תפקידים בעולמות השיווק

קמפיינר, קופירייטרית, אסטרטג שיווק ואשת אוטומציה נכנסו למשרד...

וזאת לא התחלה של בדיחה אני פשוט רואה בזמן האחרון הרבה בלבול סביב תחומי האחריות אצל ספקים שונים בתחום הדיגיטל. אז החלטתי לעשות סדר. הבלבול הזה גורם לפעמים לאכזבה מסוימת מצד הלקוח, נטו בגלל חוסר הבנה מה התפקיד של הבנאדם שמולו הוא עובד, מה תחומי האחריות שלו ולא פחות חשוב - מה לא. אז אני מרים את הכפפה וכותב מהניסיון האישי שלי, בתור מי שמכיר את כל התחומים האלה כמעט עשור.

הבלבול הזה גורם לפעמים לאכזבה מסוימת מצד הלקוח, נטו בגלל חוסר הבנה מה התפקיד של הבנאדם שמולו הוא עובד, מה תחומי האחריות שלו ולא פחות חשוב - מה לא.
אז אני מרים את הכפפה וכותב מהניסיון האישי שלי, בתור מי שמכיר את כל התחומים האלה כמעט עשור.

בפוסט הזה אתמקד באנשי מקצוע בתחומים הבאים:

אסטרטגיה שיווקית (ייעוץ) 📣

קמפיינים (PPC) 🏆

קופירייטינג (כתיבה שיווקית) ✨

אוטומציות 🚀

 

חשוב⚠️: אני מתייחס בפוסט להגדרת התפקיד "היבשה", וכמובן שיש הרבה כאלה שמשלבים בין הדברים, ואפילו כאלה שעושים "הכל מהכל". אז קדימה, נתחיל.

 

אסטרטג שיווק (יועץ)

הגדרת תפקיד: המוח מאחורי תוכנית השיווק.

✅ מה הוא עושה? 

מנתח את השוק, המתחרים והקהל היעד
מפתח אסטרטגיה שיווקית ארוכת טווח
מגדיר יעדים ומטרות שיווקיות
בונה ומתכנן פאנל שיווקי ואם זכיתם הוא ידע גם לעזור עם
פיתוח מוצרים (פרונט, בק, פרימיום וכו')

❌ מה הוא לא עושה?

הוא לא עושה Done for you
ואפילו לא Done with you.
הוא לא יכתוב בשבילכם את הפוסטים.
לא יצלם ויערוך לכם סרטונים וגם לא.
ילמד אתכם מכירות.

 

קמפיינר

הגדרת תפקיד: ניהול וביצוע קמפיינים.

✅ מה הוא עושה?

מקים קמפיינים בפלטפורמות דיגיטליות (פייסבוק, גוגל, טיק טוק וכו')
מנהל תקציבי פרסום
מנתח ביצועי קמפיינים ומבצע אופטימיזציה
עובד בשיתוף פעולה עם הקופירייטר ליצירת קריאייטיב ממיר (לפעמים כותב בעצמו)

❌ מה הוא לא עושה?

מפיק עיצובים משוגעים בקאנבה
כותב ומעצב דפי נחיתה
מתכנן פאנל עם באמפים, אפסיילים
אוטומציות בין כל המערכות

 

קופירייטרית

הגדרת תפקיד: היוצרת של התוכן השיווקי והפרסומי.

✅ מה היא עושה?

בונה את "הרעיון הגדול" סביב הקמפיין.
בונה אוואטאר מדויק מתוך קהל היעד.
כותבת טקסטים שיווקיים לפלטפורמות השונות.
מפתחת מסרים שיווקיים שמדברים אל הקהל הרלוונטי.
עובדת על כותרות, סלוגנים וטקסטים שמניעים לפעולה.
עוקבת אחרי הטקסטים שפוגעים ומייצרת קריאייטיב חדש בהתאם.
משתפת פעולה עם הקמפיינר והאסטרטג ליצירת תוכן שתואם את האסטרטגיה הכוללת.

❌  מה היא לא עושה?

מרימה את הקמפיינים בעצמה.
מעצבת ויז'ואלס או עורכת וידאו.

 

אשת אוטומציה

הגדרת תפקיד: ייעול תהליכי שיווק באמצעות כלים טכנולוגיים ללא קוד.

✅ מה היא עושה?

דואגת שכל המערכות ידברו אחת עם השניה (למשל שהלידים יגיעו למערכת -CRM, למערכת דיוור וכו').
משפרת את האוטומציות סביב מסע הלקוח ליצירת לידים חמים יותר.
מאפיינת ומקימה מערכת CRM לניהול הלידים והלקוחות.
בונה דאשבורד שמרכז את נתוני הפרסום, השיווק והמכירות.
מפתחת צ'אט בוטים שמשפרים את איכות חווית הלקוח.

❌  מה היא לא עושה?

כותבת את התוכן השיווקי.
מתכננת את האסטרטגיה השיווקית.

👇👇👇

אז בגדול סיימנו.. יש עוד המון מה להרחיב אבל השתדלתי להיות קצר ותמציתי. ושוב אני רוצה להדגיש שהתייחסתי להגדרת התפקיד הכללית וזה ממה לא אומר שאין קמפיינרים שגם כותבים תוכן מעולה או יועצי שיווק שבעצמם מרימים ללקוחות שלהם קמפיינים.

אבל כן חשוב לדעת מה לצפות ומה לא לצפות שאתה מקבל שירות מספק מסוים - כי תיאום ציפיות זה הכי חשוב!

 

⚡⚡⚡

ועכשיו משהו אחרון...

לפני 4 שנים הקמתי את "אוטומיישן סקול" -  בית הספר לאוטומציה עסקית שעד היום למדו אצלנו מעל 1000 תלמידים במגוון קורסים. בקורס המקיף שלנו הח'ברה לומדים לעשות את כל האוטומציות שתיארתי בפוסט וכמובן שעוד הרבה נוספות.

אז אם יש את\אתה בעלי עסקים שמפרסמים באונליין ורוצים להכניס אוטומציות לתהליכי השיווק והמכירות שלכם פשוט תכתבו לי בתגובה או בפרטי ואני אדאג לחבר אתכם עם תלמיד או תלמידה שידעו להתאים לכם תהליכים אוטומציה מדויקים לצרכים שלכם - במחירים פצצה וחווית לקוח מושלמת.

על מה דיברנו?
תמונה של שגיא שני
שגיא שני
מנכ"ל Smartup - חברה שמאפיינת מערכות CRM ומסעות לקוח מבוססי אוטומציה. מייסד הקורס "תותחי אוטומציה עסקית", חי ונושם מכירות ושיווק דיגיטלי משנת 2014. נשוי למור ואבא ל-2 קטנטנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

למד עוד בנושא:
מיני קורס אוטומציה עסקית בעזרת MAKE

שמלמד אותך צעד אחרי צעד איך לייצר תהליכי אוטומציה אצלך בעסק או לעסקים שעובדים איתך

קורס אוטומציות במסע לקוח

למי שרוצה להכניס אוטומציות לעסק שלנו כדי לשפר את השיווק והמכירות

מאמרים מומלצים
choosing the right course
אוטומציה עסקית
5 טיפים לבחירת קורס מקצועי שבאמת תתמידו ותצליחו בו

אם אתם לקראת בחירה של הכשרה מקצועית וקריירה חדשה - המאמר הזה בול בשבילכם.
בחירת מקום לימודים מדויק משפיעה במידה רבה על ההצלחה שלכם בתחום, אז שווה להקדיש את הזמן הראוי לדבר הזה וכמובן - לדעת לעשות את זה נכון.
ריכזתי לכם את הטיפים הכי חשובים כדי שתעשו את הבחירה המושלמת!

המשך קריאה »
בלוג
Fillout: המדריך המלא ליצירת שאלונים חכמים בשילוב אוטומציות במערכת המושלמת של פילאאוט

שאלונים הם כלי חכם ויעיל שעוזרים לעסקים במגוון דרכים: לחמם לידים, לאסוף מידע רלוונטי, להעניק חווית לקוח איכותית, ואפילו לשפר תהליכים פנימיים. הכלי הכי אהוב היום בקהילת האוטומציה הוא ללא ספק פיל אאוט - ככה שהיה שווה להקדיש בשבילו מאמר בבלוג.

בשורות הבאות נעמיק בכל מה שצריך לדעת על Fillout: יתרונות על פני אחרות, איך עובדים איתו ומה באמת הוא יודע לעשות. הולך להיות כיף!

המשך קריאה »
אוטומציה ובינה מלאכותית
אוטומציה ו-AI
אוטומציה ובינה מלאכותית: איך לשלב את 2 כוחות העל הכי חזקים בדיגיטל?

אם חשבתם שה-AI יודע לעשות קסמים, חכו עד שתראו את הביצועים שלו כשהוא בא ביחד עם תהליכי אוטומציה עסקית: לא פחות מחוויה חוץ גופית. טוב - לפחות לגיקים של אוטומציה כמוני.
במאמר נראה למה השילוב הזה כל כך חזק, כמה דוגמאות מתוך פרויקטים ומה צופן לנו העתיד.

המשך קריאה »
כאן קובעים שיחת ייעוץ ללא עלות: