MAKE או ZAPIER: באיזה מערכת אוטומציה עסקית לבחור?

כמעט כל עסק שמפרסם היום באונליין צריך אוטומציות. ובשלב כלשהו בתחילת הדרך, צריכה להתקבל ההחלטה גורלית באיזה מערכת אוטומציה להשתמש מבין 2 המערכות המובילות היום בעולם ה No Code של האוטומציה: Zapier (זאפייר) ו-Make (מייק).

לפעמים הבחירה באחת מהמערכות יכולה להיות מאתגרת, אז החלטתי להרים את הכפפה ולסקור את 2 המערכות האלה בתור מי שעובד עם שתיהן 6 שנים ברציפות 🙂

במאמר הזה אנחנו נראה מה היכולות שלהן, איזה תהליכי אוטומציה (מדהימים יש לציין) אפשר לבנות בעזרתן, מהם היתרונות והחסרונות בכל אחת מהן, מה הצעדים הראשונים, מה העלויות ובסוף סיכום עם המלצה חד משמעית על אחת מהן.

נתחיל בסקירה של ZAPIER

באופן אישי עובדת עליה מ-2018, ודרכה נחשפתי לעולם המדהים של אוטומציות! בגדול, זאפייר יודעת לגרום למערכות לדבר אחת עם השניה.

מה זה אומר? שאתם יכולים לבנות תהליכים שלמים שמתחילים בפעולה מסוימת כמו השארת פרטים בדף נחיתה,  ולייצר אינסוף פעולות אוטומטיות שמתבצעות אחת אחרי השניה כמו: שליחת ווצאפ, הוספה למערכת דיוור, שמירה באנשי קשר בטלפון ועוד.

זאפייר יודעת לחבר בין מערכות שיש להן אפליקציה פנימית בתוך זאפייר (כ-6000, שזה המון!) וגם דרך API, שבמילים אחרות זה אומר גישה להכניס ולקבל מידע למערכת באמצעות שליחת בקשת רשת.

כמובן שזה טיפה בים מהיכולות של המערכת, בהמשך נראה דוגמאות נוספות.

מושגי מפתח בזאפייר

כשמתחילים לעבוד עם זאפייר חשוב להכיר את המושגים הבאים:

trigger - הפעולה הראשונה שמתחילה את תהליך האוטומציה

action - כל הפעולות שמתבצעות אחרי הטריגר

Zap - תהליך אוטומהי שמורכב מטריגר ואקשן \ אקשנים

task - כל הרצה תקינה של אקשן במסגרת תהליך אוטומציה שעבד תקין

App - חיבור של מערכת מסוימת לזאפייר

Filter - הגדרת תנאי שהזאפ ימישך רק אם הוא מתקיים

Test - משיכת נתונים לבדיקה שמבצעים במסגרת הבניית הראשונים של הזאפ

Error - שגיאה שמתקבלת במהלך הרצה של הזאפ

Zap history- כל ההיסטוריה  ההרצות של הזאפים 

Paths - פיצול זאפ למספר מסלולים לפי תנאים שהגדרנו

 

איך בונים תהליך אוטומציה בזאפייר?

ניקח לדוגמא תהליך בסיסי מאוד של משיכת ליד מטופס לידים של פייסבוק לתוך גוגל שיטס, ושמירה באנשי קשר בטלפון:

  1. פותחים חשבון בזאפייר.
  2. לוחצים על יצירת זאפ חדש
  3. בוחרים בטריגר פייסבוק ליד אדס
  4. מבצעים חיבור מחשבון הפייסבוק ומאשרים.
  5. בוחרים טופס לידים
  6. מושכים טסט
  7. מוסיפים אקשן של גוגל שיטס
  8. בוחרים הוספת שורה חדשה
  9. מושכים את הערכים מהטריגר של הליד ומשבצים במקומות הרלוונטיים בקובץ שיטס
  10. מוסיפים אקשן נוסף של הוספה לאנשי הקשר של גוגל
  11. מתחברים לחשבון הג'ימייל
  12. מגדירים את הערכים מהטריגר בשם ובטלפון
  13. שומרים את הזאפ ומפעילים אותו
  14. מבצעים טסט מכאן
  15. וזהו, בניתם את הזאפ הראשון שלכם! 🙂

 

מסלולים ועלויות של זאפייר

לפני שאצרף מסך מתוך האתר שלהם משפט לגבי התמחור של זאפייר: הוא יקר, מאוד! בשנים האחרונות הם העלו כמה פעמים את המחיר, וכבר בשלב הזה אני רוצה לציין ש-MAKE, המערכת המקבילה שנסקור אותה בהמשך המאמר, זולה משמעותית מזאפייר וטובה לא פחות.

שימו לב שהתמחורים שבתמונה הם לחודש, עבור מנוי לשנה יש 33% הנחה:

zapier pricing

אז כמו שרואים יש מנוי חינמי שהוא מאוד מוגבל, יש מנוי עם נסיון של 14 ימים ללא עלות במסלול pro שאיתו מומלץ להתחיל כשרוצים לעבוד באופן שוטף עם המערכת.

 

אוטומציות נוספות שאפשר לעשות עם זאפייר

טוב כמובן שכמות הדוגמאות שאפשר לתת כאן היא אינסופית, ניקח כמה בתחומים שונים:

  1. ליד משאיר פרטים באתר >> הוספה למערכת CRM >> פתיחת משימה לאיש מכירות.
  2. לקוח ביצע רכישה באתר >> הוספת הרכישה למערכת CRM >> עדכון המלאי במערכת הניהול >> פתיחת כרטיס הזמנה למעקב >> שליחת ווצאפ ללקוח >> עדכון משלוח בחברת משלוחים >> כניסה למערכת דיוור לרשימת רוכשים.
  3. תלמיד הצטרף לקורס >> עדכון כרטיס הלקוח ב-CRM >> הוספה אוטומטית לקבוצת הווצאפ של המחזור >> שליחת הודעת וולקאם בווצאפ >> פתיחת משימה לשיחת קליטה >> שליחת זימון ליומן למפגש הראשון >> עדכון המרצה בווצאפ על תלמיד חדש.

הצצה לתהליך אוטומציה בתוך מערכת Zapier

דוגמא לתהליך בזאפייר
דוגמא לתהליך בזאפייר

אפליקציות בילד אין בזאפייר

לזאפייר יש אפליקציות פנימיות שאפשר לעשות איתן מגוון פעולות, חלקן שימושי יותר וחלקן קצת פחות. נסקור את חלקן:

  1. Zapier scheduled - אפשרות לתזמן מתי הטריגר יתחיל לרוץ: פעם ביום \ פעם בשבוע\ בתארך ספציפיפ וכו’
  2. Zapier Email - שליחת מייל דרך שרת פנימי של זאפייר.
  3. Delay by Zapier - השהיית הזאפ לזמן מסוים או עד תאריך מסוים
  4. Formatter - ממשק עם מגוון אפשרויות למניפולציות על טקטסים, תאריכים, חישובים, תרגום שפות ועוד

פיצ'רים מתקדמים בזאפייר

לאחרונה זאפייר נכנסה חזק לעולם הבינה המלאכותית והוסיפה כמה תהליכים יחודיים שבתור איש אוטומציה ותיק די הרשימו אותי. אחד מהם הוא ה-Zapier chatbot שמאפשר לבנות זאפים לפי פרומפט בתוך זאפייר עצמה ובנוסף לבנות בוט שיושב על דף נחיתה ומתממשק בזמן אמת ל-Chat Gpt ככה שנוצר Flow מאוד מעניין ויוחודי בשיחה, ובכל שלב אפשר להפעיל זאפ קייפ ולחבר אותו חזרה לבוט. כן נשמע מסובך זה באמת תהליך לח'ברה שקצת מנוסים אבל בהחלט משהו מעורר השראה.

פיצ'ר נוסף יחסית חדש בזאפייר הוא ה-Tables שמאפשר ליצור מאגר דאטא פנימי בתוך זאפייר לצרכים שונים.

לסיכום הסקירה של זאפייר

זאפייר מערכת מעולה לבניית אוטומציות, עם מגוון עצום ואפשרויות, יחד עם הזאת המחיר שלה גבוה מאוד בשוק מערכות האוטומציה וככל הנראה אפשר למצוא חלופה עם מחיר טוב יותר. ההמלצה היא לבחור בזפאייר רק "שאין ברירה", כלומר רק במידה ורק לזאפייר יש חיבור לאפליקציה מסוימת שאנחנו צריכים לעבוד איתה.

 

נעבור לסקירה של MAKE

באופן אישי אני הכרתי את MAKE (אינטגרומט בדימוס) אי שם ב-2018. אפשר להגיד שחברה הצ'כית הזאת עקפה בסיבוב את ZAPIER ששלטה בשוק האוטומציות. היתרונות ש-MAKE הצליחה להביא לעולם ה-No Code הוא ממשק ויזואלי נגיש ופשוט שמאפשר לבנות תהליכי אוטומציה מורכבים בקליקים בודדים, ולשכפל תבניות מוכנות מראש בקלות. וכל זה במסלול חינמי מפנק, ומנוי בתשלום במחירים נוחים מאוד (פירוט בהמשך). את המעבר ה"רשמי" אני עשיתי ב-2019 אחרי שנה וחצי של עבודה יומית עם ZAPIER, ומי יודע, אולי זה יקרה גם לכם.

 

איפה אפשר ללמוד עוד על אוטומציות ב-MAKE?

לפני המשך הסקירה, ממליץ בחום למי שרוצה ללמוד על המערכת המדהימה הזאת ממש מאפס להירשם למיני קורס החינמי על מערכת MAKE לבניית אוטומציות (כשעה וחצי של סרטון הדרכה מפורט). 

 

מושגי מפתח ב-MAKE:

  1. Scenario  -  תהליך אוטומציה שמשלב טריגר ופעולות נוספות
  2. Opretation - פעולה בודדת במסגרת תהליך האוטומציה שבנינו
  3. Trigger - הפעולה שמתחילה את תהליך האוטומציה
  4. Action - כל הפעולות שמתבצעות אחרי הטריגר
  5. Application - חיבור של MAKE למערכת מסוימת
  6. History - תיעוד של כל ההרצות של תהליך מסוים
  7. Filter - תנאי שמגדירים כדי להחליט אם התהליך ימשיך או לא
  8. Router - פיצול של מספר מסלולים לפי תנאים שקובעים מראש
  9. Array - אוסף של רשימת ערכים שהתקבלו בשלב מסוים בתהליך האוטומציה
  10. Itteatator - כלי שעוזר לעבוד עם הערכים מהאירייטור אחד אחרי השני
  11. Aggragator - כלי שעוזר לקחת מספר פריטים שהתקבלו ולעשות איתם פעולה מסוימת
  12. Webhook - כתובת URL ששותלים באתר או מערכת מסוימת כדי לשלוח מידע למערכת אחרת.

 

איך בונים תהליך אוטומציה ב-MAKE?

ניקח דוגמא של תהליך שבו קולטים ליד מדף נחיתה (אלמנטור), מכניסים אותו לגוגל שיטס, לאנשי קשר ולמערכת הדיוור

  1. פותחים חשבון חינמי ב-MAKE
  2. יוצרים Scenario חדש
  3. בוחרים בטריגר ב-"Webhook"
  4. בוחרים Custom Webhook ויוצרים וובהוק חודש
  5. בעריכה של אלמנטור עוברים לאיזור של הטופס
  6. ב"פעולות אחר שליחה" בוחרים ב"וובהוק"
  7. בלשונית "ובוהוק שנפתחה" שותלים את כתובת הובוהוק מסעיף 4
  8. חוזרים ל-MAKE, לוחצים כפתור ימיני על הוובהוק ומקליקים על: Run this module only
  9. משאירים פרטים בדף נחיתה ומוודאים שהם התקבלו בטריגר ב-MAKE
  10. ממשיכים את בניית התהליך: מכניסים את הליד לגוגל שיטס (אחרי שיצרנו גליון חדש)
  11. מחברים את חשבון אנשי הקשר של גוגל ומסיפים איש קשר חדש
  12. מחברים את מערכת הדיוור ל-MAKE ומכניסים לרשימה הרלוונטית את הליד החדש

דוגמאות נוספות אפשר לראות במיני קורס החינמי על מערכת MAKE

הצצה לתהליך אוטומציה בתוך מערכת Make

תהליך אוטומציה ב-Make
תהליך אוטומציה ב-Make

 

מסלולים ועלויות של מערכת MAKE

לפני שנצלול למסלולים השונים, בתור התחלה חשוב שתבינו על מה בעצם משלמים למערכת.

התשלום החודשי נקבע לפי כמות הפעולות (Opertaions) בחודש קלנדרי. אם למשל יש לנו 2 תהליכי אוטומציה בחשבון ובכל אחד מהם היו 500 פעולות במהלך החודש, אז בסך הכל הגענו ל-1000 פעולות ולפי זה יקבע התשלום למערכת.

פירוט המסלולים

נתחיל במסלול החינמי שהוא ללא ספק מפנק וכולל עד 1000 פעולות ו-2 תהליכים פעילים לכל החיים!

המסלול הזה מתאים גם למי שרוצה לתרגל ולהתנסות במערכת וגם למי שצריך עד 2 תהליכים שרצים במקביל. מעבר לזה יהיה צורך לעבור למנוי בתשלום, שהולך ועולה לפי כמות האופרציות החודשיות שבוחרים. להלן פירוט המחירים מתוך האתר של Make (עבור מנוי חודשי)

 

make.com prices

 

אוטומציות נוספות שאפשר לעשות עם Make

גם כאן הרשימה היא אינסופית, ניקח כמה תהליכים לדוגמא:

  1. ליד נרשם לוובינר >> נוצר לינק ייחודי בזום >> נכנס לרשימה במערכת דיוור >> מקבל ווצאפ אישי >> נכנס לאיירטייבל מעקב >> מקבל זימון ליומן
  2. ליד סומן ב-CRM כ"מתלבט" >> מקבל ווצאפ עם סרטון ספציפי לסיבת ההתלבטות >> נכנס לרשימה ייעודית במע' דיוור >> נוצרת משימה אוטומטית לחזור אליו עוד יומיים לפולואפ
  3. כל 1 לחודש >> לרוץ על כל המכירות של צוות המכירות ב-CRM >> לחשוב עמלות + שעות עבודה >> לשלוח מייל עם פירוט השכר שיצא

כמובן שרק הדמיון יכול להגביל אותנו באוטומציות שאנחנו בונים, ממש כמו הסלוגן שלי:

Automation: No code, no limits

(קרדיט לצ'אט GPT!)

 

ולסיכום, Zapier או Make?

במהלך המאמר העברתי את ההעדפה האישית שלי בתור מי שהתנסה עם שתיהן: חד משמעית Make! לצורך השוואה יותר מעמיקה הכנתי טבלה שמציגה כמה פרמטרים חשובים, מקווה שהיא תעזור לכם לעשות את הבחירה המדויקת עבור העסק שלכם:

make or zapier

כמובן שתמיד אשמח לענות ולייעץ באופן אישי, אפשר להשאיר פרטים כאן בטופס למטה 🙂

על מה דיברנו?
תמונה של שגיא שני
שגיא שני
מנכ"ל Smartup - חברה שמאפיינת מערכות CRM ומסעות לקוח מבוססי אוטומציה. מייסד הקורס "תותחי אוטומציה עסקית", חי ונושם מכירות ושיווק דיגיטלי משנת 2014. נשוי למור ואבא ל-2 קטנטנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

למד עוד בנושא:
מיני קורס אוטומציה עסקית בעזרת MAKE

שמלמד אותך צעד אחרי צעד איך לייצר תהליכי אוטומציה אצלך בעסק או לעסקים שעובדים איתך

קורס אוטומציות במסע לקוח

למי שרוצה להכניס אוטומציות לעסק שלנו כדי לשפר את השיווק והמכירות

מאמרים מומלצים
lead nutruring
אוטומציה שיווקית
חימום לידים: כיצד להפוך את הלידים הבאים שלכם לרותחים יותר ומדויקים יותר

כל בעל עסק שמפרסם בדיגיטל - בין באורגני בין בממומן (ובעיקר כל איש מכירות) מייחל שיגיעו אליו רק לידים חמים:
כאלה שמחכים לשיחה איתו, יודעים בדיוק מה הוא מציע ואפילו מחכים כבר לסגור איתו.
לרובם - החלום הזה מתנפץ כל יום כשהוא נתקל בלידים שלא מכירים אותו, לא סגורים מה הם בכלל רוצים ואפילו לא זוכרים שהשאירו פרטים. התמונה משתנה שמכניסים למסע הלקוח אלמנטים של חימום לידים. במאמר נראה מספר שיטות איך עושים את זה. בואו נגיד שאחרי קריאה ויישום הדברים הלידים שלכם כבר לא יהיו אותו הדבר!

המשך קריאה »
ויזת dtv לתאילנד
רילוקיישן לתאילנד
ויזת DTV לתאילנד: איך הוצאתי ויזת נוודים דיגיטליים אונליין תוך 5 ימים?

אם אתם מתכננים רילוקיישן לתאילנד או חושבים על שהייה ארוכת טווח כנוודים דיגיטליים בממלכה הקסומה במזרח, כנראה שמעתם על הויזה המושלמת בשבילכם: ויזת DTV.
>במאמר הזה אשתף אתכם בתהליך המדויק שעברתי עם המשפחה שלי מרגע היציאה למסע מקופנגן ועד קבלת הויזה המיוחלת. לנו זה לקח כ-5 ימים, מקווה שלכם יקח פחות בזכות הטיפים שתקבלו בשורות הבאות.

המשך קריאה »
אוטומציה עסקית
דירוג לידים באמצעות AI: איך לזהות את הלקוחות הכי חמים ולמקסם מכירות בעזרת ליד סקורינג חכם, מדויק ואוטומטי

לא כל הלידים נולדו שווים. בעולם הדיגיטל התחרותי של היום צריך להתייחס במלוא הרצינות לכל פנייה – אבל איך מבדילים בין אחד "שרק מתעניין" לליד רותח שרק מחכה להפוך ללקוח משלם?

כאן נכנסת לתמונה הבינה המלאכותית שבתהליך אוטומטי יודעת לדרג את איכות הליד - או במילים אחרות: הסיכוי שהוא יסגור איתנו. במאמר נראה איך להשתמש ב-AI לליד סקורינג יעיל, אילו פרמטרים חשובים כדאי להכניס לחישוב, ואיך אוטומציה חכמה יכולה לשדרג את אחוז הסגירות שלנו.

המשך קריאה »
כאן קובעים שיחת ייעוץ ללא עלות: