנות אותו ישירות לדף הגוגל ביזנס שלך. כך, תוכל לוודא שצברת המון המלצות שיחזקו את האמינות שלך ויעזרו לסגור יותר עסקאות.

  2. תן ללקוח ערך מוסף שהוא לא ציפה לקבל

    בסצנת המסעדות של תאילנד, קשה לבלוט. מה שבאמת תפס אותי זה הפרטים הקטנים – למשל, מסעדה בקוסמוי שסיפקה לכל שולחן ספריי נגד יתושים ממותג.
    כשאתה יושב בחוץ ומותקף ע"י יתושים, זה הדבר שהכי מעניין אותך - אפילו יותר מהמוקפץ שינחת אצלך בשולחן עוד כמה דקות!

    ספריי נגד יתושים בתאילנד

    למה זה חשוב? לקוח שלא ציפה לקבל משהו מסוים, אך הוא מקבל אותו ובדיוק בזמן הנכון, לא רק יחזור אליך אלא גם ימליץ - ממש כמו שאני עושה במאמר הזה למסעדת Four Spices בקוסמוי 🙂

    הנה עוד כמה דוגמאות:

    * ייעוץ פיננסי - לשלוח ללקוח תוכנה פשוטה לניהול תקציב אישי, כולל הדרכה מקוצרת לשימוש בה.
    * אימוני כושר - לאחר סיום הסדרה, לשלוח ללקוח תכנית אימונים חודשית להמשך, הכוללת טיפים
    לתזונה בריאה.
    * שירותי עיצוב גרפי - להוסיף למיתוג שהוזמן קבצי תבניות לשימוש חופשי כגון תבניות
    לפוסטים בסושיאל
    * סדנת צילום - לשלוח ללקוח דף עם אתגרים שבועיים לצילום כדי לשמור על העשייה גם לאחר
    הסדנה.

    (קרדיט ל-GPT על הרעיונות האלה, מומלץ להיעזר בו. כדי לקבל את התוצאות הכי טובות תפרטו לו כמה שיותר על השירות \ מוצר שלכם, על הקהל, על מה הסיבה שהוא נרשם וכל מידע שיעזור לו לתת לכם תשובות איכותיות. תבקשו תמיד 10 ומשם בטוח תהיה אחת שתפגע בול)

    (אגב - דרך נוספת לשפר את החווית לקוח יכולה להיות דרך אוטומציות)

  3. פרסם איפה שהקהל שלך נמצא – ועדיין אף אחד לא מפרסם שם

    האמת שקשה לתפוס תשומת לב של תיירים בתאילנד. כל מטר אתה מקבל הצעה למסאז' \ טקסי \ מסעדה עם ריחות מעלים גרה...
    אבל יש רק 2 עסקים שלו על דרך יצירתית למשאב הכי יקר היום, גם באונליין וגם באוף ליין: תשומת לב.

    והאמת שזה ממש פשוט:
    טנדר ממותג נוסע ברחוב הראשי של הצ'וואנג
    עם רמקול חזק וקצת תמונות מעוצבות, ומכניס אותך לאווירה:
    - פעם זה פרסום של מופע קרבות אגרוף תאילנדי
    - ופעם זה מסיבה ברוזה בר
    ושניהם מצליחים לתפוס את התשומת לב שלך בין אם אתה רוצה ובין אם לא...

    אז מה יש לנו כאן?
    קצת יצירתיות שעוזרת להיות איפה שקהל היעד שלך נמצא, ואף מתחרה אחר לא נמצא שם.

    אוקיי ומה בת'כלס אפשר לעשות עם הטיפ הזה?
    פשוט לחשוב איפה הלקוחות הפוטנציאליים נמצאים ואין אף אחד (או כמעט אף אחד) שמפרסם שם.

    למשל:
    קבוצות פייסבוק ייעודיות, פורומים באינטרנט (כן עדיין יש דבר כזה), פורטלים נישתיים (הריון \ טבעונות \ ספורט וכו'...), אני למשל העלתי ממש השבוע מאמר בפורטל ההייטק "טקמונסטר" שאני יודע שחלק גדול מהקהל שלי נמצא שם.

לסיכום

כשמדובר בשיווק ואוטומציות עסקיות, ההשראה יכולה לבוא מכל מקום – אפילו מחופשה בתאילנד. השיעורים שלמדתי שם מראים כמה חשוב לבקש המלצות, להציע ערך מוסף, ולפרסם במקומות הנכונים. כשאתה משלב את העקרונות האלה עם אוטומציות חכמות, העסק שלך לא רק יבלוט – הוא גם יהפוך ליעיל ורווחי יותר. אז מסקרן אותי איזה טיפ לקחת - אפשר לרשום כאן בתגובות וכאן לשאול או להתייעץ לגבי כל דבר.

 

על מה דיברנו?
תמונה של שגיא שני
שגיא שני
מנכ"ל Smartup - חברה שמאפיינת מערכות CRM ומסעות לקוח מבוססי אוטומציה. מייסד הקורס "תותחי אוטומציה עסקית", חי ונושם מכירות ושיווק דיגיטלי משנת 2014. נשוי למור ואבא ל-2 קטנטנים.

2 Responses

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

למד עוד בנושא:
מיני קורס אוטומציה עסקית בעזרת MAKE

שמלמד אותך צעד אחרי צעד איך לייצר תהליכי אוטומציה אצלך בעסק או לעסקים שעובדים איתך

קורס אוטומציות במסע לקוח

למי שרוצה להכניס אוטומציות לעסק שלנו כדי לשפר את השיווק והמכירות

מאמרים מומלצים
lead nutruring
אוטומציה שיווקית
חימום לידים: כיצד להפוך את הלידים הבאים שלכם לרותחים יותר ומדויקים יותר

כל בעל עסק שמפרסם בדיגיטל - בין באורגני בין בממומן (ובעיקר כל איש מכירות) מייחל שיגיעו אליו רק לידים חמים:
כאלה שמחכים לשיחה איתו, יודעים בדיוק מה הוא מציע ואפילו מחכים כבר לסגור איתו.
לרובם - החלום הזה מתנפץ כל יום כשהוא נתקל בלידים שלא מכירים אותו, לא סגורים מה הם בכלל רוצים ואפילו לא זוכרים שהשאירו פרטים. התמונה משתנה שמכניסים למסע הלקוח אלמנטים של חימום לידים. במאמר נראה מספר שיטות איך עושים את זה. בואו נגיד שאחרי קריאה ויישום הדברים הלידים שלכם כבר לא יהיו אותו הדבר!

המשך קריאה »
ויזת dtv לתאילנד
רילוקיישן לתאילנד
ויזת DTV לתאילנד: איך הוצאתי ויזת נוודים דיגיטליים אונליין תוך 5 ימים?

אם אתם מתכננים רילוקיישן לתאילנד או חושבים על שהייה ארוכת טווח כנוודים דיגיטליים בממלכה הקסומה במזרח, כנראה שמעתם על הויזה המושלמת בשבילכם: ויזת DTV.
>במאמר הזה אשתף אתכם בתהליך המדויק שעברתי עם המשפחה שלי מרגע היציאה למסע מקופנגן ועד קבלת הויזה המיוחלת. לנו זה לקח כ-5 ימים, מקווה שלכם יקח פחות בזכות הטיפים שתקבלו בשורות הבאות.

המשך קריאה »
אוטומציה עסקית
דירוג לידים באמצעות AI: איך לזהות את הלקוחות הכי חמים ולמקסם מכירות בעזרת ליד סקורינג חכם, מדויק ואוטומטי

לא כל הלידים נולדו שווים. בעולם הדיגיטל התחרותי של היום צריך להתייחס במלוא הרצינות לכל פנייה – אבל איך מבדילים בין אחד "שרק מתעניין" לליד רותח שרק מחכה להפוך ללקוח משלם?

כאן נכנסת לתמונה הבינה המלאכותית שבתהליך אוטומטי יודעת לדרג את איכות הליד - או במילים אחרות: הסיכוי שהוא יסגור איתנו. במאמר נראה איך להשתמש ב-AI לליד סקורינג יעיל, אילו פרמטרים חשובים כדאי להכניס לחישוב, ואיך אוטומציה חכמה יכולה לשדרג את אחוז הסגירות שלנו.

המשך קריאה »
כאן קובעים שיחת ייעוץ ללא עלות: