3 שיעורים בשיווק שלמדתי בתאילנד

3 שיעורים על שיווק שלמדתי בתאילנד

להיות בתאילנד זה לא רק חופשה חלומית; זה גם הזדמנות ללמוד על שיווק מסורתי. במהלך החופשה שלי בתאילנד עם המשפחה, נחשפתי לכמה עסקים שמהם לקחתי השראה, וזה גרם לי לחשוב איך השיעורים האלה יכולים לעזור גם לך! הבחירה היתה קשה אבל ליקטתי את ה-3 הכי חזקים.
  1. אם אין רעיון לבידול – תן ללקוחות שלך ליצור אותו

    באזור הצ'וואנג בקוסמוי, עסקים כמו מכוני מסאז', חנויות להמרת מט"ח, ודוכני שייק פירות מתחרים על כל לקוח. איך אפשר לחדש בתחום כזה? הנה דוגמה לדוכן שייקים שבאופן יוצא דופן הצליח לבלוט מעל כולם: הדוכן של "בננה מוטי", מקומי שזכה לכינוי הזה, מכוסה בהמלצות מרובות – רובן בעברית – מלקוחות שהתלהבו מהשירות והחוויה שהוא מציע.

    מה אפשר ללמוד מזה לעסק שלך? תמיד לבקש מהלקוחות המלצות: בווצאפ, בגוגל מיי ביזנס, ואפילו בסרטונים. לא רק שזה עוזר לבנות מוניטין, אלא גם נותן לך יתרון על המתחרים.

    אצל מוטי התאילנדי אני מתאר לעצמי שאין אוטומציות אבל לגמרי אפשר להפוך את התהליך הזה לאוטומטי:
    למשל כמה ימים אחרי כל רכישה מוצלחת, מערכת אוטומציה יכולה לשלוח הודעה ללקוח, לבקש חוות דעת ולהפנות אותו ישירות לדף הגוגל ביזנס שלך. כך, תוכל לוודא שצברת המון המלצות שיחזקו את האמינות שלך ויעזרו לסגור יותר עסקאות.

  2. תן ללקוח ערך מוסף שהוא לא ציפה לקבל

    בסצנת המסעדות של תאילנד, קשה לבלוט. מה שבאמת תפס אותי זה הפרטים הקטנים – למשל, מסעדה בקוסמוי שסיפקה לכל שולחן ספריי נגד יתושים ממותג.
    כשאתה יושב בחוץ ומותקף ע"י יתושים, זה הדבר שהכי מעניין אותך - אפילו יותר מהמוקפץ שינחת אצלך בשולחן עוד כמה דקות!

    ספריי נגד יתושים בתאילנד

    למה זה חשוב? לקוח שלא ציפה לקבל משהו מסוים, אך הוא מקבל אותו ובדיוק בזמן הנכון, לא רק יחזור אליך אלא גם ימליץ - ממש כמו שאני עושה במאמר הזה למסעדת Four Spices בקוסמוי 🙂

    הנה עוד כמה דוגמאות:

    * ייעוץ פיננסי - לשלוח ללקוח תוכנה פשוטה לניהול תקציב אישי, כולל הדרכה מקוצרת לשימוש בה.
    * אימוני כושר - לאחר סיום הסדרה, לשלוח ללקוח תכנית אימונים חודשית להמשך, הכוללת טיפים
    לתזונה בריאה.
    * שירותי עיצוב גרפי - להוסיף למיתוג שהוזמן קבצי תבניות לשימוש חופשי כגון תבניות
    לפוסטים בסושיאל
    * סדנת צילום - לשלוח ללקוח דף עם אתגרים שבועיים לצילום כדי לשמור על העשייה גם לאחר
    הסדנה.

    (קרדיט ל-GPT על הרעיונות האלה, מומלץ להיעזר בו. כדי לקבל את התוצאות הכי טובות תפרטו לו כמה שיותר על השירות \ מוצר שלכם, על הקהל, על מה הסיבה שהוא נרשם וכל מידע שיעזור לו לתת לכם תשובות איכותיות. תבקשו תמיד 10 ומשם בטוח תהיה אחת שתפגע בול)

    (אגב - דרך נוספת לשפר את החווית לקוח יכולה להיות דרך אוטומציות)

  3. פרסם איפה שהקהל שלך נמצא – ועדיין אף אחד לא מפרסם שם

    האמת שקשה לתפוס תשומת לב של תיירים בתאילנד. כל מטר אתה מקבל הצעה למסאז' \ טקסי \ מסעדה עם ריחות מעלים גרה...
    אבל יש רק 2 עסקים שלו על דרך יצירתית למשאב הכי יקר היום, גם באונליין וגם באוף ליין: תשומת לב.

    והאמת שזה ממש פשוט:
    טנדר ממותג נוסע ברחוב הראשי של הצ'וואנג
    עם רמקול חזק וקצת תמונות מעוצבות, ומכניס אותך לאווירה:
    - פעם זה פרסום של מופע קרבות אגרוף תאילנדי
    - ופעם זה מסיבה ברוזה בר
    ושניהם מצליחים לתפוס את התשומת לב שלך בין אם אתה רוצה ובין אם לא...

    אז מה יש לנו כאן?
    קצת יצירתיות שעוזרת להיות איפה שקהל היעד שלך נמצא, ואף מתחרה אחר לא נמצא שם.

    אוקיי ומה בת'כלס אפשר לעשות עם הטיפ הזה?
    פשוט לחשוב איפה הלקוחות הפוטנציאליים נמצאים ואין אף אחד (או כמעט אף אחד) שמפרסם שם.

    למשל:
    קבוצות פייסבוק ייעודיות, פורומים באינטרנט (כן עדיין יש דבר כזה), פורטלים נישתיים (הריון \ טבעונות \ ספורט וכו'...), אני למשל העלתי ממש השבוע מאמר בפורטל ההייטק "טקמונסטר" שאני יודע שחלק גדול מהקהל שלי נמצא שם.

לסיכום

כשמדובר בשיווק ואוטומציות עסקיות, ההשראה יכולה לבוא מכל מקום – אפילו מחופשה בתאילנד. השיעורים שלמדתי שם מראים כמה חשוב לבקש המלצות, להציע ערך מוסף, ולפרסם במקומות הנכונים. כשאתה משלב את העקרונות האלה עם אוטומציות חכמות, העסק שלך לא רק יבלוט – הוא גם יהפוך ליעיל ורווחי יותר. אז מסקרן אותי איזה טיפ לקחת - אפשר לרשום כאן בתגובות וכאן לשאול או להתייעץ לגבי כל דבר.

 

על מה דיברנו?
תמונה של שגיא שני
שגיא שני
מנכ"ל Automation School - בית הספר הגדול בארץ ללימודי אוטומציה עסקית בשילוב AI, שמכשיר את חוד החנית של אנשי ונשות האוטומציה של ישראל. חוקר את ממלכת הדיגיטל מ-2014 ואת עולם האוטומציות מ-2017. גר בתאילנד, נשוי למור ואבא ל-2 קטנטנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

למד עוד בנושא:
מיני קורס אוטומציה עסקית בעזרת MAKE

שמלמד אותך צעד אחרי צעד איך לייצר תהליכי אוטומציה אצלך בעסק או לעסקים שעובדים איתך

קורס אוטומציות במסע לקוח

למי שרוצה להכניס אוטומציות לעסק שלנו כדי לשפר את השיווק והמכירות

מאמרים מומלצים
fireberry overview
בלוג
פיירברי (Fireberry) – מערכת CRM חכמה לניהול לידים, לקוחות ומשימות עם אוטומציות מתקדמות

זו לא רק תוכנה – זו השותפה שלכם לניהול העסק. הבחירה במערכת המושלמת היא קריטית: CRM שלא מתאים בדיוק לצרכים של העסק שלך פשוט לא יחזיק לאורך זמן.

וזה בדיוק מה שהופך את פיירברי לבחירה כל כך מוצלחת עבור עסקים בצמיחה: היא מתאימה את עצמה אליכם בגמישות מרשימה. Fireberry יודעת לנהל הכל מהכל, לשלב אוטומציות חכמות ואפילו יש לה תמיכה בעברית. ועדיין - כדי להטמיע אותה בצורה איכותית צריך ידע ונסיון, והמאמר הזה לגמרי יכול לתת לכם את היסודות ואפילו מעבר.

המשך קריאה »
רב מסר החדשה תמנות נושא
כלים שכדאי להכיר
רב מסר החדשה: המדריך המלא לשילוב אוטומציות במערכת הדיוור האהובה והמומלצת

היא טובה יותר, יפה יותר, חכמה יותר והכי חשוב - יש לה יותר אוטומציות! במאמר נסקור את רב מסר החדשה ונתמקד בכל מה שקשור לתהליכים אוטומטיים שאפשר לשלב בסדרות המסרים שלכם כדי לגרום להן לעבוד טוב יותר. במילים פשוטות, זה אומר לעשות יותר כסף.

קריאה חובה לכל מי שיש לו חשבון פעיל ברב מסר.

המשך קריאה »
Pipedrive-Logo
בלוג
פייפדרייב (Pipedrive) - מערכת CRM לניהול מכירות לעסקים קטנים: המדריך המלא כולל אוטומציות ושדרוג מסע הלקוח

מערכת CRM איכותית היא ללא ספק המשאב הכי חשוב לעסקים שרוצים לשים פוקוס על המכירות שלהם.

וכשזה למכירות - אסור להתפשר: מומלץ לבחור את הכלי הכי טוב שיטיס לנו את הביצועים. אחת המערכות המובילות בתחום היא Pipedrive: ידידותית, חכמה ולא תיתן לאף ליד ליפול בין הכסאות. במאמר נסקור אותה לעומק, נראה לאיזה עסקים היא מתאימה, מה היתרונות שלה על מערכות CRM אחרות לניהול מכירות וכמובן טיפים להטמעה אפקטיבית של פייפדרייב. יהיה כיף!

המשך קריאה »
כאן קובעים שיחת ייעוץ ללא עלות: