fireberry overview

פיירברי (Fireberry) – מערכת CRM חכמה לניהול לידים, לקוחות ומשימות עם אוטומציות מתקדמות

זו לא רק תוכנה – זו השותפה שלכם לניהול העסק. הבחירה במערכת המושלמת היא קריטית: CRM שלא מתאים בדיוק לצרכים של העסק שלך פשוט לא יחזיק לאורך זמן.

וזה בדיוק מה שהופך את פיירברי לבחירה כל כך מוצלחת עבור עסקים בצמיחה: היא מתאימה את עצמה אליכם בגמישות מרשימה. Fireberry יודעת לנהל הכל מהכל, לשלב אוטומציות חכמות ואפילו יש לה תמיכה בעברית. ועדיין - כדי להטמיע אותה בצורה איכותית צריך ידע ונסיון, והמאמר הזה לגמרי יכול לתת לכם את היסודות ואפילו מעבר.

ההיכרות שלי עם פיירברי התחילה עוד בשם הקודם שלה - פאוורלינק (Powerlink). זה היה מזמן, במרכז שעבדתי ובו ראיתי בעיניים שלי את ההתפתחות של פיירברי ב-10 שנים האחרונות! נכון להיום אני והצוות עובדים ביום יום עם המערכת בניהול של אוטומיישן סקול ואנחנו שותפים עסקיים שלה.

 

מה זה פיירברי (Fireberry) ולמה היא נחשבת למערכת ה-CRM הישראלית הכי פופולרית?

במשפט אחד: 

פיירברי היא מערכת CRM שמתאימה את עצמה אליך ועוזרת לנהל את הפעילות העסקית בכל המחלקות: שיווק, מכירות, שירות לקוחות, תפעול, פיננסים וכו', כל זה בשילוב אוטומציות חכמות, דאשבורדים ויזואליים ועיצוב נקי וגמיש.

Fireberry פותחה מתוך ההבנה שהדבר שהכי חשוב לבעלי עסקים הוא מערכת שמתאימה את עצמה אליהם, ולא להיפך.

אחד האתגרים הגדולים הטמעת CRM לעסקים קטנים הוא חוסר גמישות של הכלי לענות על צרכים ספציפיים. בפיירברי הבינו את זה ובנו ממשק שעונה על הצורך הזה בצורה מושלמת בהרבה מובנים כמו שנראה בהמשך המאמר.

 

איך פיירברי יכולה לעזור לעסקים לצמוח ולעבוד חכם יותר?

אני חייב להודות שאת הפסקה הזאת קצת קשה לכתוב לי, בתור מי שעובד על פיירברי ביום  יום כבר כמה שנים טובות וכנראה פסקה במאמר לא תספיק לתאר את כל מה שאפשר לעשות עם המערכת…

דווקא בגלל שהגמישות והחיבורים הנוחים והמהירים למערכות חיצוניות האפשרויות כאן לא מוגבלות - שלא לדבר על קסמים שאפשר לעשות ברגע שמשלבים AI עם האוטומציות, אבל זה נושא למאמר אחר…

פיירברי ממשק

צילום מתוך תצוגת הלידים של פיירברי: ויזואליות מושלמת בשילוב ממשק אינטואיטיבי וחכם

 

 

רשימה (חלקית) של הפיצ'רים העיקריים שאפשר לעבוד איתם ב-Fireberry:

 

קליטת לידים אוטומטית ממגוון מקורות הגעה

בעזרת מערכות אוטומציה כמו Make.com אפשר לחבר בקלות את הלידים מהאתר, מדפי הנחיתה, מטופס הלידים של פייסבוק וממקורות נוספים לפיירברי.

 

ניהול תהליך מכירה החל מהאינטרקציה הראשונה ועד השלמת העסקה

בעזרת שדות מותאמים אישית כמו סטטוס ופירוט סטטוס, ובעזרת אוטומציות פנימיות קל מאוד לנהל את העסקה ולהעביר אותה משלב לשלב בתהליך המכירה, וכך להיות בפוקוס ובשליטה כדי שאף ליד לא יפול בין הכסאות.

 

ניהול מסע לקוח במהלך תהליך מכירה ואחרי

האוטומציות הפנימיות מאפשרות לייצר אינטרקציה עם הלידים בכל שלב במסע הלקוח: החלק מרגע השארת הפרטים, דרך תהליך המכירה עצמו שכולל שיחות פולואפ ושליחת הצעות מחיר ועד שלב הסגירה שכולל מייל "ברוכים הבאים".

האינטרקציות יכולות להיות במגוון ערוצים כמו מייל, ווצאפ, סמס וכמובן סנכרון ישיר מול מערכת הדיוור (כמו רב מסר החדשה למשל).

 

ניהול משימות אישיות וצוותיות

כל אירוע שקורה בפיירברי יכול ליצור באופן אוטומטי משימה: החל מכניסה של לידים חדשים, הצטרפות של לקוחות חדשים, התקדמות בשלבים של פרויקט ואפילו פתיחה של קריאת שירות.

השמימה שנפתחת משויכת לאיש הצוות הרלוונטי וכוללת דדליין לביצוע, עם שליטה מלאה על משימות שלא הושלמו בזמן. בקיצור, פיירברי עוזרת לגרום לדברים לקרות (באנגלית זה נשמע יותר טוב: Getting Things Done, ואפילו יש ספר כזה…)

 

עבודה עם תיבת המייל העסקית של Gmail או Outlook

אם אתם עובדים על תיבות המייל העסקיות של ג'ימייל או אאוטלוק תוכלו להמשיך לעבוד איתן גם בפיירברי ולראות את כל ההתכתבויות בתוך כרטיס הלקוח.

 

ניהול הזמנות והצעות מחיר

לפיירברי יש אובייקט ייעודי להזמנות ולהצעות מחיר. ניהול ההזמנה נוח ומאפשר לראות בבירור את מספר הפריטים בהזמנה וכמובן מחובר ישירות להצעת המחיר שיכולה להישלח בקליק מתוך ההזמנה.

 

ניהול נוח של קריאות שירות

גם לכל מה שקשור לקריאות שירות פיירברי הקדישו אובייקט בפני עצמו שמקושר לכרטיס הלקוח המקורי ומאפשר מעקב יעיל ופשוט על הסטטוס של הקריאה, כולל התראה אוטומטית כשיש חריגה מה-SLA (זמני הביצוע המוגדרים לניהול הקריאה)

 

אוטומציות פנימיות חכמות, מגוונות ויעילות

ממשק האוטומציות הפנימיות נותן לנו שליטה מלאה על ייעול ושדרוג תהליכים במערכת. למשל: כניסה של ליד חדש פותחת משימה לאיש מכירות, או כשלקוח חדש מצטרף הוא מקבל מייל "ברוכים הבאים". נראה בהמשך המאמר דוגמאות מורכבות יותר.

 

חיבור למערכות חיצונית דרך וובהוק

בממשק האוטומציות של פיירברי אפשר לשתול בקלות כתובת וובהוק וכך לקבל חיווי על אירוע מסוים מתוך ה-CRM ולשדר אותו למערכת אוטומציה, כמו Make, ומשם להמשיך את תהליך האוטומציה. גם כאן נראה דוגמא לדבר הזה בהמשך המאמר.

 

חיבור למערכת טלפוניה (מרכזיית ענן)

אחד הפיצ'רים החשובים למוקד מכירות שעובד עם מערכת CRM הוא חיבור למערכת טלפוניה שמקליטה ומתעדת את השיחות. בקרה על השיחות היא קריטית בשביל שיפור תהליכי המכירה בארגון וגם למעקב על כמות וזמני השיחות שאפשר לראות בדאשבורדים של פיירברי.

 

הפקת תובנות עסקיות בעזרת ממשק דאשבורדים ויזואליים

אומרים שאי אפשר לנהל את מה שלא מודדים, המשפט הזה עוד יותר נכון כשעובדים עם מערכת CRM ומנהלים בה את המכירות, השיווק ושאר הפעילות העסקית.

למזלנו Fireberry השקיעה הרבה כדי שתהיה לנו שליטה מלאה במספרים של העסק ובאופן הזה נוכל להסיק מסקנות חשובות: כמות הלידים פר תקופה מסוימת, התפלגות לקוחות לפי מקור הגעה, ביצועים של אנשי המכירות וסטטיסטיקות על השיחות טלפון של המוקד הם רק חלק מהמדדים שאפשר בכמה קליקים לראות במערכת.

 

ניהול פרויקטים בעזרת משימות, יעדים, דדליינים

בפיירברי אנחנו יכולים לנהל בקלות גם את כל מה שקורה אחרי שהלקוח מצטרף אלינו:
זה יכול להיות ההתקדמות שלו בקורס, מעקב על השלבים של התקנת הפרגולה או לחילופין בקרה על הסטטוס של הגשת ויזת ה- DTV לתאילנד.

 

יתרונות וחסרונות של פיירברי

המטרה של המאמר הזה היא לתת סקירה מלאה, כנה ואובייקטיבית על המערכת, ובחלק הזה אני הולך לדבר גם על היתרונות של Fireberry וגם על החסרונות לפני שבוחרים CRM, חשוב לראות את התמונה המלאה.

בדיוק כמו שאין מערכת אחת שמתאימה לכולם – גם פיירברי מצטיינת בתחומים מסוימים, וחזקה פחות באחרים. 

 

הנה טבלה שתעשה לכם סדר:

יתרונות של Fireberry חסרונות של Fireberry
התאמה אישית מלאה וגמישות ויזואלית רף מחיר גבוה יחסית
אוטומציות פנימיות מתקדמות מינימום משתמשים של 3 \ 5 \ 10 (בהתאם למסלול)
דאשבורדים חכמים מנוי חינמי בסיסי
אפליקציה נוחה למובייל ממשק הנהלת חשבונות בסיסי
ניהול מתקדם של מסע הלקוח סנכרון חד כיווני מול מערכות הסליקה
מתאימה למגוון רחב של עסקים, חברות וארגונים נדרשת הטמעה מקצועית (ברוב המקרים)

הרעיון בבחירת מערכת הוא לא לחפש את הכלי המושלם אלא להצליח להסתכל על התמונה המלאה:

מה היתרונות ומה החסרונות ואיך הם באים לידי ביטוי לפי ההעדפות שחשובות לכם. עיקרון הפארטו (80-20) מאוד עוזר כאן,

כי צריך תמיד לשאול "האם המערכת שאני בוחר עונה על הדברים שהכי חשובים לי?"

 

השוואה בין פיירברי למערכות CRM אחרות לעסקים קטנים

אם אתם מתלבטים איזו מערכת CRM לבחור לעסק שלכם – אתם לא לבד. קיימות היום מאות מערכות בשוק: גם ישראליות וגם בינלאומיות.

לא כולן מתאימות לסוג העסק שלכם, לתקציב שלכם, לפיצ'רים המועדיפים עליכם ולנראות הויזואלית שאתם אוהבים.

בשביל לבצע את ההשוואה בצורה יסודית, בחרתי להשוות את פיירברי מול שתי מערכות CRM פופולריות נוספות: פייפדרייב ו־מאנדיי.

בטבלה למטה תוכלו לראות בצורה ברורה את ההבדלים בין המערכות, לפי פרמטרים חשובים כמו שפת הממשק, עלות חודשית, אוטומציות, תחומי ניהול עיקריים, רמת השירות, ועוד.

 

תכונה פיירברי (Fireberry) פייפדרייב (Pipedrive) מאנדיי (Monday)
שפת הממשק עברית ואנגלית אנגלית אנגלית
גמישות והתאמה אישית גבוהה מאוד בינונית גבוהה
מה מנהלים? הכל (לידים, לקוחות, פרויקטים, משימות, צוות, מוצרים וכו') בעיקר מכירות בעיקר פרויקטים ומשימות
אוטומציות פנימיות ברמה גבוהה ברמה גבוהה ברמה גבוהה
אוטומציות עם Make רמה גבוהה מאוד רמה גבוהה רמה בינונית
עלות חודשית גבוהה:
החל מ-360 פלוס מע"מ
(עבור מינימום של 3 משתמשים)
בינונית:
החל מ-19$ לחודש
בינונית:
החל מ-36$
(עבור מינימום של 3 משתמשים)
אפליקציית מובייל נוחה ואפקטיבית מגושמת ולא אינטואיטיבית נוחה ואפקטיבית
שירות מייל צ'אט צ'אט
מרכז מידע מושקע ומפורט: יוטיוב ומאמרים באתר מוסבר היטב: בלוג באתר ויוטיוב מושקע ומפורט:
יוטיוב ומאמרים

 

אז איך לבחור מערכת CRM שמתאימה לעסק שלי?

בכנות, כנראה שהטבלה כאן למעלה לא בהכרח תיתן לכם תשובה ודאית, בשביל זה כתבתי מאמר מקיף על השלבים לבחירת מערכת CRM שעונה על הצרכים שלכם. 

והנה עוד טיפ חזק ממני:

לפני הטמעה של מערכת CRM, לא משנה איזו, ממליץ בחום לדבר עם 2-3 קולגות \ בעלי עסקים מאותו התחום ולשאול אותם האם המערכת עונה על הצרכים שלהם.

התשובה שלהם תעזור לכם גם בקבלת החלטה האם לבחור במערכת וגם איך הכי נכון לעשות את תהליך האפיון וההטמעה.

אם אתם רוצים להתייעץ איתנו לבחירת המערכת המושלמת עבורכם אפשר להשאיר פרטים כאן (או בתחתית המאמר)

 

כמה עולה מנוי למערכת Fireberry?

לפיירברי מגוון מסלולים ותמחורים שמתאימים לעסקים שונים לפי הצורך ולפי כמות המשתמשים.

הנה התמחור העדכני לאפריל 2025:

פיירברי מחירים
מחירון מתוך האתר הרשמי של Fireberry.co.il

 

כמו שאני ממליץ בדרך כלל בבחירת כלי אוטומציה עסקית, כדאי להתחיל עם מנוי חינמי כדי לבדוק אם המערכת עונה לצרכים שלכם.

מאחר ובפיירברי המסלול החינמי די מוגבל, תראו בעיקר האם הממשק נוח לכם. בדיקה נוספת של התאמת הפיצ'רים שחשובים לכם תעשו מול צוות המכירות של פיירברי או מול מטמיע מקצועי של FIREBERRY CRM.

 

מושגים שחשוב להכיר

טוב בחלק הזה אני רוצה לעבור איתכם על כמה מושגים שחשוב להכיר בפיירברי. בהמשך המאמר אני הולך לעשות בהם שימוש אז חשוב שתבינו על מה אני מדבר:

  • אובייקט - מידע מובנה שמייצג "משהו" בעסק שאנחנו רוצים לנהל: לידים, לקוחות, הזמנות, מלאי, מוצרים וכו'
  • קשרי גומלין בין אובייקטים - חיבור בין אובייקטים שונים לפי יחס "יחיד - רבים", למשל: ללקוח אחד יכול להיות כמה הזמנות (אבל כל הזמנה משויכת רק ללקוח אחד), לכל פרויקט יכולות להיות כמה משימות (אבל כל משימה משויכת לפרויקט אחד)
  • רשומה - פריט באובייקט. למשל: כל ליד נקרא רשומה באובייקט "לידים", וכל מוצר הוא רשומה באובייקט "מוצרים"
  • תצוגה - אוסף רשומות שנקבע לפי תנאים מסוימים. למשל: תצוגת לידים חדשים היא כל הלידים בסטטוס "חדש" באובייקט הלידים.
  • סטרים - החלק השמאלי בכרטיס הלקוח שמכיל את ההערות, המשימות, הקבצים וכל לוג ההתקשרויות של הלקוח.
  • טופס - כרטיס הרשומה שמורכב מהסטרים בצד השמאלי והשדות בצד הימיני.
  • הרשאות - הגדרת פעולות שאפשר ואי אפשר לעשות ברמת משתמש וכן בחירת אובייקטים ליצירה, עריכה, ומחיקה לפי החלטת האדמין.
  • אוטומציה - תהליכי עבודה פנימיים שמאפשרים על בסיס טריגר ליצור ולעדכן רשומות, לשלוח מייל או סמס ולבצע קריאה לוובהוק.

 

איך לאפיין את פיירברי באופן מדויק ואפקטיבי?

בואו נהיה כנים, השורות הבאות לא יהפכו אתכם למומחי אוטומציה ומומחים בהטמעת מערכות CRM (את זה לומדים בהרחבה בקורס תותחי אוטומציה עסקית אצלנו באוטומיישן סקול).

אני גם כאן להגיד שאפיון מערכת CRM לעסקים קטנים זאת אומנות, במיוחד שמדובר בפיירברי שהיא מצד אחד אינטואיטיבית אבל מצד שני חולשת על כל המחלקות בעסק והבנייה שלה צריכה להיות באופן מקצועי ויסודי.

בכל מקרה, לא תצאו בידיים ריקות מהפסקה הזאת, ואני אתן לכם כאן את הנקודות הכי חשובות מהניסיון שלי לאפיון מוצלח של Fireberry.

השלב הראשון בתהליך אפיון הוא לשאול שאלות. ולא רק את עצמכם: את כל הצוות.

ההמלצה שלי היא לעשות פגישת צוות (גם אם זה רק אתם והאיש מכירות),

ולשאול ביחד את השאלות הבאות:

מה אתם רוצים לנהל בפיירברי?

מהן המטרות של ההטמעה: לנהל לידים? לקוחות? פרויקטים? משימות? תקציבים? אנשי צוות? מלאי? מה הכי חשוב ומה יכול להיכנס בהמשך? זאת ללא ספק השאלה הראשונה והכי חשובה.

 

מהו מסע הלקוח בעסק?

מרגע החשיפה הראשונית ועד להפיכתו ללקוח משלם – מהם השלבים שעובר הלקוח? הכוונה היא מה קורה רגע לאחר השארת הפרטים ועד שיחת הטלפון הראשונה.

 

איך מתנהל היום תהליך המכירה?

איך השיחה מתנהלת? (טלפון, זום, פרונטלי) איך מתבצעת חלוקת הלידים (ידנית, אוטומטית), איזה מידע הלקוח צריך תוך כדי ואחרי השיחה (סיליבוס, המלצות, קטלוג מוצר וכו'), מה קורה בדרך כלל אחרי השיחה הראשונה?

 

איך נראה תהליך התפעול או ניהול הפרויקטים?

האם מדובר בתהליך מבוסס שלבים קבועים? האם יש משימות שצריך לפתוח אוטומטית לפי סטטוס ולפי איש צוות?

 

מהם הפערים המרכזיים שתרצו לשפר?

לדוגמה: חוסר תיעוד, מעקב חלקי, תזכורות מתפספסות או תקשורת לא יעילה עם לקוחות.

 

אילו פעולות אתם עושים כיום באופן ידני?

שליחת הודעות, יצירת משימות, מעבר שלבים, עדכון סטטוסים – הכל הולך בקרוב להפוך לאוטומטי.

 

איזה מידע אתם צריכים לאסוף ולנתח?

אילו שדות חשוב לכם שיהיו ברמת הלקוח, העסקה או הפרויקט? (כמו מקור הגעה, תקציב, סוג שירות וכו')

 

מהם המדדים הכי חשובים לעקוב אחריהם (KPI’s)?

המדדים האלה הולכים בהמשך להרכיב את הדאשבורדים שלכם: שיעור סגירה, זמן ממוצע לסיום פרויקט, כמות לידים ולקוחות יומית, שבועית חודשית וכו'.

 

האם נדרשת הקלטת שיחות לצורך בקרה ושיפור מכירות?

ואם כן – איזו מערכת טלפוניה אתם משתמשים או רוצים להשתמש?

 

באילו מערכות נוספות אתם משתמשים שתרצו שיתממשקו לפיירברי?

חשבוניות, דיוור, סליקה, חתימה דיגיטלית, ניהול משימות או כל דבר אחר.

 

איך אתם רוצים שהמערכת תיראה ותרגיש?

אילו סוגי משתמשים יהיו בה? מה חשוב שיופיע בדשבורד? מה התהליך הראשון שתרצו להפוך לאוטומטי?

כמו שאתם רואים השאלות האלה דורשות חשיבה והעמקה.

מתאר לעצמי שעל חלק מהן תהיה לכם תשובה מיידית, ולחלק תצטרכו לחשוב, לבדוק ואפילו להתייעץ. וזה מעולה! אפיון לא נעשה בדרך ב - One Shot, אלא הוא תהליך.

אחרי שתענו על השאלות האלה תהיה לכם בהירות גדולה יותר לגבי הצרכים שלכם ותוכלו לגשת לשלב ההקמה (בין אם בעצמכם או עם איש מקצוע) באופן מדויק יותר.

בתור מטמיע ותיק של פיירברי אני יכול להגיד לכם שככל יודע יותר מה הוא רוצה ומה חשוב לו - הפרויקט מוצלח יותר.

 

הטמעת פייברי: ככה עושים את זה נכון ב-10 שלבים

אפשר להגיד שב-5 שנים האחרונות אני עובד על Fireberry באופן יום יומי, ומאחורי העשייה שלנו עשרות רבות של פרויקטים במגוון נישות.

מתוך הקילומטראז' הארוך הזה שכולל מאות שעות, בחרתי לקחת את השלבים והדגשים הכי חשובים בהטמעה מוצלחת של פיירברי.

אומר מראש - הטיפים האלה לא מחליפים הטמעה מקצועית של המערכת, אבל יתנו לכם בסיס חשוב ונקודות למחשבה שיעזרו לכם בכל דרך בה תבחרו להטמיע את פיירברי אצלכם בארגון.

אז אחרי שביצעתם את האפיון מהסעיף הקודם אפשר להתקדם לשלבים הבאים:

 

שלב 1 - פתיחת חשבון חינם בפיירברי

פותחים כאן חשבון חינם במערכת, בהמשך תשדרגו למסלול שמתאים לצרכים שלכם.

 

שלב 2 - בחירת אובייקטים שאיתם נעבוד

אובייקטים הם בעצם הדברים שאנחנו רוצים לנהל בפיירברי: לידים, לקוחות, עסקאות, אנשי צוות, מלאי, מוצרים, הזמנות, חשבוניות, פרויקטים, משימות וכו'.

הנה האובייקטים של פיירברי מתוך המערכת:

fireberry objects menu

טיפ למתקדמים:

אחד הדברים שאני הכי אוהב במערכת הוא האפשרות להוסיף אובייקטים מותאמים אישית.

למשל - אצלנו באוטומיישן סקול הוספנו אובייקט שנקרא "שיעורי בית" וככה כל הגשת שיעורי בית של תלמיד בקורס תותחי אוטומציה עסקית נכנס לכרטיס לקוח שלו.

 

שלב 3 - הגדרת שדות מותאמים אישי בכל אובייקט

בשלב הזה אנחנו נבחר איזה שדות נרצה שירכיבו את האובייקט. מזכיר לכם שזה היה חלק מהאפיון ועכשיו זה השלב לבנות אותם בפועל לפי הסדר והמבנה שיופיעו במערכת. אומר מראש, שדות דינמיים זה משהו

 שמתעדכן ומתחדש כל הזמן, תתחילו עם מה שנראה לכם ותמשיכו להוסיף שדות נוספים בהתאם לצורך.

ככה למשל נראה כרטיס לקוח אצלנו בפיירברי:

פיירברי כרטיס לקוח

כרטיס לקוח בפיירברי: שימו לב שאפשר לחלק את השדות למקטעים לפי נושאים, מה שעושה הרבה סדר בתצוגה

טיפ למתקדמים:

יש אפשרות שאני מאוד אוהב שנקראת התניית תצוגה לשדות. זה אומר שרק אם מתקיימים תנאים מסוימים השדה יוצג ואפילו יהיה שדה חובה. למשל: רק אם הסטטוס של הליד הוא "לקוח" והקורס שהוא רכש הוא "קורס אוטומציה עסקית", יופיע שדה שנקרא "כמות הפניות" שמתאר את סך ההפניות שהתלמיד קיבל.

יש כמובן המון דוגמאות ושימושים נוספים אבל הרעיון הוא לא ליצור עומס של עשרות שדות אלא להציג רק את אלה שרלוונטיים לסטטוס של הליד \ הלקוח הספציפי.

 

שלב 4 - הוספת תצוגות לכל אובייקט

הגיע הזמן להוסיף את התצוגות איתן נרצה לעבוד בכל אחד מהאובייקטים שלנו.

התצוגות ישרתו אותנו בעבודה השוטפת וכל פעם שנרצה להתמקד בלידים \ לקוחות \ משימות \ פרויקטים שונים על הגדרות מסוימות פשוט נבחר בתצוגה המתאימה.

דוגמאות לתצוגות לאובייקט הלידים:

לידים חדשים, לידים בפולואפ, ממתינים להצעת מחיר, נקבעה פגישה וכו'

דוגמאות לתצוגות לאובייקט עסקאות:

עסקאות שנסגרו החודש, עסקאות בתהליך גבייה, עסקאות שבוטלו וכו'

דוגמאות לתצוגות לאובייקט משימות:

משימות לביצוע היום, משימות שעבר הדדליין, משימות לשבוע הקרוב וכו'

טיפ למתקדמים:

חשוב לקבוע הרשאות עבור כל תצוגה. שימו לב שיש תצוגות שתרצו שרק לכם תהיה חשיפה אליהן, וכאלה שרק למנהלת מכירות. וכאלה שרק לאחראי כספים וכו'.

 

שלב 5 - הגדרת משתמשים והרשאות

אוקיי זה שלב חשוב מאוד: אנחנו בעצם מגדירים את כל המשתמשים שהולכים לקחת חלק פעיל בעבודה השוטפת עם פיירברי. מזכיר שהתשלום למערכת נקבע לפי כמות המשתמשים אז יש לבחור אותם בקפידה.

בתור התחלה נגדיר לכל משתמש את הטייטל שלו, למשל מנהל מכירות, נציגת מכירות, מנהלת שירות לקוחות, מנהל פרויקטים ומנכ"ל. בשלב הבא נגדיר לכל משתמש את ההרשאות המתאימות, כלומר לאיזה מידע הוא יהיה חשוף, איזה אובייקטים יוכל ליצור, לערוך וכו'.

 

שלב 6 - הגדרת תהליכי עבודה ואוטומציות פנימיות

הגענו לשלב מתקדם יחסית, כאן כבר נדרשת הבנה עם ממשק האוטומציות של פיירברי. מסתכלים על האפיון שעשינו ורואים איזה תהליכים אוטומטיים הגדרנו, ופשוט בונים אותם במערכת.

בכנות? זה די אינטואיטיבי פשוט צריך להכיר הממשק:

הטריגר קבוע מה יפעיל את האוטומציה, התנאים יגדירו באיזה סיטואציות האוטומציה תרוץ וכל מה שנשאר זה להגדיר את הפעולות כלומר מה אנחנו בת'כלס רוצים שיקרה.

הנה כמה דוגמאות לאוטומציות:

  • ליד חדש שמתעניין בקורס X משויך לאשת מכירות מסוימת, אבל אם מתעניין בקורס Y מקבל שיוך לאיש מכירות אחר
  • כשהליד לא עונה ומסמנים סטטוס "אין מענה" נוצרת משימה אוטומטית לעוד שעתיים לנסות להתקשר שוב
  • כל פעם שלקוח חדש סוגר נפתחת משימה למישהי מהצוות לבצע "שיחת וולקאם"

טיפ למתקדמים:

גם בממשק האוטומציות יש אפשרות לבנות תצוגות, וככה תוכלו לחלק את האוטומציות שבניתם לקטגוריות כדי להתמצא טוב יותר. מניסיון - באיזשהו שלב הן מגיעות לעשרות רבות והתצוגות עושות סדר בבלאגן.

הנה דוגמא לאוטומציה מתוך המערכת:

מסך אוטומציות בפיירברי

ממשק האוטומציות של פיירברי: דוגמא לאוטומציה ששולחת מייל כל פעם שמפנים פרויקט אוטומציה לתלמיד + עדכון בכרטיס הלקוח

 

שלב 7 - חיבור לידים לפיירברי דרך אוטומציות חיצוניות

אם באוטומציה עסקינן, כמובן שאנחנו רוצים שכל ליד שמשאיר פרטים באתר, בדף נחיתה, בקמפיין פייסבוק או בכל מקום ברחבי הדיגיטל יכנס באופן אוטומטי לפיירברי, עם שיוך למקור ההגעה שלו. את האוטומציה הזאת אפשר לעשות די בקלות בעזרת מערכת MAKE

טיפ למתקדמים:

שימו דגש על מקור ההגעה של הלידים, זה המפתח ליכולת שלכם למקסם את השיווק ובעיקר את הפרסום ברגע שתדעו בדיוק מאיזה קמפיין ומודעה מגיעים הלקוחות. בשפה המקצועית זה נקרא " UTM" (וניחשתם נכון, כתבתי מאמר בנושא "מה זה יוטיאמים")

 

שלב 8 - בניית דאשבורדים חכמים

דאשבורדים הם ללא ספק אחד הפיצ'רים האהובים עליי בפיירברי! היכולת לבנות דאשבורד מנכ"ל עם מדדים, טבלאות וגרפים שמראים את המספרים הכי חשובים בעסק היא קריטית בשביל בקרה, שליטה וכמובן שיפור אינסופי של כל המחלקות!

הנה כמה מדדים וטבלאות שלא כדאי לוותר עליהם:

  • כמות לידים יומית \ שבועית \ חודשית
  • כמות מכירות יומית \ שבועית \ חודשית
  • סגירות לפי מקור הגעה
  • סגירות פר איש מכירות
  • זמני שיחות + כמות שיחות פר איש מכירות
  • סטטוס משימות לקראת דד ליין

טיפ למתקדמים:

תבנו דאשבורד עבור כל איש צוות: לאנשי מכירות, למנהלי פרויקטים, ממש לכולם! כשאנחנו רואים מול העיניים את הביצועים אל מול היעדים זה נותן לנו דרייב להשתפר ברמות שקשה לתאר! פשוט תקשיבו לי ותודו לי בהזדמנות 😉

דשבורד בפיירברי

דאשבורד מתוך פיירברי: אפשר לראות הכל מהכל בצורה ויזואלית וברורה

 

שלב 9 - טעינת דאטא קיימת

הגענו לשלב הקצת יותר סיזיפי ואפור. מקווה שיש לכם יכולות אקסל ברמה בסיסית פלוס פלוס, אחרת סיכוי טוב שהשלב הזה ימרח.

כן כן לא כיף לשמוע אבל ממני תשמעו רק את האמת! אז אם אתם אלופי אקסל סיכוי טוב שתתקתקו את שלב טעינת הלידים לפיירברי ואם לא תשקלו לקחת איזה ג'וניור שיעזור לכם עם הדבר הזה.

בת'כלס מה שאנחנו רוצים לעשות הוא לטעון את הלידים, הלקוחות, הפרויקטים, המוצרים - או בקיצור את כל המידע הקיים שיש לנו למערכת החדשה.

יש מצב שאתם רוצים להתחיל מאפס והשלב הזה מיותר, אבל אני מתאר לעצמי שיש לכם דאטא לטעון והטיפ הכי חשוב שאני יכול לתת לכם כאן הוא ליצור טבלאות אקסל כמה שיותר מסודרות, עם שמות וערכים אחד לאחד לפי השדות בפיירברי.

טיפ נוסף הוא לטעון בהתחלה שורות בודדות מהאקסל ורק אחרי שהכל נכנס תקין לטעון את כל הדאטא.ט

טיפ למתקדמים:

תבנו תהליכי עבודה שיקלו על טעינת הדאטא. למשל: על כל ליד שנטען בטטוס "לקוח" תיפתח אוטומטית עסקה בסטטוס "סגור" עם המידע הרלוונטי של הלקוח.

 

שלב 10 - הרצה, איסוף ריג'קטים והצעות ייעול

השלב הזה הוא בעצם אינסופי, כי גם אני אחרי 5 שנים עם פיירברי ממשיך לפתח אותה כל הזמן. טוב, זה אולי כי אני פריק של אוטומציות ובינה מלאכותית וחושב כל הזמן איך לקחת את הביצועים של פיירברי לשלב הבא. 

טיפ למתקדמים:

תעשו ישיבת צוות כל חודש ולראות איזה צרכים חדשים עולים לכל אחד מהמשתמשים. תהיו בטוחים שגם את הפנטזיות הכי משוגעות אפשר להגשים. מניסיון!

 

3 דוגמאות לאוטומציות חזקות במיוחד עם פיירברי

טוב אני לא באמת יכול לסיים את המאמר הזה לפני שאני שולף פה כמה "תותחים כבדים" מתוך ארסנל האוטומציות שלנו… אז חשבתי ככה על כמה תהליכים ייחודיים שאני מקווה שלפחות אחד מהם יהיה רלוונטי אליכם בתהליך הטמעת הפיירברי שלכם.

מהקל לכבד:

התראה על לקוח בלי שם משפחה

אצלי זה קורה לפחות פעם בשבוע, שאחד מאנשי המכירות סוגר תלמיד חדש לקורס אבל…. שוכח למלא את שם המשפחה שלו. אפשר להגדיר בפיירברי בהגדרות הטופס שאם חסר שם משפחה לאיש קשר בסטטוס לקוח (או כל התנייה שנבחר) תקפוץ לנו הודעה להשלים את הנתון הזה.

כמובן שאפשר לעשות את הדבר הזה גם על לקוח שיש לו יתרת תשלום, לקוח שהשם שלו מופיע באנגלית במקום עברית וכל תנאי כזה או אחר שנקבע.

ככה זה נראה מתוך Fireberry:

שם משפחה

 

שליחת מסמך לחתימה דיגיטלית במערכת חיצונית

לכל מי שעובד עם הצעות מחיר או הסכמים שמכילים חתימה דיגיטלית ואפילו פרטים נוספים שהלקוח צריך להשלים, אפשר לבנות אוטומציה שבקליק אחד משגרת קריאת API דרך MAKE למערכת צד ג' (כמו פווארדוק, פרוספרו וכו') ומשם נוצר הסכם / הצעה עם פרטי הלקוח, נשלח לו למייל או לווצאפ ולאחר שהוא חותם המסמך חוזר לכרטיס לקוח בפיירברי.

נשמע מורכב? אולי, אבל כל איש אוטומציה ידע לעשות את זה…

 

עדכון אוטומטי של כרטיס הלקוח ב-Fireberry CRM לפי התשובות שמילא בשאלון ההיכרות

לכל מי שעובד עם שאלוני חימום כחלק ממסע הלקוח, אפשר באוטומציה די פשוטה לשלוף את התשובות של הליד ולעדכן אותן בכרטיס הלקוח בפיירברי.

בשלב מתקדם יותר אפשר להריץ את GPT מתוך MAKE ושולח ווצאפ אוטומטי עם התייחסות אישית לתשובות וכמובן להתאים לטון ולסגנון שלכם.

 

טוב האמת שיכולתי להמשיך עד לא ידע עם דוגמאות לאוטומציות משוגעות, אפשר להגיד שבזמני הפנוי אני חושב איזה עוד תהליכים אפשר לבנות, לשפר, לשדרג ולדייק את המערך שלנו באוטומיישן סקול (כל אחד והשריטות שלו…)

נשאיר את הדמיון שלכם מסוקרן, כמובן שאפשר לפנות אלינו לכל עזרה כזאת או אחרת עם הטמעה של פיירברי.

 

לסיכום, פיירברי היא הרבה יותר ממערכת CRM – היא הלב של הפעילות העסקית שלכם והמקום שבו אתם שולטים על הכל: על תהליכי המכירה של הלידים, התקדמות הפרויקטים של הלקוחות, ניהול ההזמנות. 

מאחורי הקלעים של כל אלה בנויים תהליכי אוטומציה וחיבורים למערכות חיצוניות. הטמעה חכמה של פיירברי הולכת במידה רבה לתת לכם בהירות, סדר ושליטה בכל מה שקורה בעסק.

אם עדיין יש לכם שאלות, התלבטויות או צורך בייעוץ – אפשר תמיד לפנות אלינו. נשמח לעזור לך להפוך את פיירברי למערכת שעובדת בשבילכם (ולא להיפך).

על מה דיברנו?
תמונה של שגיא שני
שגיא שני
מנכ"ל Automation School - בית הספר הגדול בארץ ללימודי אוטומציה עסקית בשילוב AI, שמכשיר את חוד החנית של אנשי ונשות האוטומציה של ישראל. חוקר את ממלכת הדיגיטל מ-2014 ואת עולם האוטומציות מ-2017. גר בתאילנד, נשוי למור ואבא ל-2 קטנטנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

למד עוד בנושא:
מיני קורס אוטומציה עסקית בעזרת MAKE

שמלמד אותך צעד אחרי צעד איך לייצר תהליכי אוטומציה אצלך בעסק או לעסקים שעובדים איתך

קורס אוטומציות במסע לקוח

למי שרוצה להכניס אוטומציות לעסק שלנו כדי לשפר את השיווק והמכירות

מאמרים מומלצים
רב מסר החדשה תמנות נושא
כלים שכדאי להכיר
רב מסר החדשה: המדריך המלא לשילוב אוטומציות במערכת הדיוור האהובה והמומלצת

היא טובה יותר, יפה יותר, חכמה יותר והכי חשוב - יש לה יותר אוטומציות! במאמר נסקור את רב מסר החדשה ונתמקד בכל מה שקשור לתהליכים אוטומטיים שאפשר לשלב בסדרות המסרים שלכם כדי לגרום להן לעבוד טוב יותר. במילים פשוטות, זה אומר לעשות יותר כסף.

קריאה חובה לכל מי שיש לו חשבון פעיל ברב מסר.

המשך קריאה »
Pipedrive-Logo
בלוג
פייפדרייב (Pipedrive) - מערכת CRM לניהול מכירות לעסקים קטנים: המדריך המלא כולל אוטומציות ושדרוג מסע הלקוח

מערכת CRM איכותית היא ללא ספק המשאב הכי חשוב לעסקים שרוצים לשים פוקוס על המכירות שלהם.

וכשזה למכירות - אסור להתפשר: מומלץ לבחור את הכלי הכי טוב שיטיס לנו את הביצועים. אחת המערכות המובילות בתחום היא Pipedrive: ידידותית, חכמה ולא תיתן לאף ליד ליפול בין הכסאות. במאמר נסקור אותה לעומק, נראה לאיזה עסקים היא מתאימה, מה היתרונות שלה על מערכות CRM אחרות לניהול מכירות וכמובן טיפים להטמעה אפקטיבית של פייפדרייב. יהיה כיף!

המשך קריאה »
ללמוד אוטומציה עסקית
אוטומציה עסקית
איפה כדאי ללמוד אוטומציה עסקית? לבד או בקורס מקצועי?

ב-2025 הביקוש לפרויקטים באוטומציה עסקית בשילוב AI רק עולה, וכך גם החיפוש אחרי מקומות שמלמדים את התחום. הבחירה באופן הלימוד המדויק היא מאוד חשובה לכל מי שרוצה להיכנס לעולם האוטומציה העסקית, והרבה פעמים עולה השאלה האם ללמוד לבד או בקורס מקצועי. במאמר נראה את היתרונות והחסרונות של האפשרויות ומהי הדרך הכי טובה להצליח בכל שיטת לימוד בה נבחר.

המשך קריאה »
כאן קובעים שיחת ייעוץ ללא עלות:
document.addEventListener('DOMContentLoaded', function () { const accordionItems = document.querySelectorAll('.elementor-accordion .elementor-accordion-item'); accordionItems.forEach(function(item) { const title = item.querySelector('.elementor-tab-title'); const content = item.querySelector('.elementor-tab-content'); const titleText = title?.textContent?.trim(); const contentText = content?.textContent?.trim(); if (!titleText || !contentText) { item.style.display = 'none'; } }); });