שגיא שני בתאילנד

רילוקיישן לתאילנד: סיפור המעבר שלנו מרמת גן לקופנגן

מה גרם לנו לעזוב באוגוסט 2024 את ישראל לתאילנד עם 2 קטנטנים? איך מייצרים שגרה לילדים במדינה זרה? איך מצליחים לשמור על פרודוקטיביות באי שבכל רגע יש אטרקציה חדשה שלא בא לך לפספס? מאמר באווירה קצת שונה שמספר את הסיפור שלנו על הרילוקיישן הטרי לתאילנד.

נתחיל שזה המאמר הראשון בבלוג שאני ממש משתף מהחיים האישיים של המשפחה שלי, ופחות מדבר על אוטומציות (למרות שבהמשך השורות תראו משהו שכן לאוטומציה - כי אי אפשר בלי…)

 

ההחלטה לעשות רילוקיישן לתאילנד

אוקיי, קצת רקע: במרץ 2024 אמא של אשתי הלכה לעולמה. היה להן קשר מאוד עמוק, ככה שההתמודדות עם האובדן היתה לה מאוד קשה. כשמוסיפים לזה את המצב הביטחוני בישראל, גידול 2 ילדים צמודים ושגרה שוחקת באופן כללי… אז יש כבר מספיק סיבות לשקול כרטיס טיסה בכיוון אחד לתאילנד.

 

מפה לשם, באפריל 24 מור באה אליי ביציאה "מאמי אני רוצה שנעשה רילוקיישן לתאילנד".

האמת? ישר אמרתי לה "סבבה" - תגובה שקצת הפתיעה אותה כי היא היתה בטוחה שאתנגד למהלך…

אחרי שעיכלנו ביחד את ההחלטה לא חיכינו דקה והתחלנו לטפל בכל מה שצריך:

טיסות, חיפוש מלון לחופשה בקוסמוי, ובית מגורים בקופנגן, ענייני ויזות, גן לילדים,נני מקומית ושאר הסידורים לרילוקיישן. במקביל -  לסגור כל מה שצריך כאן בישראל (רכב, דירה, משרד וכו')

 

התובנה העיקרית שלי מהרילוקיישן לתאילנד

בחודש הראשון של ההתארגנות המעבר הזה נראה לי כמו פרויקט מאוד מורכב:

  • יש כל כך הרבה משימות לעשות - במקביל לניהול עסק וללו"ז משפחה 
  • צריך לטפל בהרבה נושאים שאני לא מבין בהם (ויזות, ביטוחים…)
  • לסגור בית לתקופה ארוכה דרך הווצאפ - משימה לא פשוטה בכלל
  • לעבור עם 2 ילדים קטנים מסע של 3 טיסות (20 שעות מנתב"ג עד החדר קוסמוי)

 

תוך כדי שאני מתקתק משימות, גיליתי שהדברים לא כאלה מורכבים כמו שחשבתי:

קודם כל כנראה שאלפי אנשים עשו את זה לפניי ואפילו במקביל אליי, וכנראה שלחלקם יש סיטואציה יותר מאתגרת משלי. ולאט לאט ירדה לי התובנה הבאה:

 

שמתמקדים כל פעם במשימה אחת הפרויקט עצמו מקבל פרופורציות ונראה פתאום כל כך פשוט.

למשל

  • כשטיפלתי בביטוח לא חשבתי על התור בשגרירות שאני צריך לקבוע לויזה
  • כשחיפשתי טיסה ומלון לא חשבתי בכלל על הבית שנגור בו
  • ותוך כדי שאני מחפש קונה לאוטו לא התעסקתי באריזות של הבית

 

וככה עם חלוקת משימות ברורה ביני לבן אשתי ולו"ז מוגדר -  תוך 4 חודשים מרגע ההחלטה עזבנו את הבית ברמת גן שגרנו בו 5 שנים וגילדנו בו 2 ילדים, לתאילנד: להתחלות חדשות, אווירה חדשה, חיים חדשים.

 

איך משלבים שגרת בית עבודה בתאילנד?

אז אחרי שבועיים של חופשה בקוסמוי, לקחנו מעבורת ועברנו לקופנגן. בשבוע הראשון היינו בהאאדרין (האיזור של מסיבות הפולמון) צמוד לבית הישראלי - מקום נחמד עם אחלה אווירה. השגרה בהאאדרין היתה בעיקר של ים - בריכה - אוכל  וחוזר חלילה.

לקראת סוף אוגוסט הגענו לשכונת סריטאנו, והתמקמנו בבית החדש שלנו: האמת, שאפו לאשתי שמצאה מיקום מושלם: גם 4 דקות הליכה מבית חב"ד וגם קו ראשון לים - שזה היה חלום שלנו. השלב הבא בשבילי היה לחפש מקום לעבוד ממנו. האמת שהדרישות שלי די צנועות: כל מה שאני צריך זה כסא, שולחן מזגן ואינטרנט חזק. ושיהיה מחוץ לבית כמובן…

יש כאן באיזור כמה בתי קפה שעונים על הדרישה הזאת אבל את רוב הימים אני מעביר ב- Inner Space, שזה חלל עבודה ממש נחמד כמה דק' נסיעה מהבית שלנו.

inner space - kohphangan

    המשרד הקבוע שלי בקופנגן:Inner Space

 

מסגרות לילדים בקופנגן

אשתי רשמה את הילדים שלנו כבר מהארץ לגן חב"ד. בצוות יש 2 גננות ישראליות וכמה סייעות תאילנדיות חייכניות.

כיף לראות את ההתאקלמות שלהם, ואיך הם מסתדרים בכל מקום ששמים אותם. המעבר הזה עשה להם ממש טוב. בגדול? הגן הזה מושלם, רק ש… הוא קצר מדי! תשע עד שלוש יוצא בסך הכל 6 שעות  - יום עבודה קצרצר לכל הדעות. אבל אני ומור עושים חלוקה שבועית של מי לוקח מי מחזיר אז יוצא לשנינו בסך הכל מספיק זמן לעבוד. הדבר הזה גם מביא אותי לתובנה נוספת מהרילוקיישן לתאילנד -

איך הפכתי להיות פרודקטיבי יותר דווקא בתאילנד

נכון שלא הייתי מתנגד לעוד 2-3 שעות עבודה נטו ביום, אבל אני לומד להסתדר עם הזמן שכן יש לי - כי אין ברירה:

למדתי לתכנן את היום טוב יותר, לתעדף משימות, לנטרל הסחות דעת ופשוט להיות פרודקטיבי. והאמת? סיכוי טוב שאני מספיק ב-6 שעות מה שהספקתי במשרד ברמת גן ב-8 שעות. זה דוגמא קלאסית לחוק פרקינסון ("העבודה לוקחת את מלוא הזמן שהוקצה לה"). 

והכי חשוב, אני בוחר להסתכל על הצד הטוב בדבר: יש לנו יותר זמן איכות עם הילדים וכל יום משתדלים לקחת אותם לאטרקציה אחרת כאן באי ובעיקר - פשוט להיות איתם.

 

להפוך לימון ללימודנה: דרך חיים מומלצת (במיוחד שעושים רילוקיישן לתאילנד)

אתגר נוסף כאן בקופנגן בשכונה שלנו זה העניין של האוכל: בתור משפחה שאוכלת כשר אין באי יותר מדי אפשרויות. האמת שיש אחת: בית חב"ד. ועם כל הכבוד לתפריט העשיר ולהמבורגר הטעים, צריך קצת גיוון…

אז כן מצאנו כמה מסעדות טבעוניות שאנחנו אוכלים שם דברים מסוימים אבל הסוגיה הזאת גרמה לי לחזור לתחביב ישן שלי: בישול.

 

בתקופה שהייתי רווק וגרתי בהוד השרון אין יום שלא בישלתי. איפשהו בתוך חיי הנישואין הפסקתי להיכנס למטבח, כנראה בגלל שאשתי המרוקאית תפסה את המקום הזה בבית.

בכל מקרה, חזרתי לעניינים ואני מאוד נהנה לבשל לנו אוכל טעים ובריא. זה גם אטרקציה מושלמת להעביר זמן עם הילדים. בחודשיים האלה כבר הספקתי להכין: טורטיות כוסמת, לחם טחינה, עוגיות שקדים, שוקולד טבעוני (מושלם!), פנקייקס, קציצות עדשים וכמובן אינספור שייקים.

 

אז נכון שברמת גן היה מבחר אינסופי של מוצרים בסופר, מסעדות וכמובן WOLT - אבל בזכות סוגיית הכשרות החזרתי לחיים תחביב ישן, הבית אוכל בריא יותר ויש לי אטרקציה מדהימה להעביר זמן איכות עם הקטנטנים.

טורטיות כוסמת מושלמות

איך אוטומציה עסקית קשורה לרילוקיישן לתאילנד?

הדבר הראשון שאשתי סגרה מהארץ (אפילו לפני הטיסה והבית) היה נני מקומית. אתם יודעים, כזאת שעוזרת עם הילדים ועם הבית. אז אחרי 2-3 שעברו אצלנו הגיעה אחת ממש טובה - נני קיו.

אנחנו עובדים איתה לפי שעה והתדירותדי משתנה: לפעמים היא באה ל-4-6 שעות לפעמים ל-8 ולפעמים רק לשעתיים, ככה שהכי נוח לשלם לה פעם בחודש לפי השעות שהיא עבדה. 

נני קיו עם הילדים. סיפור אהבה מהרגע הראשון

 

בהתחלה היה לנו קצת קשה לעקוב אחרי השעות - לא תמיד היינו פנויים לרשום מתי היא הגיעה ומתי היא הלכה - עד שנזכרתי שלכל דבר יש אוטומציה - גם למעקב אחרי השעות של הנני 🙂

 

אפילו העלתי פוסט בפייסבוק שקראתי לו "חידת אוטומציה מתאילנד" וקיבלתי עליו עשרות תשובות לדרך הכי נוחה לעשות את המעקב הזה. בסוף בחרתי בתהליך פשוט שעוקב אחרי הודעות נכנסות בווצאפ שהיא באה והולכת, ומחשב כל סוף חודש את השעות לפי התעריף השעתי. 

 

כמה מילים למי ששוקל רילוקיישן לתאילנד (או לכל מקום אחר)

אנחנו רואים כאן הרבה ישראליים שמטיילים - ותמיד ששואלים אותנו "וואוו, מאיפה האומץ לעשות רילוקיישן לתאילנד עם ילדים"? אני עונה ככה: "האמת - שצריך יותר אומץ להישאר בארץ".

וכמו ששיתפתי בתחילת המאמר - גם לי היו חששות מהמעבר הזה, אבל כמו כל דבר בחיים ברגע שפשוט מתקדמים הדברים נראים פשוטים יותר ובדרך כלל פחות מפחידים כמו שחשבנו.

אז בין אם אתם שוקלים מעבר עם המשפחה, עם הבן \ בת זוג או אפילו לבד -  הנה כמה טיפים ממני אליכם:

  • אם יש אפשרות עדיף להגיע למקום לטיול של שבוע שבועיים לפחות לראות שמתחברים ושהוא עונה על מה שאתם מחפשים.
  • יש היום אינסוף קבוצות ווצאפ ופייסבוק עם המון תוכן - כאן בתאילנד יש קהילת ווצאפ מדהימה עם לפחות 10 קבוצות בכל נושא אפשרי. המידע הזה מאוד עוזר וכמובן שהכי טוב להתייעץ עם מי שכבר עשה את המעבר הזה
  • תקחו ייעוץ: אני נעזרתי בטלי ברוידא שמייעצת למשפחות שעושות רילוקיישן לתאילנד. יש לה גם בלוג עם אחלה תוכן, וגם מומלץ לעקוב אחריה באינסטגרם. לקראת המעבר היא נתנה  לנו המון מידע סופר חשוב שעזר לנו עם ההכנות.
  • מומלץ מאוד לעשות רילוקיישן כשיש לכם מקצוע דיגיטל (כמו אוטומציה עסקית) - בד"כ למצוא עבודה פיזית יותר מאתגר

 

לסיכום

מרגיש לי שזה לא המאמר האחרון בנושא, אני רואה שיש בשנהה אחרונה גל ענק של אנשים שעוזבים את הארץ ובמיוחד לתאילנד. וכמו שאני נעזרתי בתוכן של אחרים לקראת הרילוקיישן - מרגיש מחויב להעביר הלאה את הידע והנסיון האישיים שלי. אז לאן שלא תקחו את מה שקראתם עד כאן - שיהיה לכם בהצלחה ותזכרו שככל שמתקדמים עם הפעולות אתם מקבלים יותר ויותר ביטחון והדברים נראים הרבה יותר פשוטים.

על מה דיברנו?
תמונה של שגיא שני
שגיא שני
מנכ"ל Smartup - חברה שמאפיינת מערכות CRM ומסעות לקוח מבוססי אוטומציה. מייסד הקורס "תותחי אוטומציה עסקית", חי ונושם מכירות ושיווק דיגיטלי משנת 2014. נשוי למור ואבא ל-2 קטנטנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

למד עוד בנושא:
מיני קורס אוטומציה עסקית בעזרת MAKE

שמלמד אותך צעד אחרי צעד איך לייצר תהליכי אוטומציה אצלך בעסק או לעסקים שעובדים איתך

קורס אוטומציות במסע לקוח

למי שרוצה להכניס אוטומציות לעסק שלנו כדי לשפר את השיווק והמכירות

מאמרים מומלצים
תמחור אוטומציות
אוטומציה עסקית
איך לתמחר פרויקט אוטומציה עסקית בצורה מושלמת?

בתור הבעלים של אוטומיישן סקול, בית ספר להכשרת יועצי אוטומציה עסקית, לפחות פעם ביום אני מקבלים מהתלמידים לפחות התייעצות אחת לגבי תמחור פרויקט.

ואני לגמרי יכול להבין: לתמחר פרויקט בצורה מדויקת, כך שתהיה רווחית ומשתלמת עבורינו והוגנת כלפי הלקוח היא משימה לא פשוטה, אפילו לאנשי אוטומציה ותיקים.

במאמר נסקור 3 מודלים לתמחור, ונראה מתי מומלץ להשתמש בכל אחד מהם. שווה קריאה גם לאנשי אוטומציה וגם לעסקים שלקראת פרויקט חדש.

המשך קריאה »
אוטומציה בשיווק
מערכת CRM מומלצת לעסקים קטנים - המדריך המלא לבחירת המערכת המושלמת

בעולם העסקי של 2024, ההבדל בין עסק שורד לעסק משגשג טמון ביכולת לנהל ביעילות כל תהליך בפעילות העסקית - מהלקוחות ועד המלאי, מהמשימות ועד הפרויקטים. כאן נכנסת לתמונה מערכת CRM שהיא הנשק הסודי של עסקים קטנים חכמים.

תארו לעצמכם: לקוחות שחוזרים שוב ושוב, צוות מכירות שפועל ביעילות מקסימלית, ומידע עסקי קריטי שזמין לכם בלחיצת כפתור. נשמע כמו חלום? בעזרת מערכת CRM מתאימה, זה יכול להפוך למציאות.

במאמר זה נחשוף בפניכם את כל הסודות: איך לבחור את המערכת הנכונה, אילו יתרונות תפיקו ממנה ואיך היא יכולה להפוך את העסק שלכם למכונה משומנת. בין אם אתם עסק מתחיל או עסק ותיק שמחפש להתייעל - המאמר הבא בול בשבילכם!

המשך קריאה »
אוטומציות איקומרס
מסע לקוח
מסע הלקוח בחנויות איקומרס: המפתח לרווחיות ארוכת טווח

בעולם האיקומרס התחרותי של ימינו, רוב בעלי החנויות מתמקדים בהבאת תנועה לאתר והשגת רכישות מיידיות. אבל הסוד האמיתי להצלחה קצת יותר מורכב, והנא נקרא "מסע לקוח". במאמר נבין מה החשיבות של מסע לקוח מדויק, נצלול לכמה דוגמאות ונגלה איך הוא יכול להפוך את החנות המקוונת שלכם למכונת רווחים אמיתית.

המשך קריאה »
כאן קובעים שיחת ייעוץ ללא עלות: