שגיא בתאילנד

איך להיכנס לעולם האוטומציה העסקית ולייצר ערוץ רווח מבוקש ויציב

למה אוטומציה עסקית כל כך מבוקשת בתקופה הזאת? איך נראה יום בחיי איש אוטומציה? עם מה עובדים יותר - עם אנשים או עם מערכות? והכי חשוב, איך מביאים את הלקוחות המשלמים הראשונים? על כל השאלות האלה נענה במאמר הבא ואפילו נראה איך נכנסים לתחום המדהים הזה כמה שיותר מהר.

איך נכנסתי לעולם האוטומציה העסקית וה-No Code?

הסיפור שלי מתחיל בינואר 2017: אחרי עבודה של 5 שנים במרכז להתפתחות אישית ועסקית מהמוכרים בישראל, הגיע הזמן שלי לצאת לעצמאות.

צברתי שם אינסוף ניסיון, קשרים ואינסוף מיומנויות עסקיות ועדיין לקח לי כמה שנים טובות לקבל את ההחלטה לבנות משהו משלי.

כבר עכשיו אני יכול להגיד שהדבר העיקרי שהביא אותי להחלטה הזאת היה אמונה עצמית. לא עוד ידע, לא עוד ניסיון. רק אמונה שאני אצליח בכל דרך שאבחר - גם כעצמאי. 

העסק הראשון שלי כעצמאי היה חנות אונליין לתוספי תזונה לקשב וריכוז. למדתי באותה תקופה המון על שיווק דיגיטלי ומכירות אונליין ורק חיכיתי ליישם את הידע על מוצר משלי.

חבר משותף הכיר לי מומחה לטיפול בקשב וריכוז שמשלב בתהליכים שלו תוסף תזונה טבעי - ואחרי שראיתי שמדובר במוצר מדהים בניתי לו דף מכירה וקמפיין ממומן.

כבר בהתחלה ההתוצאות הפתיעו אותי: על החודש הראשון 14,000 ש"ח במכירות. בחודש השני 18,000 וככה בכל חודש הצלחתי לייצר הכנסה גבוהה יותר. אבל רגע, לא להתלהב: ככל שהיו יותר מכירות ויותר הכנסות היה גם יותר… בלאגן!

אפשר להגיד שרדפתי אחרי הזנב של עצמי בניסיון להבין… מתי אני אמור לחזור למי בדיוק? מתי צריך לחדש את המלאי? כמה אני צריך לשלם לחברת משלוחים? עוד כמה זמן אני צריך להכיר ללקוחה לרכוש שוב את הערכה?

הניסיון לנהל הכל בגוגל שיטס לא צלח בלשון המעטה. הייתי צריך משהו חכם יותר, משהו ויזואלי יותר.הייתי צריך אוטומציה!

 

אני מתחיל ללמוד אוטומציה עסקית… לבד!

תראו, ב-2017 עולמות האוטומציה וה-No code לא פרחו כמו היום. בקושי היה אפשר למצוא חומר בעברית על אוטומציות אז אפשר להגיד שלמדתי הכל לבד: 

  • איך לבחור CRM שמתאים לעסק של הזמנת תוספי תזונה אונליין?
  • איך בונים אוטומציות שיווקיות בכל הדבר הזה?
  • איך מחברים בין כל המערכות של הדיוור, הסליקה, הניהול, המלאי…?
  • איך מייצרים מענה אוטומטי לאימהות ששואלות שאלות בפוסטים בפייסבוק?
  • עם איזה כלי No code הכי מומלץ לייצר אוטומציות?

אז נכון שבאותה תקופה תהליכי האוטומציה שהיה אפשר לבנות היו רחוקים ממה שאפשרי היום, ונכון שאף אחד עדיין לא הכיר את המושג "בינה מלאכותית", אבל עדיין התהליכים שבניתי חסכו לי המון זמן, עזרו לי לנהל טוב יותר את העסק ובעיקר - נתנו לי סיפוק אדיר! קשה לתאר במילים איזה כיף זה לעמול קשה על תהליך אוטומטי שסוף סוף עובד וחוסך לי שעות של עבודה ידנית שהיית רגיל לעשות.

אחרי כמה חודשים של הטמעת תהליכי אוטומציה, גיוס צוות והעלאת תקציבי פרסום אפשר להגיד שהעסק עבד בצורה מדהימה והתפנה לי הרבה זמן.

התחלתי לשתף חברים וקולגות בתהליכים שבניתי והם התלהבו בטירוף ואמרו לי…

 

"וואוו, נראה מושלם, גם אני רוצה כזה"!

זה היה ממש ככה! אני בסך הכל משתף בצ'אט בוט שבניתי, בדאשבורד שיצרתי או אוטומציה שיווקית מגניבה שהרמתי וזה עושה את העבודה:

בלי לשכנע, בלי להסביר למה כדאי ובלי להתאמץ. רק לתת הצעת מחיר. אה, באותה תקופה גם לא היה לי לוגו, אינסטגרם או אתר.

המושג אוטומציה היה משמעותית פחות מוכר לבעלי עסקים מאשר היום ועדיין אנשים פשוט נדלקו על הדבר הזה.

 

עושה אקזיט ועובר פול טיים לאוטומציה עסקית ו-No Code

בשלב הזה אני כבר מבין כמה התחום הזה רווחי, במיוחד שאני משווה אותו לעסק של איקומרס עם עלויות מלאי, משלוח, עמלות מכירה, שיווק וכו'...

לקח לי כמה חודשים להיפרד מהבייבי שהקמתי ב-10 אצבעות ויולי 2019 מכרתי את העסק למטפל המשפחתי שעבדתי איתו בשיתוף פעולה. נכנסתי All in לביזנס של האוטומציה.

השלב הבא היה לגייס מנהלת פרויקטים שתעזור לי עם העבודה טכנית, ובהמשך מנהל פרויקטים נוסף. אחרי הרבה מאוד לקוחות שעבדנו איתם הבנתי שאני הכי נהנה לבנות תהליכי אוטומציה לבתי ספר ומכללות, והתמקדתי בקהל הזה: מאוד חשוב לדעתי לבחור קהל ספציפי או נישה ספציפית אחרי שיודעים למה מתחברים יותר.

הנה עוד כמה תובנות מעניינות שגיליתי לגבי עולם האוטומציה העסקית שכדאי לדעת:

  1. לא צריך לדעת לשכנע כדי שיקנו מכם פרויקט אוטומציה:
    וזה חדשות טובות למי רוצה להיכנס לתחום הזה ומגיע ללא ניסיון במכירות
  2. אוטומציה = חתונה קתולית.
    עשיתם ללקוח פרויקט אוטומציה? כנראה שהוא יצטרך אתכם בתקופה הקרובה צמוד:
    תמיכה, הדרכות פיתוח וכו'.
  3. אוטומציה זה ממכר!
    בהמשך לסעיף הקודם, ככל שתעשו ללקוח יותר אוטומציות יפתח לו התיאבון והוא ירצה אוטומציות נוספות.
  4. התגמול הוא ערך הערך ולא על הזמן שלנו
    בסופו של דבר הלקוח משלם על תוצאה שהוא מקבל ולא על כמה זמן לקח לנו לעשות אותה.

 

להרוויח 5000 ש"ח בשעה - יש דבר כזה?

אז בהמשך לסעיף 4 יש לי סיפור מדהים:

לפני כמה שנים סגרתי עם לקוחה הקמת CRM (במערכת No code) בעלות של 5000 ש"ח + מע"מ.
הדדליין לפרויקט היה יום שני, וכמה ימים לפני, בחמישי אחה"צ, מתקשר אליי רועי, מנהל המכירות שלה ושואל אותי: "שגיא אנחנו מוכנים? אפשר לעלות לאוויר"?

בשלב הזה אני רגע לפני יציאה מהמשרד הביתה, אבל אמרתי לו: "שמע תן לי שעה אני חוזר אליך שהכל מוכן פיקס".

מפה לשם התחלתי לתקתק את הפרויקט, זאת היתה מערכת שכבר בניתי עשרות פעמים אז עבדתי עם תבניות No code מוכנות מראש. אחרי שעה אני שולח לרועי הודעה: הכל מוכן אחרי טסטים אפשר לעלות לאוויר.

אני יוצא מהמשרד, ובדרך הביתה חושב לעצמי שאשכרה עשיתי עכשיו 5000 ש"ח בשעה - ואם הייתי מתמחר לפי שעה זה כנראה היה מסתכם בכמה מאות ש"ח. אבל את הלקוחה זה לא מעניין - היא רוצה שהכל יעבוד בצורה מושלמת ולא אכפת לה באמת כמה זמן לקח לי לבנות את הדבר הזה.

הפרויקטים המובילים באוטומציה עסקית: מה אפשר ליצור עם No Code?

מה שיפה בעולם האוטומציה וה-No code הוא שבאמת אין גבולות. אפשר לשפר ולייעל כל תהליך בכל מחלקה בעסק:

בשיווק, במכירות, בתפעול, בשירות לקוחות, בכספים, בניהול פרויקטים…

תמיד מסתכלים על מה המצב הקיים, מה המצב הרצוי ומה הפערים שכלי אוטומציה ו-No code יכולים לשדרג.

הנה כמה סוגי פרויקטים מבוקשים בעולם האוטומציה העסקית (וללא קוד) -

  • מערכת CRM
    אפיון והקמת מערכת CRM הוא ללא ספק הפרויקט הכי מבוקש והכי רווחי
    בתחום. מערכת CRM היא הלב של העסק והיא משלבת בתוכה את תהליכי האוטומציה.
  • צ'אט בוט
    בין אם מדובר בצ'אט בוט למסנג'ר, לאינסטגרם, לווצאפ או אפילו צ'אט בוט מבוסס AI,
    אין עסק שלא היה רוצה אחד כזה: לשפר את תהליכי השיווק, המכירות, שירות לקוחות וחווית הלקוח - בוט חכם הוא הפתרון המושלם לדברים האלה
  • מסע לקוח
    אוטומציות במסע לקוח הן הדרך הכי טובה לשפר תהליכי השיווק ואיכות הלידים בכל עסק:
    הרעיון הוא לבנות מסע שכולל אוטומציות לפני שלב המכירה, תוך כדי המכירה ואפילו אחרי כדי להעביר את הלקוחות הפוטנציאליים תהליך חימום איכותי.
  • דאשבורד מנכ"ל
    המקום שבו מרוכזים כל המספרים שבעסק, הדוחות והטבלאות בצורה מסודרת ומונגשת. זה ללא ספק זהב טהור עבור בעלי עסקים שיודעים להפוך את הנתונים האלה לרווח.
  • אוטומציות באיקומרס
    כל חנות איקומרס שלא משתמשת באוטומציות משאירה כסף על הרצפה. בוודאות. כשבונים תהליכים אוטומטיים, אתר המכירות הופך להיות רווחי יותר ואפילו חווית הלקוח משתפרת משמעותית.
  • אוטומציות בשילוב AI
    הדובדבן שבקצפת בעולמות האוטומציה העסקית וה-No code:
    שילוב שלי בינה מלאכותית ואוטומציות הוא באמת חסר גבולות - כשאנחנו רוצים להכניס חשיבה אנושית לתוך תהליכים אוטומטיים הרמה עולה משמעותית!

ניקח עכשיו את 2 הפרויקטים הראשונים מהרשימה כאן למעלה ונרחיב קצת יותר עליהם - בהמשך נראה גם כמה עסקים יהיו מוכנים לשלם על התהליכים האלה.

 

מערכת CRM לעסקים קטנים:  הדבר הכי מבוקש בשוק

אני חושב שאין יום שלא שואלים אותי על איזה מערכת CRM לעסקים קטנים אני ממליץ.

כמובן שאין תשובה אחת וזה מאוד תלוי בסוג העסק, הצרכים, התקציב ושיקולים נוספים.

מה שכן אני רואה את הביקוש לדבר הזה גם בקבוצות פייסבוק בנושא אוטומציה עסקית וכלי No code, וזה מראה לי כמה עסקים צמאים לידע ולנסיון של מומחי אוטומציה כדי שתהיה גם להם מערכת CRM מושלמת בשילוב תהליכי אוטומציה.

המצב הקיים אצל הרבה עסקים קטנים ואפילו חברות וארגונים הוא לא פחות מכאוס אחד גדול: עשרות אקסלים שמנסים ללא הצלחה לנהל את הפעילות העסקית בכל אחת מהמחלקות ובעיקר הרבה כסף ששוכב על הרצפה ומחכה שירימו אותו.

הנה דוגמא:

טבלאות אקסל במקום אוטומציה

לעומת זאת שמטמיעים בעסק מערכת CRM חכמה מבוססת אוטומציות זה יכול להיראות ככה:

לוח בקרה מסודר לעסק

רואים את ההבדל?

לא צריך להיות גאון כדי להבין איזה מהפך אפשר לעשות בעסק רק מהטמעת מערכת CRM מתאימה.

וכמה עסק יהיה מוכן לשלם על הדבר הזה? נגיע לזה עוד מעט…

 

אוטומציות במסע לקוח: אין עסק שיסרב 

תשאלו כל עסק אם הוא היה רוצה שהלידים שהוא מקבל יהיה חמים יותר כדי שהסגירות שלו יהיו קלות יותר?
לא נראה לי שמישהו ישיב בשלילה לשאלה הזאת. וזה בדיוק מה שמסע לקוח מבוסס אוטומציות עושה!

אני אוהב לחלק את המסע ל-3 חלקים: כל מה שקורה לפני תהליך המכירה, כל מה שקורה תוך כדי ומה שקורה אחרי:

אוטומציית מסע לקוח לדוגמא

הנה 2 תרחישים קצרים לדוגמא שממחישים את ההבדל בין שיווק עם ובלי מסע לקוח:

תרחיש 1 - ללא מסע לקוח

אסף רואה פרסומת בפייסבוק של יועצת משכנתאות. הוא משאיר פרטים, ועובר לעמוד "תודה שהשארת פרטים, נחזור אליך". אחרי 24 שעות, סיגל, יועצת המשכנתאות חוזרת אליו ומזכירה לו שהוא השאיר פרטים.


"באמת? כן יכול להיות.. השארתי בכמה מקומות אני לא זוכר. בכל מקרה אשמח לדעת כמה הייעוץ שלך עולה?".

תרחיש 2 - עם מסע לקוח

אסף רואה את אותו הפרסום, וישר לאחר השארת הפרטים הוא עובר לדף עם שאלון הכרות. הוא ממלא קצת מידע על עצמו ומה חשוב לו בתהליך הייעוץ ואחר כך עובר לדף שמזמין אותו לקבוע פגישה ביומן עם סיגל.

הוא קובע פגישה והאירוע נשמר אוטומטית אצלו בקלנדר. במקביל הוא מקבל הודעת ווצאפ עם פרטים על הפגישה וסרטון של סיגל שהיא מספרת על עצמה, ועל הייחודיות של התהליך איתה. 

אחרי 24 שעות אסף מגיע מוכן לשיחה שנקבעה ביומן, כשהוא מכיר את סיגל, מחכה כבר לפגוש אותה וכנראה גם לסגור.

רואים את ההבדל?

ברור לכולם שהשיחה בתרחיש הראשון תהיה קרה, מנוכרת וקשה עבור סיגל לעומת התרחיש השני שבו השיחה תהיה זורמת יותר וכנראה גם תוביל לסגירה. 

 

כמה אפשר להרוויח מפרויקט אוטומציה עסקית בשילוב כלי No code?

הנושא של תמחור פרויקטים באוטומציה הוא קצת מורכב, ובחלק הבא אתייחס באופן כללי לרמות התמחור בפרויקטים של אוטומציות No code. נתחיל מזה שיש 3 מודלים לתמחור:

  1. תמחור לפי בנק שעות
  2. תמחור גלובאלי (פרויקטלי)
  3. תמחור של שלב האפיון ובהמשך הצעה גלובאלית.



איזה מודל עדיף?
יש הרבה אנשי אוטומציה שאוהבים לעבוד תמיד לפי שעה (טווח המחירים היום נע בין 250 ש"ח ל-500 ש"ח)
אני בדרך כלל אעדיף לעבוד פרויקטאלי, למרות שלכל פרויקט יהיו שיקולים מסוימים.


בטבלה הבאה נראה דוגמאות ל-4 סוגי פרויקטים, והערכה מאוד כללית לרמות השונות של המחיר:

סוג הפרויקט הערכת תמחור הערות
אפיון והקמת מערכת CRM 5000-25000 תלוי במורכבות המערכת, אינטגרציות עם מערכות אחרות והתאמות אישיות.
צ'אט בוט 3000-8000 המחיר משתנה לפי רמת התחכום, מספר השאלות והתשובות, ואינטגרציות נדרשות.
אוטומציות במסע לקוח 2000-6000 מבוסס על מספר הנקודות במסע לקוח והמורכבות של התהליכים המוגדרים.
אוטומציות בשילוב AI 7000-10000 מחיר גבוה יותר בגלל פיתוח מתקדם ואינטגרציה עם מערכות AI.

*כמו שאמרתי המחירים כאן להמחשה בלבד, כל פרויקט יתומחר בפני עצמו לפי הצרכים של הלקוח ושיקלול של כל המרכיבים הרלוונטיים.

איך נראה יום בחיי איש אוטומציה?

לפני כמה שנים באחת השיחות עם מתעניין בקורס אוטומציה עסקית אצלנו באוטומיישן סקול, הוא שאל אותי: "תגיד שגיא, איש אוטומציה עובד יותר עם אנשים או יותר עם מערכות"?

עניתי לו כמובן שגם וגם, וזה תלוי באיזה שלב בפרויקט מדובר. אני אוהב לחלק פרויקט באוטומציה עסקית בשילוב כלי No code ל-3 שלבים:

הדרכה בנושא אוטומציה עסקית

 

שלב 1 - אפיון פרויקט אוטומציה

בשלב הראשון בפרויקט אנחנו מבינים לקראת מה אנחנו הולכים:

איזה סוגי תהליכים יש היום בעסק? מה מהם ידני, עם איזה מערכות העסק עובד, איזה פערים יש, איפה צווארי הבקבוק העיקריים, עם איזה מערכות אוטומציה ו-No code אנחנו הולכים לעבוד ועוד שאלות רבות ששואלים במסגרת אפיון הפרויקט.

התוצר של השלב הזה הוא דו"ח שמסכם את המהלכים הבאים שלנו - בנייה והקמת המערכות. לרוב מצורף גם תרשים אפיון שממחיש בצורה ויזואלית את התהליכים.

 

טיפ זהב ממני לשלב האפיון:
לעבוד עם כל אחד מחברי הצוות (מנהל שיווק, איש מכירות, מזכירה, איש שירות לקוחות וכו')
על התפקיד שלו, מה חסר לו ומה החלום שלו. מניסיון - זה ייצור פרויקט מוצלח יותר שכל אחד מרגיש שתרם לבנייה של התהליך.

 

שלב 2 - בנייה והקמת הפרויקט בשילוב מערכות No code

בשלב הזה אנחנו מפשילים שרוולים, ועל פי האפיון מתחילים לבנות את התהליכים במערכות האוטומציה והNo code שבחרנו לעבוד איתן.

אנחנו מכניסים את הדאטא הקיימת של העסק, עושים את כל החיבורים בין המערכות בעזרת מערכת האוטומציות המדהימה של Make, ולקראת העלייה לאוויר מייצרים בקרת איכות וטסטים כדי לוודא שהכל עובד פיקס.

טיפ זהב ממני לשלב ההקמה:

לתעד את התהליך במסמך תיעוד שמסכם את כל מה שעשינו. המטרה כאן היא שאם נצטרך לגשת לפרויקט בעוד חצי שנה נדע בדיוק מה עשינו ואיך לתקן במידת הצורך.

 

שלב 3 - הדרכה והטמעה

בשלב הזה אנחנו מוסרים את הפרויקט ללקוח: נקבע איתו שיחת הדרכה ראשונית ולאחר מכן תתחיל ההטמעה, שהיא בדרך כלל תהליך של חודש - 3 חודשים ולפעמים גם יותר. ההמלצה שלי היא לקבוע מראש ימים ושעות לצורך הדרכות נוספות, מעבר על ריג'קטים ותיקונים נדרשים. אפשר גם לפתוח קבוצת ווצאפ לצורך תמיכה ומענה שוטף לכל אנשי הצוות שעובדים על המערכת. מה שכן - חשוב מראש ליתור תיאום ציפיות הדדית לגבי הזמינות

 

טיפ זהב ממני לשלב ההטמעה:

להקליט את כל ההדרכות וליצור ללקוח מאגר מידע נגיש שבו מרוכז כל התוכן הרלוונטי

 

אז הבנו שאיש אוטומציה עובד גם עם מערכות וגם עם אנשים, ואני יכול להגיד שהשילוב הזה גורם לפרויקטים להיות מאוד מעניינים:

מצד אחד עבודה עם כלי אוטומציה ו-No code שאין גבולות לדברים שאפשר ליצור איתם, ומצד שני עבודה עם אנשים שמתלהבים כל פעם מחדש לראות את הקסמים האלה מתרחשים אצלם בעסק.

 No Code No Limits

איך משיגים לקוחות חדשים לתהליכי אוטומציה עסקית?

כמו שאמרתי כמה פעמים במאמר, אוטומציה עסקית בשילוב כלי No code היא עדיין תחום לא תחרותי, וזה משפיע באופן ישיר על הדרכים להשיג לקוחות חדשים:

  • לא צריך להרים קמפיינים ממומנים
  • לא צריך להשקיע בבניית אתר
  • לא צריך ליצור לוגו ומיתוג מפוצץ
  • וגם לא צריך להיות פעיל באינסטגרם

אז מה כן?
בקורס אוטומציה עסקית אני מלמד בהרחבה את השיטות הכי יעילות להשיג לקוחות איכותיים לפרויקטים.

הדרך שאני הכי ממליץ עליה היא שיתופי פעולה: לשאול את עצמנו מי כבר נותן שירות ללקוחות הפוטנציאליים שלי? התשובה כאן תהיה סוכנויות פרסום, בוני אתרים, מקדמי SEO, יועצים עסקיים, יועצי שיווק וכו'.

הרעיון הוא לפנות אליהם בהצעה לשיתוף פעולה שכולם ירוויחו ממנו: גם הם, גם הלקוחות שלהם וגם אנחנו. האומנות בשלב הזה היא להציג קודם כל את התועלות שלהם מהשת"פ ורק אחר מה לנו יוצא מזה.

דרך נוספת שאני ממליץ כדי להשיג לקוחות לפרויקטים היא להיות פעיל בקבוצות פייסבוק רלוונטיות. יש היום כמה קבוצות חזקות בנושא אוטומציה עסקית, כלי No code, בינה מלאכותית, שיווק דיגיטלי ועסקים.

הרעיון הוא קודם כל לראות פוסטים שמחפשים אנשי אוטומציה, ופשוט לפנות אליהם בפרטי.

דרך נוספת שמתאימה קצת יותר להמשך הדרך היא לשתף בפרויקטים שאתם עושים: ממש לתעד את השלבים, הבנייה והתוצאות שהלקוחות שלכם קיבלו. זאת דרך וודאית לקבל פניות רלוונטיות מבעלי עסקים שהתחברו ליכולות שלכם וירצו שתעשו להם פרויקטים דומים.

הדרכה בנושא אוטומציה עסקית (2)

צילום מסך מקבוצת מקצועני האוטומציה בפייסבוק. כל יום עולים פוסטים שמחפשים אנשי אוטומציה

 

היתרון בשתי השיטות האלה שלא צריך להשקיע כסף אבל כמובן שנדרשת התמדה ולמידה תוך כדי תנועה כדי לקבל תוצאות טובות יותר עם הזמן.

ערוצי רווח נוספים בעסק של אוטומציה עסקית

ראינו קודם 2 שיטות להביא לקוחות לפרויקטים חדשים. הסוד בניהול עסק אוטומציה מצליח ורווחי הוא בשימור לקוחות קיימים:

איזה תהליכים אני יכול להציע ללקוחות שלי?

על איזה מודל של המשכיות אנחנו יכולים לסגור? (בנק שעות \ ריטיינר וכו')

 

ערוץ רווח נוסף הוא כמלות ה-Affiliate שאנחנו מקבלים ממערכות ה- No code שרשמנו אליהן את הלקוחות שלנו:

מערכת Make למשל תפנק אתכם ב-20% מהתשלום החודשי של הלקוח לשנה הראשונה,

מערכת Fireberry תפרגן לכם עם 300 ש"ח עמלה חד פעמית + 10% מהתשלום החודשי למשך שנה.

וככה לכל מערכת יש את מודל התגמול שלה, ואני יכול להגיד שאחרי כמה שנים הסכומים האלה מצטברים והופכים להיות דמי כיס לא רעים בכלל 🙂

עוד ערוץ רווח שאני ממליץ לכם לפתח הוא הפניות לקולגות בעולם השיווק הדיגיטלי:

תיצרו שיתופי פעולה על סוכנויות שיווק, מקדמי אתרים, בוני דפי נחיתה וכו' ופשוט תמליצו ללקוחות שלכם עליהם. ההמלצה שלי היא לתת כחלק מהפרויקט שלכם שיחת ייעוץ עם איש מקצוע כזה או אחר. במידה ותיסגר עסקה הם יתגמלו אתכם ב-10% מהפרויקט (זה מה שמקובל, אפשר לסגור גם על אחוז גבוה יותר).

לקראת סיום - הנה עוד 4 סיבות לייצר הכנסה (נוספת או עיקרית) בעזרת אוטומציה עסקית וכלי No code

  1. קל להיכנס לתחום
    אחרי שרכשתם את הידע הנדרש - בין אם למדתם לבד או דרך קורס אוטומציה עסקית מקצועי, אין צורך בהשקעה בקמפיינים ממומנים או בבניית אתר ואפילו לא בהרשמה לכלי No Code כאלה או אחרים בתשלום. יש מספיק ביקוש ודרך פעולות ממוקדות אפשר להביא לקוחות איכותיים על בסיס קבוע

 

  • אוטומציה זה ממכר (כבר אמרנו?)
    סגרתם עסקה עם לקוח? מדהים! כנראה שהוא יצטרך אתכם בחודשים הקרובים צמוד: עוד פיתוחים, עוד הדרכות, בקיצור - עוד אוטומציות. וזה חדשות מעולות כי ככה אתם לא מתחילים כל חודש בחיפוש אחרי הלקוחות הבאים, יש לכם הכנסה יציבה מהלקוחות הקיימים.

 

 

  • אפשר לעבוד מכל מקום
    כל עוד יש לכם מחשב וחיבור חזק ל-Wifi אתם יכולים להתפרנס מאוטומציה עסקית. ברוה מוחלט של הפרויקטים לא תידרש פגישה פרונטלית עם הלקוח, ככה שאתם יכולים לעבוד מכל מקום - גם בארץ וגם בחו"ל. בזכות היתרון המשמעותי הזה עשינו רילוקיישן לתאילנד 🙂

 

 

  • גמישות בהיקף העבודה
    רוצים "רק" פרויקט אחד קטן וצנוע של 2000-3000 ש"ח? אין בעיה. רוצים הכנסה נוספת של 5000-6000 בחודש? אחלה! רוצים להיכנס All in ולבנות סוכנות אוטומציה עם עובדים? מושלם! כל האפשרויות פתוחות עבורכם ותוכלו לשלב את התחום הזה באיזה היקף פעילות שתרצו.

 

כמובן שיש עוד יתרונות, אבל מעבר לכל יתרון כזה או אחר שאני ארשום כאן הכי חשוב זה שתהיה לכם משיכה חזרה לייעול תהליכים, מוטיבציה גדולה לעזור לעסקים וחברות להיות להיות פרודוקטיביים יותר וכמובן תקשורת טובה עם אנשים.

לסיכום

עברנו במאמר על הביקוש העצום שנוצר לשירותי אוטומציה עסקית בשילוב כלי no code בשנים האחרונות, ראינו כמה יתרונות חזקים להיכנס לתחום הזה כבר עכשיו ואפילו עברנו על תמחור פרויקטים ודרכים לייצר לקוחות משלמים. אם הגעתם עד לכאן והתחום של אוטומציה עסקית באמת מעניין אתכם, יש לכם 2 אפשרויות:

אפשרות ראשונה- לנסות לבד

אם אתם פריקים של ללמוד דברים לבד, סיכוי טוב שתצליחו רק תזכרו: להיות מומחמים באוטומציה זה ממש לא מספיק! 50% מניהול עסק מצליח בכלל קשור לשיווק, מכירות, תמחור, ניהול… ככה שההמלצה שלי היא ללכת על…

אפשרות שניה - ללמוד באופן מקצועי

בתור מי שלמד את התחום כמעט לגמרי לבד, אני יכול להגיד בלב שלם שהייתי משלם כל סכום כדי לקבל הכשרה מלאה שתיתן לי מענה מקיף על בניית עסק אוטומציה עסקית מצליח.

כל הכשרה מקצועית מוצלחת מורכבת מ-3 מרכיבים:
1. ידע מקצועי ועסקי
2. 
ליווי ותמיכה
3. קהילה

אנחנו ב-Automation School שמים דגש על כל המרכיבים האלה, ומשפרים אותם כל הזמן. אז בכל דרך שתבחרו - שיהיה לכם המון בהצלחה! אני והצוות נשמח להכיר אתכם ולעזור לכם להיכנס לתחום ולייצר כמה שיותר הצלחות וכמה שיותר מהר.

 

לצפייה בהדרכה בנושא:

על מה דיברנו?
תמונה של שגיא שני
שגיא שני
מנכ"ל Smartup - חברה שמאפיינת מערכות CRM ומסעות לקוח מבוססי אוטומציה. מייסד הקורס "תותחי אוטומציה עסקית", חי ונושם מכירות ושיווק דיגיטלי משנת 2014. נשוי למור ואבא ל-2 קטנטנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

למד עוד בנושא:
מיני קורס אוטומציה עסקית בעזרת MAKE

שמלמד אותך צעד אחרי צעד איך לייצר תהליכי אוטומציה אצלך בעסק או לעסקים שעובדים איתך

קורס אוטומציות במסע לקוח

למי שרוצה להכניס אוטומציות לעסק שלנו כדי לשפר את השיווק והמכירות

מאמרים מומלצים
lead nutruring
אוטומציה שיווקית
חימום לידים: כיצד להפוך את הלידים הבאים שלכם לרותחים יותר ומדויקים יותר

כל בעל עסק שמפרסם בדיגיטל - בין באורגני בין בממומן (ובעיקר כל איש מכירות) מייחל שיגיעו אליו רק לידים חמים:
כאלה שמחכים לשיחה איתו, יודעים בדיוק מה הוא מציע ואפילו מחכים כבר לסגור איתו.
לרובם - החלום הזה מתנפץ כל יום כשהוא נתקל בלידים שלא מכירים אותו, לא סגורים מה הם בכלל רוצים ואפילו לא זוכרים שהשאירו פרטים. התמונה משתנה שמכניסים למסע הלקוח אלמנטים של חימום לידים. במאמר נראה מספר שיטות איך עושים את זה. בואו נגיד שאחרי קריאה ויישום הדברים הלידים שלכם כבר לא יהיו אותו הדבר!

המשך קריאה »
ויזת dtv לתאילנד
רילוקיישן לתאילנד
ויזת DTV לתאילנד: איך הוצאתי ויזת נוודים דיגיטליים אונליין תוך 5 ימים?

אם אתם מתכננים רילוקיישן לתאילנד או חושבים על שהייה ארוכת טווח כנוודים דיגיטליים בממלכה הקסומה במזרח, כנראה שמעתם על הויזה המושלמת בשבילכם: ויזת DTV.
>במאמר הזה אשתף אתכם בתהליך המדויק שעברתי עם המשפחה שלי מרגע היציאה למסע מקופנגן ועד קבלת הויזה המיוחלת. לנו זה לקח כ-5 ימים, מקווה שלכם יקח פחות בזכות הטיפים שתקבלו בשורות הבאות.

המשך קריאה »
אוטומציה עסקית
דירוג לידים באמצעות AI: איך לזהות את הלקוחות הכי חמים ולמקסם מכירות בעזרת ליד סקורינג חכם, מדויק ואוטומטי

לא כל הלידים נולדו שווים. בעולם הדיגיטל התחרותי של היום צריך להתייחס במלוא הרצינות לכל פנייה – אבל איך מבדילים בין אחד "שרק מתעניין" לליד רותח שרק מחכה להפוך ללקוח משלם?

כאן נכנסת לתמונה הבינה המלאכותית שבתהליך אוטומטי יודעת לדרג את איכות הליד - או במילים אחרות: הסיכוי שהוא יסגור איתנו. במאמר נראה איך להשתמש ב-AI לליד סקורינג יעיל, אילו פרמטרים חשובים כדאי להכניס לחישוב, ואיך אוטומציה חכמה יכולה לשדרג את אחוז הסגירות שלנו.

המשך קריאה »
כאן קובעים שיחת ייעוץ ללא עלות: