רב מסר החדשה תמנות נושא

רב מסר החדשה: המדריך המלא לשילוב אוטומציות במערכת הדיוור האהובה והמומלצת

מעדיפים לצפות בוידאו במקום לקרוא מאמר?

היא טובה יותר, יפה יותר, חכמה יותר והכי חשוב - יש לה יותר אוטומציות! במאמר נסקור את רב מסר החדשה ונתמקד בכל מה שקשור לתהליכים אוטומטיים שאפשר לשלב בסדרות המסרים שלכם כדי לגרום להן לעבוד טוב יותר. במילים פשוטות, זה אומר לעשות יותר כסף.

קריאה חובה לכל מי שיש לו חשבון פעיל ברב מסר.

מה זה בכלל "רב מסר החדשה"?

אם אתם שומעים את המונח הזה בפעם הראשונה, בואו נעשה סדר: רב מסר החדשה היא הגרסה העדכנית, הנוצצת והמשודרגת של מערכת הדיוור הישראלית הכי ותיקה בשוק – רב מסר.

גילוי נאות: יש לי מנוי ברב מסר כבר 10 שנים! לא מכיר הרבה אנשים שכל כך נאמנים למערכות, במיוחד בעידן שכל שנה צצה מערכת חדשה עם פרזנטור כריזמתי שצועק חזק באינסטגרם. אבל אם אני כבר עשור שולח מיילים מאותה המערכת כנראה שזה אומר עליה הרבה  (או על יכולות ההתמדה שלי, אבל כאן זה לא המקום לעוף על עצמי…)

את רב מסר החדשה הכרתי איפשהו בקורונה, בשיחת זום סגורה שעשה רוני המנכ"ל לקבוצת פסיכופטים כמוני שתוך כדי הגל השני והסגרים הדבר העיקרי שעניין אותם הוא מתי יהיה אפשר לשלוח וובהוק דרך רב מסר.

המערכת של רב מסר החדשה היא ממשק חדש ושונה לגמרי מהישנה:

עיצוב אחר, פיצ'רים אחרים ואפילו תפריט ראשי שונה. מאמר אחד לא יספיק לי לסקור את כולה, לכן אתמקד בנושא שאני בדרך כולל מתמקד בו, וזה כמובן כל מה שקשור לאוטומציה.

רב מסר החדשה 1

מסך הפתיחה של רב מסר החדשה

 

יתרונות ושדרוגים של רב מסר החדשה

אוקיי נתחיל בכמה פיצ'רים חדשים ותוספות שממש אהבתי ובהמשך נתמקד ונתעמק באוטומציות.

שדרוגים כללים

  • מערכת דפי נחיתה משוכללת (שמזכירה את אלמנטור)
    רב מסר הביאו כאן ממשק משודרג מאוד ביחס לגרסה הקודמת! הבילדר של דפי הנחיתה מביא תוצאות מדיהמות ויש אינסוף אפשרויות בעיצוב, במבנה, באלמנטים וכו'
  • תגיות לנרשמים (Lables)
    נכון לעכשיו רב מסר החדשה היא המערכת הישראלית היחידה (ממה שאני מכיר) שנותנת אפשרות לתייג נמענים בתיוגים מותאמים אישית! האפשרות הזאת משדרגת פלאים את יכולות הפרסונליצזיה וסגמנטציה שלנו! במילים אחרות, לשלוח מסרים מותאמים אישית לפי פילטור מדויק של הקהל שלנו
  • פרופילי שולח
    אפשר לבנות כמה סוגי פרופילים של שולחי המיילים. הפיצ'ר הזה נוח מאוד למי ששולח דיוורים ממספר כובעים
  • פילטור מדויק בשליחת דיוורים

יש לנו אופציה לבחור בקפידה מי הולך לקבל את הדיוור שלנו בהתאם לסינון של רשימות, פתיחת דיוורים, תיוגים וכו'

 

שדרוגים שקשורים לאוטומציות

 

  • גישה לחיבורי API בילד אין מתוך המערכת

אני יודע, נשמע לא כזה מרגש אבל ברב מסר החדשה אנחנו יכולים להתחבר בקלות למערכות חיצוניות כמו MAKE, קארדקום, וורדפרס וכלים נוספים - ללא צורך בתמיכה. הטוקנים של המערכות נמצאים בהגדרות >> חיבורים חיצוניים (API)

ללא ספק הפיצ'ר שהכי חיכיתי לו: ברב מסר החדשה אנחנו יכולים לקחת וובהוק (כתובת URL שיודעת לקבל נתונים) של MAKE או ZAPIER, להטמיע אותו בהגדרות של הרשימה ולקבל חיווי על כל נרשם חדש! (ולשלוח לו ווצאפ אוטומטי למשל או כל פעולה שקשורה לחימום לידים) 

הטמעת הוובהוק מתבצעת בקלות מתוך הגדרות רשימה >> Webhooks, או מתוך ממשק האוטומציות.

  • ממשק אוטומציות ויזואלי

לי באופן אישי לקח זמן לעבור לסדר היום אחרי שנחשפתי לממשק הזה, שאפשר לעשות בו הכל (כמו שנראה בדוגמאות בהמשך). אנחנו יכולים לבנות אוטומציות שמתחילות בטריגר של הצטרפות לרשימה, פתיחת דיוורים, הקלקות, תיוגים ועוד, ולעשות פעולות כמו כניסה והסרה לרשימות, עדכון תגיות ושדות מותאמים אישית ואפילו שליחת וובהוק.

רב מסר החדשה 2

ממשק האוטומציות של רב מסר החדשה: מגרש המשחקים של חובבי האוטומציה

 

דוגמאות לתהליכי אוטומציה ברב מסר החדשה

הגענו לחלק הכיפי של המאמר! ובשורות הבאות אתם הולכים לראות דוגמאות לאוטומציות ברב מסר החדשה שהולכות לשדרג את מסע הלקוח שלכם ואת חווית המשתמש. רגע לפני שנגיע לת'כלס אני רוצה לעבור איתכם על כמה מושגים בסיסיים באוטומציה שרלוונטיים בעיקר למי שמתחיל כאן:

(אם המושגים האלה מוכרים לכם, תדלגו לחלק של הדוגמאות)

  • טריגר: מה שמתניע את תהליך האוטומציה, כמו: "נמען נכנס לרשימה X"
  • פעולה: מה שקורה אחרי הטריגר, למשל: "הסרה מרשימה Y"
  • השהייה: יצירת הפסקה יזומה בתהליך האוטומציה של דקות, שעות או ימים, או לחילופין עד תאריך מסוים.
  • תנאי: הגדרת התנייה שקובעת אם התהליך ימשיך או לא, למשל: "תמשיך רק אם היום לא יום שבת"
  • פיצול: יצירת מסלולים בתהליך האוטומציה לפי תנאים מוגדרים, למשל: "אם הנרשם מופיע ברשימה מסוימת תמשיך למסלול X, או לא תמשיך למסלול Y"
  • סוף: הכרזה על סיום התהליך

(לז'רגון המושגים המלא של עולם האוטומציה העסקים)

 

אוקיי אז אחרי שעברנו את ההקדמה, הנה כמה רעיונות לתהליכי אוטומציה משוגעים שאפשר להרים (ואפילו די בקלות) מתוך ממשק האוטומציות של רב מסר החדשה:

אוטומציה #1 - הסרת נרשם לאחר כניסה לרשימה מסוימת

שימוש קלאסי לאוטומציה הזאת הוא הסרת לקוח מרשימת לידים, לאחר שהוא רוכש.

ככה זה נראה מבפנים:

רב מסר החדשה 3

אוטומציה #2 - שליחת מייל נטישת עגלה

האוטומציה הזאת נפוצה מאוד למי שמוכר אונליין (איקומרס, קורסים וכו') ובעצם שולחת מייל שמניע לפעולה לאחר שהליד נטש את העגלה. המייל נשלח אחרי השהייה של כמה דקות לפי מה שנבחר (מומלץ 10-15 דקות)

ככה זה נראה:

רב מסר החדשה 4

*שימו לב לתנאי שהכנסתי שממשיך אך ורק אם אחרי 12 דקות של השהייה הנמען לא מופיע ברשימת הלקוחות.

 

אוטומציה #3 - עדכון תגית והכנסה לרשימה לפי תאריך ספציפי

את האוטומציה הזאת עשיתי בעסק של אשתי והיא בעצם עושה את הפעולה הבאה:

כל פעם שברשימת ההריוניות שלה מגיע תאריך הלידה המשוער, ההריונית מקבלת תיוג של "אמא", 

ולאחר 16 שבועות תוסר מהתיוג "בחופשת לידה".

ככה זה נראה:

אוטומציה #4 - מעבר בין רשימות לאחר הקלקה במייל

אוטומציה מאוד שימושית שעוזרת לנו להעביר לרשימה מסוימת נמען שהקליק על קישור במייל ששלחנו לו.

שימוש נפוץ כאן יכול להיות כשאנחנו שולחים דיוור לרשימה שמזמין להירשם לוובינר, ובמקום להפנות לדף נחיתה חיצוני אנחנו מגדירים שהקלטה על קישור מסוים תכניס אוטומטית לרשימת הנרשמים לוובינר.

ככה זה נראה:

רב מסר החדשה 7

בכנות?

הייתי יכול להמשיך עם הדוגמאות האלה עד לא ידע, אבל נראה לי ש-4 הרעיונות האלה יתנו לכם מספיק השראה וכיוונים לפתח אוטומציות משלכם ברב מסר החדשה.

אני אוסיף כאן נקודה חשובה לכל העולם של שיווק במייל:

הדרך להפיק מרשימת התפוצה שלנו את מלוא הפוטנציאל היא דרך עבודה מבוססת דאטא, סגמנטציה ופרסונליזציה - 

להתייחס באופן שונה לנמענים שפותחים מיילים, שמקליקים על מיילים, שמתויגים עם תגיות מסוימות, שנמצאים ברשימות כאלה ואחרות - וככה נפיק מקסימום תוצאות, כמו שאני מתאר בפסקה הבאה:

דוגמאות נוספות לאוטומציות ומעברים בין רשימות

אחד הדברים הכי שימושיים בגרסה החדשה של רב מסר הוא היכולת לנהל אוטומציות חכמות בין רשימות שונות. הנה דוגמא: ליד נרשם לרשימת תפוצה ולא פתח אף מייל? אפשר להעביר אותו לרשימה "רדומה" ולטפל בו שם. לעומת זאת, אם מישהו הקליק על לינק ספציפי במייל שקיבל מאיתנו– אפשר להעביר אותו אוטומטית לרשימת חמים, להפעיל עליו תגית ולשלוח את הפרטים שלו ישירות ל-CRM.

המערכת מאפשרת לייצר טריגרים לפי פתיחה, הקלקה, תגיות, או חוסר פעילות, ולבנות תסריטים שיווקיים שממשיכים ללוות את הלקוח לאורך הדרך שלו במסע הלקוח. 

הנה עד דוגמא: נמען שהקליק על לינק של מוצר מסוים – נכנס לסדרת מיילים שיווקית שמתמקדת ביתרונות של אותו המוצר. ואם הוא לא פתח שלושה מיילים ברצף? תעבירו אותו לסדרה רכה יותר, או שלחו נציג שימור דרך CRM. הכול אוטומטי, ועם מאה אחוז בקרה.

מה שכן, כדי לא לחוות overwhelming (תחושת הצפה) ההמלצה שלי היא להתחיל בקטן ולאט לאט לבנות עוד ועוד אוטומציות. לא ממליץ לעשות את קפיצות מאפס למאה, זה בדרך כלל נגמר לא טוב 😉

 

איך עושים את המעבר מרב מסר הישנה לחדשה?

סוגיית המעבר מהמערכת הישנה לחדשה מונעת מהרבה בעלי עסקים לעשות את הצעד הזה. אני בחרתי להסתכל על הפרויקט הזה בדרך קצת שונה ולהפיק מהלימון לימונדה:

המעבר לרב מסר החדשה יעזור לי לעשות סוף סוף סדר! סדר ברשימות, במסרים, באוטומציות. כשעובדים שנים עם אותה מערכת דיוור כל כך קל להשאיר את הדברים איך שהם ולא לגעת…

 

אבל המעבר לרב מסר החדשה היה הזדמנות בשבילי לשדרג את כל הפעילות של השיווק במייל שבניתי ולקחת אותה כמה רמות קדימה, בין היתר עם האוטומציות שכתבתי עליהם מקודם וכמובן עם מהלכים נוספים.

בסופו של דבר המעבר לרב מסר החדשה לא מתבצע בשני קליקים וסיימנו, הוא תהליך שמתבצע בהדרגה והייתי אומר שיש לו 4 שלבים:

 

שלב 1 - ניקוי שולחן

מחליטים איזה רשימות משאירים, איזה כבר לא רלוונטיות. במקביל עוברים על דפי הנחיתה, ובוחרים את הפעילים שנרצה להמשיך לעבוד איתם (את אלה שמעלים אבק אפשר למחוק, מנסיון זה מעניק תחושה טובה!)

שלב 2 - עדכון ושיפור המסרים

בשלב הזה נעבור על כל סדרות המסרים שלנו ונחליט איזה מהן נרצה להעביר כמו שהן, AS IS,

ואיזה דורשות עדכונים, דיוקים והשחזות. תתפלאו לראות כמה ידע חדש, המלצות חדשות ואפילו הצעות חדשות התווספו לכם מהתקופה שכתבתם את המסרים ככה שזה תהליך כיפי לעשות את העדכון הזה.

שלב 3 - פתיחת חשבון ברב מסר החדשה

הגיע הזמן לפתוח חשבון ברב מסר החדשה! מומלץ לראות את ההדרכה המיוחדת שהצוות של רב מסר הקליט וכמובן לעבור על מרכז המידע, יש שם את הידע שתצטרכו כדי להרים מאפס את המערכת החדשה.

אחרי שבניתם את הרשימות, ואת סדרות המסרים הגיע הזמן לעשות את תהליך הייבוא של הנרשמים.

 

שלב 4 - אוטומציות וחיבורים מתקדמים

אחרי שהעברתם את הנמענים לרשימות החדשות וסיימתם לכתוב את דפי הנחיתה והמסרים, השלב הבא הוא להכניס אוטומציות: בין אם זה אוטומציות פנימיות כמו הדוגמאות שנתתי לכם או בין אם זה אוטומציות חיצוניות כמו שנראה בחלק הבא של המאמר.

 

למתקדמים: חיבור של רב מסר החדשה למערכת האוטומציות של MAKE

למי שלא מכיר, Make היא מערכת אוטומציות (NO CODE) שעוזרת לנו לחבר בין מערכות שונות וליצור תהליכים אוטומטיים. 

את רב מסר החדשה אפשר לחבר בקלות ל-Make ולבנות תהליכים מתוך רב מסר החוצה, וממערכות אחרות לתוך רב מסר.

 

ניקח דוגמא קלאסית:

יש לנו דף נחיתה להרשמה לוובינר. אנחנו רוצים שאחרי ההרשמה יקרו הפעולות הבאות:

  1. כניסה לרשימה
  2. שליחת ווצאפ
  3. שליחת זימון לקלנדר
  4. כניסה למערכת ה-CRM שלנו (או מערכת דאטא בייס כזאת או אחרת, כמו איירטייבל)

 

ככה זה נראה מתוך Make.com:

רב מסר 8

למדריך בחינם על מערכת Make לבניית אוטומציות לוחצים כאן

 

לסיכום:

אם אתם רוצים להתחיל למקסם את רשימת התפוצה שלכם, ליצור מסעות לקוח חזקים, לשלב אוטומציות חכמות ולעבוד עם מערכת דיוור איכותית אל תתעלמו ממה שרב מסר החדשה יודעת לעשות.

  • אם כבר יש לכ חשבון ברב מסר, פשוט תבקשו מהתמיכה לעבור לגרסה החדשה (ללא עלות נוספת כמובן)
  • אם עדיין אין לכם מערכת דיוור או שכבר יש לכם ורוצים לעבור לרב מסר, תפתחו מכאן חשבון התנסות בחינם

לסרטון על מערכת רב מסר החדשה >>>

תמונה של שגיא שני
שגיא שני
מנכ"ל Automation School - בית הספר הגדול בארץ ללימודי אוטומציה עסקית בשילוב AI, שמכשיר את חוד החנית של אנשי ונשות האוטומציה של ישראל. חוקר את ממלכת הדיגיטל מ-2014 ואת עולם האוטומציות מ-2017. גר בתאילנד, נשוי למור ואבא ל-2 קטנטנים.
על מה דיברנו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

למד עוד בנושא:
מיני קורס אוטומציה עסקית בעזרת MAKE

שמלמד אותך צעד אחרי צעד איך לייצר תהליכי אוטומציה אצלך בעסק או לעסקים שעובדים איתך

קורס אוטומציות במסע לקוח

למי שרוצה להכניס אוטומציות לעסק שלנו כדי לשפר את השיווק והמכירות

כאן קובעים שיחת ייעוץ ללא עלות: