תפקידים בעולמות השיווק

קמפיינר, קופירייטרית, אסטרטג שיווק ואשת אוטומציה נכנסו למשרד...

וזאת לא התחלה של בדיחה אני פשוט רואה בזמן האחרון הרבה בלבול סביב תחומי האחריות אצל ספקים שונים בתחום הדיגיטל. אז החלטתי לעשות סדר. הבלבול הזה גורם לפעמים לאכזבה מסוימת מצד הלקוח, נטו בגלל חוסר הבנה מה התפקיד של הבנאדם שמולו הוא עובד, מה תחומי האחריות שלו ולא פחות חשוב - מה לא. אז אני מרים את הכפפה וכותב מהניסיון האישי שלי, בתור מי שמכיר את כל התחומים האלה כמעט עשור.

הבלבול הזה גורם לפעמים לאכזבה מסוימת מצד הלקוח, נטו בגלל חוסר הבנה מה התפקיד של הבנאדם שמולו הוא עובד, מה תחומי האחריות שלו ולא פחות חשוב - מה לא.
אז אני מרים את הכפפה וכותב מהניסיון האישי שלי, בתור מי שמכיר את כל התחומים האלה כמעט עשור.

בפוסט הזה אתמקד באנשי מקצוע בתחומים הבאים:

אסטרטגיה שיווקית (ייעוץ) 📣

קמפיינים (PPC) 🏆

קופירייטינג (כתיבה שיווקית) ✨

אוטומציות 🚀

 

חשוב⚠️: אני מתייחס בפוסט להגדרת התפקיד "היבשה", וכמובן שיש הרבה כאלה שמשלבים בין הדברים, ואפילו כאלה שעושים "הכל מהכל". אז קדימה, נתחיל.

 

אסטרטג שיווק (יועץ)

הגדרת תפקיד: המוח מאחורי תוכנית השיווק.

✅ מה הוא עושה? 

מנתח את השוק, המתחרים והקהל היעד
מפתח אסטרטגיה שיווקית ארוכת טווח
מגדיר יעדים ומטרות שיווקיות
בונה ומתכנן פאנל שיווקי ואם זכיתם הוא ידע גם לעזור עם
פיתוח מוצרים (פרונט, בק, פרימיום וכו')

❌ מה הוא לא עושה?

הוא לא עושה Done for you
ואפילו לא Done with you.
הוא לא יכתוב בשבילכם את הפוסטים.
לא יצלם ויערוך לכם סרטונים וגם לא.
ילמד אתכם מכירות.

 

קמפיינר

הגדרת תפקיד: ניהול וביצוע קמפיינים.

✅ מה הוא עושה?

מקים קמפיינים בפלטפורמות דיגיטליות (פייסבוק, גוגל, טיק טוק וכו')
מנהל תקציבי פרסום
מנתח ביצועי קמפיינים ומבצע אופטימיזציה
עובד בשיתוף פעולה עם הקופירייטר ליצירת קריאייטיב ממיר (לפעמים כותב בעצמו)

❌ מה הוא לא עושה?

מפיק עיצובים משוגעים בקאנבה
כותב ומעצב דפי נחיתה
מתכנן פאנל עם באמפים, אפסיילים
אוטומציות בין כל המערכות

 

קופירייטרית

הגדרת תפקיד: היוצרת של התוכן השיווקי והפרסומי.

✅ מה היא עושה?

בונה את "הרעיון הגדול" סביב הקמפיין.
בונה אוואטאר מדויק מתוך קהל היעד.
כותבת טקסטים שיווקיים לפלטפורמות השונות.
מפתחת מסרים שיווקיים שמדברים אל הקהל הרלוונטי.
עובדת על כותרות, סלוגנים וטקסטים שמניעים לפעולה.
עוקבת אחרי הטקסטים שפוגעים ומייצרת קריאייטיב חדש בהתאם.
משתפת פעולה עם הקמפיינר והאסטרטג ליצירת תוכן שתואם את האסטרטגיה הכוללת.

❌  מה היא לא עושה?

מרימה את הקמפיינים בעצמה.
מעצבת ויז'ואלס או עורכת וידאו.

 

אשת אוטומציה

הגדרת תפקיד: ייעול תהליכי שיווק באמצעות כלים טכנולוגיים ללא קוד.

✅ מה היא עושה?

דואגת שכל המערכות ידברו אחת עם השניה (למשל שהלידים יגיעו למערכת -CRM, למערכת דיוור וכו').
משפרת את האוטומציות סביב מסע הלקוח ליצירת לידים חמים יותר.
מאפיינת ומקימה מערכת CRM לניהול הלידים והלקוחות.
בונה דאשבורד שמרכז את נתוני הפרסום, השיווק והמכירות.
מפתחת צ'אט בוטים שמשפרים את איכות חווית הלקוח.

❌  מה היא לא עושה?

כותבת את התוכן השיווקי.
מתכננת את האסטרטגיה השיווקית.

👇👇👇

אז בגדול סיימנו.. יש עוד המון מה להרחיב אבל השתדלתי להיות קצר ותמציתי. ושוב אני רוצה להדגיש שהתייחסתי להגדרת התפקיד הכללית וזה ממה לא אומר שאין קמפיינרים שגם כותבים תוכן מעולה או יועצי שיווק שבעצמם מרימים ללקוחות שלהם קמפיינים.

אבל כן חשוב לדעת מה לצפות ומה לא לצפות שאתה מקבל שירות מספק מסוים - כי תיאום ציפיות זה הכי חשוב!

 

⚡⚡⚡

ועכשיו משהו אחרון...

לפני 4 שנים הקמתי את "אוטומיישן סקול" -  בית הספר לאוטומציה עסקית שעד היום למדו אצלנו מעל 1000 תלמידים במגוון קורסים. בקורס המקיף שלנו הח'ברה לומדים לעשות את כל האוטומציות שתיארתי בפוסט וכמובן שעוד הרבה נוספות.

אז אם יש את\אתה בעלי עסקים שמפרסמים באונליין ורוצים להכניס אוטומציות לתהליכי השיווק והמכירות שלכם פשוט תכתבו לי בתגובה או בפרטי ואני אדאג לחבר אתכם עם תלמיד או תלמידה שידעו להתאים לכם תהליכים אוטומציה מדויקים לצרכים שלכם - במחירים פצצה וחווית לקוח מושלמת.

על מה דיברנו?
תמונה של שגיא שני
שגיא שני
מנכ"ל Smartup - חברה שמאפיינת מערכות CRM ומסעות לקוח מבוססי אוטומציה. מייסד הקורס "תותחי אוטומציה עסקית", חי ונושם מכירות ושיווק דיגיטלי משנת 2014. נשוי למור ואבא ל-2 קטנטנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

למד עוד בנושא:
מיני קורס אוטומציה עסקית בעזרת MAKE

שמלמד אותך צעד אחרי צעד איך לייצר תהליכי אוטומציה אצלך בעסק או לעסקים שעובדים איתך

קורס אוטומציות במסע לקוח

למי שרוצה להכניס אוטומציות לעסק שלנו כדי לשפר את השיווק והמכירות

מאמרים מומלצים
שגיא בתאילנד
אוטומציה עסקית
איך להיכנס לעולם האוטומציה העסקית ולייצר ערוץ רווח מבוקש ויציב

למה אוטומציה עסקית כל כך מבוקשת בתקופה הזאת? איך נראה יום בחיי איש אוטומציה? עם מה עובדים יותר - עם אנשים או עם מערכות? והכי חשוב, איך מביאים את הלקוחות המשלמים הראשונים?
על כל השאלות האלה נענה במאמר הבא ואפילו נראה איך נכנסים לתחום המדהים הזה כמה שיותר מהר.

המשך קריאה »
שגיא שני בתאילנד
בלוג
רילוקיישן לתאילנד: סיפור המעבר שלנו מרמת גן לקופנגן

מה גרם לנו לעזוב באוגוסט 2024 את ישראל לתאילנד עם 2 קטנטנים? איך מייצרים שגרה לילדים במדינה זרה? איך מצליחים לשמור על פרודוקטיביות באי שבכל רגע יש אטרקציה חדשה שלא בא לך לפספס? מאמר באווירה קצת שונה שמספר את הסיפור שלנו על הרילוקיישן הטרי לתאילנד.

המשך קריאה »
תמחור אוטומציות
אוטומציה עסקית
איך לתמחר פרויקט אוטומציה עסקית בצורה מושלמת?

בתור הבעלים של אוטומיישן סקול, בית ספר להכשרת יועצי אוטומציה עסקית, לפחות פעם ביום אני מקבלים מהתלמידים לפחות התייעצות אחת לגבי תמחור פרויקט.

ואני לגמרי יכול להבין: לתמחר פרויקט בצורה מדויקת, כך שתהיה רווחית ומשתלמת עבורינו והוגנת כלפי הלקוח היא משימה לא פשוטה, אפילו לאנשי אוטומציה ותיקים.

במאמר נסקור 3 מודלים לתמחור, ונראה מתי מומלץ להשתמש בכל אחד מהם. שווה קריאה גם לאנשי אוטומציה וגם לעסקים שלקראת פרויקט חדש.

המשך קריאה »
כאן קובעים שיחת ייעוץ ללא עלות: